hvor skal vi tage hen?
Fra : Peter

Dato : 01-06-03 17:48

Hej
Vi er et roligt ungt par, som ikke gider pop-stederne med fest og ballade.
Vi vil et sted hen i europa hvor der er varmt & dejlige strande i juli - og
vi vil ikke køre længere end 16-1700 km. Vi skal bo i telt. Er der nogle der
har et godt forslag til en destination? Vi har overvejet nordfrankrig - men
er strandene her meget lig de hjemlige vesterhavsstrande?
Vh Anders Kjær

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 01-06-03 20:28

"Peter" <anders@kjaer.net> skrev:

> [...]
>har et godt forslag til en destination? Vi har overvejet nordfrankrig - men
>er strandene her meget lig de hjemlige vesterhavsstrande?

Nordfrankrig er ligesom Danmark - det hele afhænger af vejret, og hvem
er herre over det? Så kan I lige så godt blive ved Vesterhavet.
Alternativet er at køre ned til Middelhavet, hvor der altid er varmt.
Så lang tid tager det heller ikke. Man må køre 130 km/t i Frankrig,
selv med campingvogn. Men husk at køre efter forholdene!

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Carsten Holck

Dato : 01-06-03 21:58

Niels Søndergaard wrote:
> [...]
> Så lang tid tager det heller ikke. Man må køre 130 km/t i Frankrig,
> selv med campingvogn. Men husk at køre efter forholdene!

Og hvis i ikke gider slå telt op for en transportovernatning er der i
Frankrig (og andre steder) nogle ret smarte "selvbetjenings" hoteller bl
Formule1
http://www.hotelformule1.com/formule1/index.html de kan levere en
overnatning for op til 3 personer for 27EUR(afhængig af stedet, men
deromkring), Det er ikke luxus men der er en ren (op til tre) seng at sove
i- så kan man bruge tiden til at transportere sig.

/Carsten

Fra : Ole Vang

Dato : 03-06-03 06:16

Hej Peter
Vi kan helt klart anbefale Balaton søen i Ungaren der er selvfølgelig ikke
havet i kommer til at bade i men søen er dog Ca 77 km. lang så der er da
noget vand.
og så koster det under det halve af hvad det koster andre steder i europa.
Der er ca. 1600 km derned , men med en overnatning i Prag er det bestemt
overkommelig at køre der ned.
Hvis det bliver der i tager ned giver jeg gerne flere råd.
Mvh.
Ole Vang.

Fra : Steen Larsen

Dato : 03-06-03 06:49

"Ole Vang" <ole-vang@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bestemt overkommelig at køre der ned.
> Hvis det bliver der i tager ned giver jeg gerne flere råd.

Nej, det er efter vores mening et stort plørehul. Undskyld ordvalget men vi
var meget skufede da vi var dernede for 2 år siden. Men det er rigtigt at
priserne er betydeligt lavere en feks. i sydfankrig, både hvad angår
overnatning på campingplads og hvis man vil ud og spise. Vi ville absolut
vælge midelhavet om det så skal være Sydfrankrig eller Italien Kan nok være
lige meget!

Vi selv valgt at noges med at køre til Østrig i da vi kun har 14 dage i år,
der er godtnok ikke noget hav men mange små badesøer, og så er der så flot
i de Østriske bjerge!

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 03-06-03 07:01

> Vi kan helt klart anbefale Balaton søen i Ungaren der er selvfølgelig ikke
> havet i kommer til at bade i men søen er dog Ca 77 km. lang så der er da
> noget vand.

Og selve søen består at en treidedel pis - en treidedel sololie - og en
treidedel plummervand.
så det bliver en rigtig badeferie. - og i bader aldrig alene - der er
altid en dum slange der kan underholde jer.

> og så koster det under det halve af hvad det koster andre steder i europa.

Pris og kvalitet hænger sammen - også i Ungarn

> Der er ca. 1600 km derned , men med en overnatning i Prag er det bestemt
> overkommelig at køre der ned.

Ok - Kilometerne passer til spørgamålet.

Jamen bliv dog ved NORDFRANKRIG.