netværk vs. "fileshare"
Fra : Stefan A. Tøndering

Dato : 01-06-03 15:51

På en tidligere PC havde Jeg mulighed for at tilslutte mig en anden PC ved
at stå i en mappe og derefter gå til menuen funktioner og derefter vælge
"tilslut netværksdrev"
Fandt mange sjove ting derude + at det var en hurtigere måde at hente MP3.
Skriv endelig hvis der er nogen som har nogle gode ideer til hvor "fejlen"
ligger...........

Fra : Martin

Dato : 01-06-03 16:57

> Fandt mange sjove ting derude + at det var en hurtigere måde at hente MP3.
> Skriv endelig hvis der er nogen som har nogle gode ideer til hvor "fejlen"
> ligger...........

Det må være fordi den der har oprettet det delte drev ikke har beskyttet det
med enten password eller adgangskontrol.

/Martin

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-06-03 21:51

"Stefan A. Tøndering" <stefantoendering@tdcadsl.dk> crashed Echelon
writing news:3eda1320$0$5189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> Fandt mange sjove ting derude + at det var en hurtigere måde at hente
> MP3. Skriv endelig hvis der er nogen som har nogle gode ideer til hvor

Mange brugere, som har en internetadgang hvor port 139 (NETBios) er åben
til internet, er ikke klar over at dette betyder man kan få adgang til
ubeskyttede delte elementer på computeren.

Derfor er det altid en god idé at lukke for port 139 hvis den ikke skal
bruges ud mod Internet, eller i det mindste beskytte den med
adgangskode/kontrol.

--
Bjarke Andersen

Fra : DeBoss

Dato : 03-07-03 17:01

> Derfor er det altid en god idé at lukke for port 139 hvis den ikke skal
> bruges ud mod Internet, eller i det mindste beskytte den med
> adgangskode/kontrol.

Jeg har en Linksys Router, og har rodet lidt på den.. Jeg kan ikke se hvor
jeg kan spærre for enkelt porte derinde.. Er der nogen der kan give et råd
??

Mvh Dennis