/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
god dyrlæge...
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 28-03-01 12:49


nu når vi har fået denne dejlige lille mis skal vi jo også have hende
steriliseret.....
jeg vil høre om der er nogen der kan anbefale en rigtig god
katte-dyrlæge i trekantsområdet???

en anden ting er at der er nogen der siger at hunkatte har bedst af at
få killinger mindst en gang i deres liv... ellers bliver de
underlige..... nogen der tror det har noget på sig??
( ikke at jeg selv tror det men tanken er da facinerende??)
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*


 
 
Anne-Marie Prange Ma~ (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Anne-Marie Prange Ma~


Dato : 28-03-01 15:27


Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Ogkw6.7$84.2883@news010.worldonline.dk...
> en anden ting er at der er nogen der siger at hunkatte har bedst af at
> få killinger mindst en gang i deres liv... ellers bliver de
> underlige..... nogen der tror det har noget på sig??

Påstanden om at katte skal have killinger mindst en gang i sit liv er ren
ammestuesnak ingen af mine katte har noget sinde haft killinger men er
alligevel ikke spor mere underlige end katte normalt er

Masser af hils fra
Ami


trine (28-03-2001)
Kommentar
Fra : trine


Dato : 28-03-01 16:54

hhhhmmm....det eneste jeg ved er, at det bestemt godt kan betale sig at
ringe rundt for priser....Luna ( den lille yndige dame ) skal jo også
stereliseres når hun er gammel nok ( i skrivende stund er hun kun 3½
måned )...så da jeg for nylig skulle have Emil kastereret, tjekkede jeg
også priser på sterelisation.....min egen dyrlæge og mange andre tager cirka
1400,-, medens de på inges kattehjem kun tager omkring 900,-......så forhør
dig inden du bestemmer dig

Knus og bløde potedask fra
Emil, Luna og Trine
"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:Ogkw6.7$84.2883@news010.worldonline.dk...
>
> nu når vi har fået denne dejlige lille mis skal vi jo også have hende
> steriliseret.....
> jeg vil høre om der er nogen der kan anbefale en rigtig god
> katte-dyrlæge i trekantsområdet???
>
> en anden ting er at der er nogen der siger at hunkatte har bedst af at
> få killinger mindst en gang i deres liv... ellers bliver de
> underlige..... nogen der tror det har noget på sig??
> ( ikke at jeg selv tror det men tanken er da facinerende??)
> --
> knus sabina
>
> behind every good woman, lies
> a trail of men.....*SF*
>



Sabina Hertzum (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 28-03-01 17:08

jeg har ringet til de tre steder jeg umiddelbart kender til og synes
virkede ok... dyrlægen der kasterede sweety og den største dyreklinik
her i området..... og så til dyrehospitalet i kolding ( fundet gennem
www.ddd.dk ) ...
prisen ligger generelt på omkring 1100 kr i denne del af landet fandt
jeg jo ud af....... men det er nu ikke prisen der er altafgørende for
mig.... det er det tilgængæld at finde frem til den bedste dyrlæge til
"jobbet".... samt at finde "kattedyrlægEN".... ham der fremover skal
tage sig af mine små pussere i tilfælde af at der sker noget....
jeg har tidligere kun haft brug for dyrlæge i forbindelse med
kasteration og lignende... til sweety.... og han virker skam ok... men
jeg mener ikke jeg bør "nøjes" med ok hvis jeg kan få super... derfor
spørgsmålet)

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

"trine" <musen@kirstein.dk> wrote in message
news:99t152$2lrt$1@news.cybercity.dk...
> hhhhmmm....det eneste jeg ved er, at det bestemt godt kan betale sig
at
> ringe rundt for priser....Luna ( den lille yndige dame ) skal jo også
> stereliseres når hun er gammel nok ( i skrivende stund er hun kun 3½
> måned )...så da jeg for nylig skulle have Emil kastereret, tjekkede
jeg
> også priser på sterelisation.....min egen dyrlæge og mange andre tager
cirka
> 1400,-, medens de på inges kattehjem kun tager omkring 900,-......så
forhør
> dig inden du bestemmer dig
>
> Knus og bløde potedask fra
> Emil, Luna og Trine
> "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> news:Ogkw6.7$84.2883@news010.worldonline.dk...
> >
> > nu når vi har fået denne dejlige lille mis skal vi jo også have
hende
> > steriliseret.....
> > jeg vil høre om der er nogen der kan anbefale en rigtig god
> > katte-dyrlæge i trekantsområdet???
> >
> > en anden ting er at der er nogen der siger at hunkatte har bedst af
at
> > få killinger mindst en gang i deres liv... ellers bliver de
> > underlige..... nogen der tror det har noget på sig??
> > ( ikke at jeg selv tror det men tanken er da facinerende??)
> > --
> > knus sabina
> >
> > behind every good woman, lies
> > a trail of men.....*SF*
> >
>
>


