rullestol i CV
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 01-06-03 15:58

Hejsa

er der nogle som fremstiller CampingVogne til rullestols brugere ?

Mvh Jesper

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-06-03 16:14

Jesper Pedersen wrote:

> er der nogle som fremstiller CampingVogne til rullestols brugere ?

Ja, det er der. Wilk har netop sendt en på markedet. Se mere her:

http://www.campingferie.dk/h5_campingnyt/s/visnyhed.asp?nummer=1301

og

http://www.campingdanmark.dk/pages/article_show.asp?articleguid=4122

med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
http://campingstuff.dk

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 01-06-03 21:49

Carsten Stage skrev
> Ja, det er der. Wilk har netop sendt en på markedet. Se mere her:
> [...]

Som er et udmærket eksempel på at camping kan være for alle.
Derudover kan du nok få både en ny eller en brugt vogn bygget om ved de
fleste forhandlere.
Nogen har nok mere erfaring en andre.

For et par år siden så jeg nogle billeder af en ombygget vogn ved Køge
Caravan Center.
Du kan se en kopi (ikke særlig god) på disse adresser.
- http://www.it-entre.dk/demo/k_adria_01.jpg
- http://www.it-entre.dk/demo/k_adria_02.jpg
- http://www.it-entre.dk/demo/k_adria_03.jpg

Vognen ligner en Adria fra enten 1995 eller 1996.
Jeg så også en anden dernede for en ugens tid siden. Men jeg var så
betænksom ikke at tænke på at tage nogle billeder, da den "kun" var til
service. Måske står den der stadig, når jeg kommer forbi sidst på ugen. Så
sender jeg nogle billeder direkte til dig.

Du kan også læse om Aase på denne adresse: http://www.campingferie.dk/aase/
Aase sidder også i kørestol, men kommer meget omkring.
Hun kan sikkert også fortælle om hvilke campingpladser der er mest
handicapvenlige.

Bor du i Jylland kan du måske få Vendelbo Vans til at byggen en vogn om for
dig, selv om de normalt kun bygger autocampere.
http://www.vendelbo-vans.dk/frontend/index1.htm

Med campinghilsen
Jens-Peder Rasmussen
post@it-entre.dk
----------------
I denne nyhedsgruppe udtaler jeg mig altid som privatperson.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 01-06-03 22:08

Mange tak for de hurtige svar, det er ikke til mig selv, men til min søster
og svoger ( de er ham som sidder i rullestolen) som har brugt en camplet i
en år række, da sån en faktisk egner sig beste i deres øjne til kørestols
brug,
men vil gerne have fast grund underfødderne nu

Mvh Jesper

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 02-06-03 00:42

Prøv at kikke her

http://www.campingdanmark.dk/link.asp?link=http://www.campingogfritid.dk&BannerGuid=248
Denne er da hvis perfekt til formålet.
Det er fra Camping & fritid Esbjergs Hjemmeside.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Henrik Morsing

Dato : 10-06-03 17:02

> er der nogle som fremstiller CampingVogne til rullestols brugere ?
>
> Mvh Jesper
Hej Jesper

Hvis der skal bruges en billigere (brugt) vogn, mener jeg at Knaus
Fun/Sport, er rimelig nem at have med at gøre. Afhængig af model, kan den
have en meget bred dør i bagenden... Altså af vognen...

Er der nogen der har erfaring med denne, som kan hjælpe yderligere?

Morsing

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 10-06-03 20:38

"Henrik Morsing" <oz5adx(not)@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> have en meget bred dør i bagenden... Altså af vognen...
>
> Er der nogen der har erfaring med denne, som kan hjælpe yderligere?

Hej - nu må jeg lige blande mig lidt. Ikke fordi jeg har speciel erfaring
med Knaus Sport & Fun, men jeg har kigget nærmere på den, da vi selv en
overgang havde kig på den.
Som du kan se her:
http://www.campingferie.dk/h3_vogne_til_salg/s/presentation.asp?entityGuid=7
6925&siteGuid=346 har den gangske rigtigt en ret bred dør i bagenden - som
eneste dør.
Ser vi videre rundt på billederne (med uret) kommer der først et
oversigtsbillede; 2-mands siddcegruppe til venste (lige inden for døren),
dobbeltseng forrest, toilet til højre (midt i vognen) og endelig køkkenet
lige til højre for døren.
Svjh er dørens bredde kommet af ønsket om at lave en alternativ cv til
f.eks. mc-folket. Altså dem, der helst kører på bane. Ind med maskinen og
afsted til løb!
Jeg mener altså også at denne cv normalt har en noget højere totalvægt -
altså også en noget større lasteevne. Denne her er måske nedvejet.
Siddegruppen + skabet lige bag kan tages helt ud - alle dele står på skinner
el. lign. i vognbunden. Blev aldrig klar over om de evt kan bruges i
forteltet eller om det bare er en mulighed for at skabe extra plads. Men det
kan måske gavne jer med jeres behov.
Dobbeltsengen kan klappes op langs det skrå frontparti og har svjh en
serviceklap i begge sider.
Toilettet kan jeg egentligt ikke huske !
Køkkenet er ganske smalt (svjh) men mangler ikke noget.
Der findes et specielt Knaus-fortelt, der monteres bag på vognen (ja - grin
bare - de kalder det selv et fortlet !). Dette mener jeg er noget bredere
end vognen, så man får altså et reelt bagtelt - ikke bare en smal lille
korridor.
Jeg ser lige at i kan finde den på: http://www.knaus.dk/ - tryk på
"Knaus"-knappen og rul gennem modellerne. Desværre står der ikke noget om
bagteltet.....

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 10-06-03 22:37

Knaus Sport & Fun:
Her fandt jeg trods alt et billede af forteltet - syntes bare jeg har set et
andet en dette:
<http://www.motorcaravan.co.uk/dealersuk/hantsdo2/KnausS&F.htm>.
Så et andet sted at døren er 80 cm bred.
Så løb jeg osse tør for søgeresultater...

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....