jeg kan ikke greje den netværk tilslutning
Fra : Karsten Strøm

Dato : 01-06-03 13:38

Jeg kan ikke forstå, hvorfor at jeg skal indtaste brugernavn, hver gang jeg
vil have forbindelse til den anden pc (Windows 2000 Pro) fra min Xp home.
hvordan undgår jeg det..
For den anden vej, fra w2k til xp er der ingen problemer, køre igennem en
switch.

Fra : Master Of Nothing

Dato : 01-06-03 13:57

Hej Karsten

"Karsten Strøm" <faerk@adslhome.dk> wrote in message
> Jeg kan ikke forstå, hvorfor at jeg skal indtaste brugernavn, hver gang
jeg
> vil have forbindelse til den anden pc (Windows 2000 Pro) fra min Xp home.
> hvordan undgår jeg det..

Det er muligvis guest/gæst kontoen i w2k der ikke er aktiv. Prøv evt. at
enable den
Control Panel -> Users And Passwords -> "fan" Advanced -> Advenced User
Management -> Users
højre klik på guest/gæst og vælg Properties/Egenskaber -> Fjern v i
Account is disabled
Dette er gjort på guest/gæst kontoen, hvilket jeg syntes ikke er smart at
have aktiv, men en let måde at dele filer/printer med

det kan også laves ved at oprette brugernavn samt password som bruge til at
logge ind på winxp maskinen
Control Panel -> Users and Passwords -> Add

Herefter skal du så dele dine filer med denne konto

> For den anden vej, fra w2k til xp er der ingen problemer, køre igennem en
> switch.

Jaa Xp er lidt mere venlig når man opretter share, der er en masse fine
wizarder hvor man kan vælge at gøre sine share tilgængelig for alle. (hvis
jeg ikke husker forkert, men så får jeg det sikkert også at vide)

Vh
Rasmus

Fra : Karsten Strøm

Dato : 01-06-03 14:02

"Master Of Nothing" <nothingofmaster@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> logge ind på winxp maskinen
> Control Panel -> Users and Passwords -> Add
>
> Herefter skal du så dele dine filer med denne konto

Tak for hjælpen