trine (28-03-2001)
Kommentar
Fra : trine


Dato : 28-03-01 17:49

Selvfølgelig skal man ikke nøjes når det drejer sig om ens hjertebørn *GG*
Den dyrlæge der er på inges, er kanon sød ved kattene, så hun kan klart
anbefales *GG* men du kan nok også finde en superduper dyrlæge ovre i det
mørke (undskyld jeg kunne ikke dy mig *GGG*)

Så bare fortsæt din søgning...og pøj pøj med det !!!!

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:x3ow6.147$84.38622@news010.worldonline.dk...
> jeg har ringet til de tre steder jeg umiddelbart kender til og synes
> virkede ok... dyrlægen der kasterede sweety og den største dyreklinik
> her i området..... og så til dyrehospitalet i kolding ( fundet gennem
> www.ddd.dk ) ...
> prisen ligger generelt på omkring 1100 kr i denne del af landet fandt
> jeg jo ud af....... men det er nu ikke prisen der er altafgørende for
> mig.... det er det tilgængæld at finde frem til den bedste dyrlæge til
> "jobbet".... samt at finde "kattedyrlægEN".... ham der fremover skal
> tage sig af mine små pussere i tilfælde af at der sker noget....
> jeg har tidligere kun haft brug for dyrlæge i forbindelse med
> kasteration og lignende... til sweety.... og han virker skam ok... men
> jeg mener ikke jeg bør "nøjes" med ok hvis jeg kan få super... derfor
> spørgsmålet)
>
> --
> knus sabina
>
> behind every good woman, lies
> a trail of men.....*SF*
>
> "trine" <musen@kirstein.dk> wrote in message
> news:99t152$2lrt$1@news.cybercity.dk...
> > hhhhmmm....det eneste jeg ved er, at det bestemt godt kan betale sig
> at
> > ringe rundt for priser....Luna ( den lille yndige dame ) skal jo også
> > stereliseres når hun er gammel nok ( i skrivende stund er hun kun 3½
> > måned )...så da jeg for nylig skulle have Emil kastereret, tjekkede
> jeg
> > også priser på sterelisation.....min egen dyrlæge og mange andre tager
> cirka
> > 1400,-, medens de på inges kattehjem kun tager omkring 900,-......så
> forhør
> > dig inden du bestemmer dig
> >
> > Knus og bløde potedask fra
> > Emil, Luna og Trine
> > "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> > news:Ogkw6.7$84.2883@news010.worldonline.dk...
> > >
> > > nu når vi har fået denne dejlige lille mis skal vi jo også have
> hende
> > > steriliseret.....
> > > jeg vil høre om der er nogen der kan anbefale en rigtig god
> > > katte-dyrlæge i trekantsområdet???
> > >
> > > en anden ting er at der er nogen der siger at hunkatte har bedst af
> at
> > > få killinger mindst en gang i deres liv... ellers bliver de
> > > underlige..... nogen der tror det har noget på sig??
> > > ( ikke at jeg selv tror det men tanken er da facinerende??)
> > > --
> > > knus sabina
> > >
> > > behind every good woman, lies
> > > a trail of men.....*SF*
> > >
> >
> >
>



R. Ilsøe (28-03-2001)
Kommentar
Fra : R. Ilsøe


Dato : 28-03-01 20:16

> nu når vi har fået denne dejlige lille mis skal vi jo også have hende
> steriliseret.....
> jeg vil høre om der er nogen der kan anbefale en rigtig god
> katte-dyrlæge i trekantsområdet???

Jeg kan _varmt_ anbefale Gitte Kongshammer i Vejen. Folk kommer langvejs
fra for at bruge hende. Hun har fornuftige priser og er kanon til behandling
af både dyr og også den behandling vi mennesker har brug for i forbindelse
med dyrs sygdom. Jeg har endnu ikke oplevet at hun ikke er nået frem til den
rette diagnose. Desuden elsker selv de "særeste" egne katte hende! Hun
har desuden døgnvagt og står altid på spring hvis man har brug for akut
hjælp også. Prøv at ring og ta' en snak med hende på 7536 1196 Vi har brugt
hende i al den tid jeg kan huske (fra jeg var helt lille) og hun har aldrig
skuffet os i hvert fald!

