MS Windows
briani 27239
fjerne ~ i filnavn
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-06-03 15:01

Hej NG.
Jeg har en hel masse billeder som jeg har genskabt med et recovery program
og nu har alle filerne kommet til at hedde noget med ~ xxx.jbg
Hvordan ændre jeg det nemmest, da det drejer sig om mange filer.

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Leony

Dato : 01-06-03 15:05

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en hel masse billeder som jeg har genskabt med et recovery
> program og nu har alle filerne kommet til at hedde noget med ~ xxx.jbg
> Hvordan ændre jeg det nemmest, da det drejer sig om mange filer.

Du kan bruge en fil renamer.
Du kan downloade en del her:
http://tucows.worldonline.dk/system/filerename95_default.html

Bulk Rename Utility ser ud til at kunne det du søger.

Selv bruger jeg Windows Commander til omdøbning af mange filer på en
gang.
http://www.ghisler.com/
(jeg har ikke opdateret endnu, derfor bruger jeg WC ikke TC).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Lars Grau

Dato : 01-06-03 15:06

Totalcommander som kan findes på www.tucows.dk

Mvh
Lars

Fra : preben nielsen

Dato : 01-06-03 16:18

> [...]
> og nu har alle filerne kommet til at hedde noget med ~ xxx.jbg
> Hvordan ændre jeg det nemmest, da det drejer sig om mange filer.

Bruger du XP ? I så fald markerer du bare alle filerne og vælger
omdøb. Du omdøber så en af dem om Windows sørger for at omdøbe de
andre (sætter numre på)

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-06-03 16:05

> Bruger du XP ? I så fald markerer du bare alle filerne og vælger
> omdøb. Du omdøber så en af dem om Windows sørger for at omdøbe de
> [...]
+++++++++++++++++++++++++++
Hej.
Ja bruger win xp, men jeg skal ikke ha' numre på vil beholde de gamle
filnavne.
Jeg prøver at rode lidt med TC, men kan ikke lige få den til det.

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Leony

Dato : 03-06-03 12:24

> Jeg prøver at rode lidt med TC, men kan ikke lige få den til det.

Marker de filer du vil omdøbe.
Tryk CTRL+T.
Under "Søg og erstat" kan du vælge hvad der skal søges efter og hvad der
skal være i stedet for (genialt).
HVis du vil fjerne "~" i filnavne, så laver du en ~ i feltet "søg efter"
og lader "erstat" feltet være tomt.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-06-03 15:31

> [...]
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + mit nye mod "The MetallicAse".
+++++++++++++++++++++++++
Hej Leony.
Ja, det var genialt, det kunne være at jeg skulle investere i det program
ser ud til at være godt.
Takker mange gange.

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Leony

Dato : 04-06-03 12:47

> Ja, det var genialt, det kunne være at jeg skulle investere i det
> program ser ud til at være godt.

Det er et glimrende program.

> Takker mange gange.

Velbekomme.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-06-03 17:22

In dk.edb.system.ms-windows, Jørgen Nielsen
<jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> says...
> Ja, det var genialt, det kunne være at jeg skulle investere i det program
> ser ud til at være godt.

'Multiple Rename' kan det samme men er meget billigere - det koster kun
en email.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen