MS Windows
briani 27239
Sluk selv.....
Fra : Henrik Lange

Dato : 01-06-03 19:15

Heyy....

Min PC'er kunne (da jeg havde win98) godt slukke SELV når man klikkede på
"LUK"
NU har jeg så win2000 på og den gider bare ikk luk helt ned selv... så skal
man trykke på knappen før den gider... billedet "Du kan nu slukke for
Computeren" kunner frem...

Win2000 som jeg her nu er en ENG version......

--

Mvh.

Henrik Lange
http://home1.stofanet.dk/henrik-lange

Fra : zigge

Dato : 01-06-03 19:18

"Henrik Lange" <henrik-lange@stofanetREMOVETHIS.dk> wrote in message

> Win2000 som jeg her nu er en ENG version......

Du har vel ikke installeret den ovenpå den tidligere Windows vel?

Mvh
//zigge

Fra : Henrik Lange

Dato : 01-06-03 19:29

> Du har vel ikke installeret den ovenpå den tidligere Windows vel?

Nej det har jeg ikke...... HD'en blev formateret.....

Fra : Leony

Dato : 01-06-03 19:39

"Henrik Lange" <henrik-lange@stofanetREMOVETHIS.dk> skrev i en
meddelelse news:3eda4263$0$305$ba624c82@nntp05.dk.telia.net

> [...]
> NU har jeg så win2000 på og den gider bare ikk luk helt ned selv...
> så skal man trykke på knappen før den gider... billedet "Du kan nu

Gå til Kontrolpanel og åbn Strømstyring. Hvis der findes en fane der
hedder APM, sætter du flueben i Aktiver APM.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Henrik Lange

Dato : 01-06-03 20:22

> Gå til Kontrolpanel og åbn Strømstyring. Hvis der findes en fane der
> hedder APM, sætter du flueben i Aktiver APM.

*Takker det virkede

Fra : Leony

Dato : 02-06-03 13:41

"Henrik Lange" <henrik-lange@stofanetREMOVETHIS.dk> skrev i en
meddelelse news:3eda522e$0$261$ba624c82@nntp05.dk.telia.net

> *Takker det virkede

Velbekomme.

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-03 11:46

> [...]
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + mit nye mod "The MetallicAse".

....Og hvis der nu ikke findes sådan en fane (dansk ver. af Ww2k), hvad så?

Og hvis du ved det, hvorfor er den m e g e t længe om at "gemme
indstillinger" inden den forlader skrivebordet og går over til
systembilledet og fortæller, a nu kan den slukkes.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Henrik Lange

Dato : 02-06-03 12:23

> Og hvis du ved det, hvorfor er den m e g e t længe om at "gemme
> indstillinger" inden den forlader skrivebordet og går over til
> systembilledet og fortæller, a nu kan den slukkes

Ja jeg ville egentlig også gerne vide det for ved mig tager det VIRKELIG
lang tid

Fra : Leony

Dato : 02-06-03 13:59

"Karsten Jensen" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> skrev i en meddelelse

> ...Og hvis der nu ikke findes sådan en fane (dansk ver. af Ww2k),
> hvad så?

Måske er APM ikke installeret.
Du kan læse mere om APM her:
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm
bl.a. hvordan det installeres og hvad det betyder for computeren osv.

> Og hvis du ved det, hvorfor er den m e g e t længe om at "gemme
> indstillinger" inden den forlader skrivebordet og går over til
> systembilledet og fortæller, a nu kan den slukkes.

Desværre ikke, jeg bruger selv XP og har kun prøvet 2000 forskellige
steder (de ligner dog hinanden, så jeg prøver at give XP forklaringerne
måske virker det.).

XP kan slette swapfilen (sidefilen) ved luk, dette tager lidt tid:
http://www.techtv.com/screensavers/windowstips/story/0,24330,3401054,00.html
Det slås til/fra i registreringsdatabasen. 2000 har også denne funktion
i følge denne artikel.

Hvis man bruger Nvidia drivere kan de have indflydelse på "lukketiden":
http://www.activewin.com/winxp/tips/shutdown/1.shtml
(ved ikke om den gælder 2000).

Man kan også ændre den tid Windows venter på at et givent program skal
lukke før det bliver tvunget:
http://members.aol.com/AXCEL216/newtip11.htm
Det rettes også i registreringsdatabasen og er beskrevet i denne artikel
under "END TASK TIMEOUT".

Udover dette lavede jeg lige en hurtig søgning via Google (2000 slow
shutdown) og fandt følgende interessante artikler:
http://www.asitis.org/archives/000134.html

do this: Start -> Run -> gpedit.msc Computer Configuration -> Admin
Templates -> System -> Logon Change the value for "Maximum retries to
unload and update user profile" to Enabled with a value of 5 or 10. If
you want more info.... look at the right-hand pane once you're in that
policy.
Dette ved jeg ikke om passer, men måske et forsøg værd.

Det er det jeg kan bidrage med, selv synes jeg at artiklen fra asitis
virker som en mulig løsning, hvis du har dette hotfix.

Hvis der ikke kommer flere bud, så prøv at starte en ny tråd om emnet,
så er der måske bid.
Held og lykke.