Rinnie Ilsøe



Sabina Hertzum (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 28-03-01 20:22

hej Rinnie...

jeg kender godt Gitte...... har faktisk boet oven på/til leje hos hende
da hun havde praksis på mindevej*G* og har "assisteret" hende ved både
aflivninger, operationer og fødsler...... ( boede der da jeg var stor
pige og drømte om at blive dyrlæge)
jeg glemmer aldrig den tid hvor jeg kom luskende ned af trapperne hvis
jeg hørte støj midt om natten og fik lov at være med til at modtage
nyfødte chihuahua hvalpe...
eller en dag hvor jeg kom ned under en operation på en hund der havde
spist tæppe og hjalp hende med at fjerne det fra tarmen..... eller den
dag jeg kom ned hvor hun havde opereret en faltcoat retrieverhvalp for
"for lange" øjnlåg..... den var bare dejlig.........
hvad jeg heller ikke glemmer er da jeg hjalp med at slæbe en stor tung
( overvægtig) golden retriever ned af trapperne efter den var
aflivet(
mit problem er bare at hun er svær at komme til...... især da jeg ikk
ehar bil..
men du har ret... hun er både en dygtig og "ejervenlig" dyrlæge........

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*
"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> wrote in message
news:ILqw6.49$7A.46640164@news.mobilixnet.dk...
> > nu når vi har fået denne dejlige lille mis skal vi jo også have
hende
> > steriliseret.....
> > jeg vil høre om der er nogen der kan anbefale en rigtig god
> > katte-dyrlæge i trekantsområdet???
>
> Jeg kan _varmt_ anbefale Gitte Kongshammer i Vejen. Folk kommer
langvejs
> fra for at bruge hende. Hun har fornuftige priser og er kanon til
behandling
> af både dyr og også den behandling vi mennesker har brug for i
forbindelse
> med dyrs sygdom. Jeg har endnu ikke oplevet at hun ikke er nået frem
til den
> rette diagnose. Desuden elsker selv de "særeste" egne katte hende!
Hun
> har desuden døgnvagt og står altid på spring hvis man har brug for
akut
> hjælp også. Prøv at ring og ta' en snak med hende på 7536 1196 Vi har
brugt
> hende i al den tid jeg kan huske (fra jeg var helt lille) og hun har
aldrig
> skuffet os i hvert fald!
>
> Rinnie Ilsøe
>
>


R. Ilsøe (28-03-2001)
Kommentar
Fra : R. Ilsøe


Dato : 28-03-01 23:29

> men du har ret... hun er både en dygtig og "ejervenlig" dyrlæge........

Nej, hvor sjovt at du kender hende... Jeg føler mig altid som "*en dårlig
reklame" når jeg anbefaler hende, da jeg kun har godt at sige, men nu har du
jo så bekræftet mig!

R. Ilsøe

*En dårlig reklame = En reklame for et dårligt produkt, hvor de garanterer
at produktet er 100% fejlfrit vha. betalte "brugere af det pågældende
produkt"!



Sabina Hertzum (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 29-03-01 07:24

jeg tror det er svært ikke at kende hende hvis man har haft dyr i Vejen
og omegn....
meen jeg hr jo lidt nærmere kendskab end de fleste*G*
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> wrote in message
news:buAw6.1$EL.10616946@news.mobilixnet.dk...
> > men du har ret... hun er både en dygtig og "ejervenlig"
dyrlæge........
>
> Nej, hvor sjovt at du kender hende... Jeg føler mig altid som "*en
dårlig
> reklame" når jeg anbefaler hende, da jeg kun har godt at sige, men nu
har du
> jo så bekræftet mig!
>
> R. Ilsøe
>
> *En dårlig reklame = En reklame for et dårligt produkt, hvor de
garanterer
> at produktet er 100% fejlfrit vha. betalte "brugere af det pågældende
> produkt"!
>
>


R. Ilsøe (29-03-2001)
Kommentar
Fra : R. Ilsøe


Dato : 29-03-01 09:11

> jeg tror det er svært ikke at kende hende hvis man har haft dyr i Vejen
> og omegn....

Ja... og jeg kan kun sige stakkels dem, der ikke kender hende!

