En scene i "Idioterne"
Fra : Thomas

Dato : 01-06-03 14:44

Jeg har aldrig forstået den scene fra Idioterne, hvor Anne Grethe
Bjarup Riis kommer op på reklamebureauet, og ødelægger

det møde, som hendes vrangvillige mandebekendtskab, skal have med en
klient. Hun kommer jo bare ind og udgiver sig for at være kunden.

Jeg ved godt, at man ikke skal gå al fiktion igennem med en kam, men
jeg kan altså bare ikke forstå, hvordan det kan lade sig gøre.

VH

Thomas

Fra : David T. Metz

Dato : 01-06-03 17:22

Thomas skriblede:
> [...]
>
> Jeg ved godt, at man ikke skal gå al fiktion igennem med en kam, men
> jeg kan altså bare ikke forstå, hvordan det kan lade sig gøre.

Hun har udgivet sig for at være kunde og bestilt mødet. Hvad er det der er
svært forstå?

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Lars R Jensen

Dato : 01-06-03 20:02

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse
> Thomas skriblede:

> Hun har udgivet sig for at være kunde og bestilt mødet. Hvad er det der er
> svært forstå?

Jeg undrede mig over den scene. Det er ca 5 år siden jeg så filmen og så
vidt jeg husker, så har hun udgivet sig for at være en bestemt kunde, som
firmaet kender i forvejen og er ved udarbejde en reklame til, men som de
underligt nok aldrig har set, hvilket er atypisk for reklameopgaver. Eller
også er det hende, som fra starten af har bestilt reklamen via telefon.

Det er en ikke helt logisk scene, men den kan ikke undværes, da den skal stå
i kontrast til slutningen af filmen, hvor det at koble spasser-trippet ind i
ens rigtige liv ligesom med reklamescenen får alvorlige og ikke-sjove
undertoner.

Mvh Lars

Fra : David T. Metz

Dato : 01-06-03 17:23

Thomas skriblede:

For pokker din .... ja idiot?

Kan du ikke tage at angive at det er en xpost og så lave en FUT til den
mest relevante gruppe? Du har dæl'me fået det at vide mange gange de sidste
par dage.

Fra : Carina

Dato : 01-06-03 20:06

David T. Metz wrote:

> Kan du ikke tage at angive at det er en xpost og så lave en FUT til
> den mest relevante gruppe? Du har dæl'me fået det at vide mange gange
> de sidste par dage.

Jeg tror Thomas er en troll. Han har dælme stillet mange spørgsmål i mange
forskellige grupper de seneste dage

Carina

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 01-06-03 22:56

Carina skrev:

> Jeg tror Thomas er en troll. Han har dælme stillet mange spørgsmål i
> mange forskellige grupper de seneste dage

Det gør ham jo ikke til trold. Der er ikke noget destruktivt over hans
adfærd - derimod skaber hans indlæg ganske gode debatter. Hvis bare der
var flere af hans slags i dk.medier.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Kan du forestille dig, at man har opfundet et fint ord som 'hekto' til

Fra : Thomas

Dato : 02-06-03 12:01

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote in message news:<bbdspr$r0a$1@sunsite.dk>...

> Det gør ham jo ikke til trold. Der er ikke noget destruktivt over hans
> adfærd - derimod skaber hans indlæg ganske gode debatter. Hvis bare der
> var flere af hans slags i dk.medier.

Tak for de rosende ord, Peter.

Jeg beklager hvis min videbegærlighed de senere dage har været til
gene for læserne af nyhedsgrupperne.

Jeg beklager, at jeg ikke vidste, at man ikke må sende indlæg til
"dk.snak" og en anden gruppe samtidig. Jeg har kun gjort det for at
forsøge at nå ud til så mange som muligt på samme tid.

For eksempel når jeg skriver et indlæg om Mick Jagger-udsendelsen, der
blev sendt på TV2 i sidste uge, så synes jeg faktisk, at indlægget er
relevant for både "dk.medier.tv" og "dk.kultur.musik".

Det synes jeg i al beskedenhed er det mest rationelle at gøre. Men
"dk.snak" er åbenbart mere en slags chat-side, hvor man kan ønske
hinanden tillykke med fødselsdagen.

Endnu en gang undskyld. Jeg har kun begået "mine forbrydelser" for at
spare lidt tid, og nå så vidt som muligt.

Som I ved kan man kun poste ti indlæg på Google Groups før man bliver
sat i venteposition. Det er desværre den eneste måde jeg kan læse
nyhedsgrupper på.

VH

Thomas

PS: Hvad betyder troll, FUT , plonk o.s.v.?

Fra : David T. Metz

Dato : 02-06-03 12:17

Thomas kalligraferede, i

> PS: Hvad betyder troll, FUT , plonk o.s.v.?

plonk= du bliver lagt i brugerens kill-filter (dvs. brugeren ser ikke flere
indlæg fra dig)
troll=et destruktivt forsøg på at provokere en meningsløs debat. Bliver i
dk.-grupper ofte misforstået som "trold" i stedet for "trække vod", men
betydning er det samme.
FUT=Follow Up To - en header på et usenetindlæg der angiver i hvilken gruppe
svar på et indlæg bringes. Bør altid anføres på en xpost (indlæg sendt til
mereend en gruppe.

Det er ikke kun dk.snak det er en uskik at sende xpost til uden FUT - det
gælder alle grupper i dk.hierarkiet. Læs selv mere på www.usenet.dk

David

FUT: dk.admin.netikette (svar bringes i den gruppe og kan ikke læses her)
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : David T. Metz

Dato : 02-06-03 14:05

Thomas kalligraferede, i
> Som I ved kan man kun poste ti indlæg på Google Groups før man bliver
> sat i venteposition. Det er desværre den eneste måde jeg kan læse
> nyhedsgrupper på.

Kan du ikke anvende Sunsites server? http://sunsite.dk/node/id/14

David

--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"