> meen jeg hr jo lidt nærmere kendskab end de fleste*G*

Ja, i hvert fald lidt mere positivt!

Vi står i "storkunde-registret" der nede og jeg har også været med til en
del operationer ved hende, ud over alle (suk) dem jeg har været med til på
mine egne dyr (ja og så hyggede Lone (receptionen) og jeg os med at male
klinikken i et par dage! Hyggeligt! *G*). Dog ikke som overbo, men fordi jeg
vil uddanne mig som Vet.Sygeplejerske... Hvor må det ha' været spændende at
bo oven over hendes klinik. Jeg ville gi' meget for at ha' haft mulighed for
at følge hende på så nært hold. En overgang lavede de grin med at vi snart
skulle ha' familiebilleder op i klinikken! *G*
Desuden deltager hun meget altivt i hjælpearbejdet med Pindsvinevennerne,
så det er skønt, at en annerkendt dyrlæge også bruger tid på frivilligt
arbejde på dyr, som trods alt ikke er et kæledyr.

Desværre er Elsa (Nok hende med Flatter-hvalpen, da hun har flatter-opdræt)
der ikke længere, men der er nu kommet en der er mindst ligeså god. Gitte
har så fået en dyrlæge mere der nede som jeg ikke er så hooked på, men det
er ikke værre end at de ved jeg vil ind til Gitte så vidt muligt, så det er
sjældent jeg er inde ved hende. Hun er en lidt "kedelig" dyrlæge. Meget god
til at vide hvad der er galt med dyret ud fra symptomer, men hun mangler
ellers alt hvad der hedder kattetække.

Rinnie




Sabina Hertzum (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 29-03-01 09:39

"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> wrote in message
news:95Cw6.3$dJ1.18232488@news.mobilixnet.dk...
> Ja, i hvert fald lidt mere positivt!

helt sikkert.....

> Vi står i "storkunde-registret" der nede og jeg har også været med
til en
> del operationer ved hende, ud over alle (suk) dem jeg har været med
til på
> mine egne dyr (ja og så hyggede Lone (receptionen) og jeg os med at
male
> klinikken i et par dage! Hyggeligt! *G*). Dog ikke som overbo, men
fordi jeg
> vil uddanne mig som Vet.Sygeplejerske... Hvor må det ha' været
spændende at
> bo oven over hendes klinik. Jeg ville gi' meget for at ha' haft
mulighed for
> at følge hende på så nært hold. En overgang lavede de grin med at vi
snart
> skulle ha' familiebilleder op i klinikken! *G*
> Desuden deltager hun meget altivt i hjælpearbejdet med
Pindsvinevennerne,
> så det er skønt, at en annerkendt dyrlæge også bruger tid på
frivilligt
> arbejde på dyr, som trods alt ikke er et kæledyr.

se det vidste jeg slet ikke.... nu ligger det også nogle år tilbage ( ca
10 år)
men gitte er helt sikkert mit første valg hvis jeg boede i Vejen
endnu...

> Desværre er Elsa (Nok hende med Flatter-hvalpen, da hun har
flatter-opdræt)
> der ikke længere, men der er nu kommet en der er mindst ligeså god.
Gitte
> har så fået en dyrlæge mere der nede som jeg ikke er så hooked på, men
det
> er ikke værre end at de ved jeg vil ind til Gitte så vidt muligt, så
det er
> sjældent jeg er inde ved hende. Hun er en lidt "kedelig" dyrlæge.
Meget god
> til at vide hvad der er galt med dyret ud fra symptomer, men hun
mangler
> ellers alt hvad der hedder kattetække.

jeg skla ikke kunne sige hvem det var med Flatter hvalpen... ved kun at
det stakkels lille pus havde fået alle skavankerne i hele kuldet.... den
vr både hjulbenet og kalveknæet... var lille og havde de problemer med
øjnene..... men hvor var den dog bedårende med de to sting under øjnene
( Gitte hevde fjernet et lille stykke hud under hvert øje og klippet
stingene af så det lignede to ekstra langeøjnvipper... sådan lidt
cartoon agtig*G') og med den store krave på)

det med kattetækket er jo netop det jeg søger lige nu.... en god dyrlæge
i rimelig afstand fra os af..... Rasmine bliver kostet nok rundt med ved
at blive flyttet i transportkassen og jeg synes ikke hun behøver at
rejse mere end allerhøjst nødvendigt...... men finder vi en god dyrlæge
i feks kolding eller vejle skal det altså heller ikke komme an på
det

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste