Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ALTA tilbud - noget ved?
Fra : Ukendt

Dato : 01-06-03 12:46

Hej fotofolks.

Jeg står overfor at skulle købe et nyt digitalkamera. Det er vigtigt, at
prisen er i orden og ikke for høj. Om det er en mærkevare, jeg får eller ej,
er ikke så vigtigt.

Jeg har netop set ALTA's tilbudsavis for den uge, vi går ind i. De har
tilbud på at kamera til kr. 1.195,-
Det handler om et O'rite VC3210, som kan ses på
http://www.sinvision.com.sg/3210.htm
Så vidt, jeg kan se, er der nu et VC3310 (lyder som Nokia) på markedet,
hvilket måske er grunden til at prisen er netop dér(?)

Specifikationer som flg. :
VC3210 3.1 megapixel.
4x digital zoom (ingen optisk?)
2048x1536 pixels.
8 MB intern mem., mulighed for SD
1,5" LCD, mic., speaker, TV-Out
Kabler, software

Er det et OK køb til prisen? Kan nogen sige noget om O'rite, selvom mærket,
som sagt, ikke er vigtigt? Er der noget andet, der er bedre / mindre ringe i
det prisleje?

På forhånd tak for svar.

Mogens Christensen.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-03 16:27

"Mogens Christensen" <ingen> skrev i en meddelelse
> Hej fotofolks.

Hej igen.
Der er en del aktivitet i gruppen, kan jeg se.
Er der ingen, der kan svare på mit spørgsmål?

MC

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 01-06-03 16:32

Mogens Christensen <ingen> wrote:

> "Mogens Christensen" <ingen> skrev i en meddelelse
>>

> Hej igen.
> Der er en del aktivitet i gruppen, kan jeg se.
> Er der ingen, der kan svare på mit spørgsmål?

Jeg tror bare folk er lidt trætte ovenpå weekenden - og i øvrigt måske
mener at de supermarkeds-tilbud der er på digicams for tiden er blevet
gennem-diskuteret i gruppen.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Alex Linaa

Dato : 01-06-03 16:05

"Mogens Christensen" <ingen> wrote in message

> Hej igen.
> Der er en del aktivitet i gruppen, kan jeg se.
> Er der ingen, der kan svare på mit spørgsmål?

Mit bud er, at hvis du køber dette kamera, vil den næste tråd du med garanti
vil starte her hedde: "Hvorfor kan jeg ikke tage skarpe billeder"

/Alex

Fra : Rene Larsen

Dato : 01-06-03 20:53

Køb det prøv det i 14 dage så returner det hvis det ikke lever op til dine
egne forventninger.

Mvh

Rene

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 01-06-03 20:56

Rene Larsen <rene.larsenFJERNXXXDETTE@pc.dk> wrote:
> Køb det prøv det i 14 dage så returner det hvis det ikke lever op til dine
> egne forventninger.

Er ALTA ikke en slags supermarked?

Fra : xylo

Dato : 01-06-03 21:24

Det er vist Alka forsikring og Fakta kæden der har slået sig sammen. Men om
det er nogen GARANTI ved jeg ikke

Søren.

Fra : S. Sander

Dato : 01-06-03 21:46

> [...]
>
> --
> Rune B. Broberg
> Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Hej Rune
på dette link kan men læse lidt om alta som er en del af Jaco Gruppen
http://www.altadiscount.dk/sider/profil/bundprofil.html

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 01-06-03 21:54

S. Sander <s.sander@c.dk> wrote:

> [...]
> dine

> Hej Rune
> på dette link kan men læse lidt om alta som er en del af Jaco Gruppen

Ja, ud fra dette lader det ikke til at man har de 14 dages returret, som
der er en der tidligere i tråden antyder at man har - så det er jo langt
fra sikkert at man bare kan returnere kameraet, hvis man ikke synes det
passer til det man forventede.

Fra : Poul Krogh

Dato : 01-06-03 22:40

Her er der lidt juridisk material om emnet.

http://www.fi.dk/forbrugerskolen/forbrugerrettigheder/undervisningsmateriale
r/ung_forbruger_rettigheder_og_pligter/elevhaefte/koebeloven/

http://www.familieadvokaten.dk/lovsamling/Koebeloven.html

Ser ikke ud til at man har ret til tilbagelevering, men at det er en
"særaftale" der laves mallem kunden og butikken. At den så er standard for
mange butikker er så en anden sag. Troede egentlig at man havde 7 dages
returret.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 01-06-03 22:46

Poul Krogh <poulkrogh@hotmail.com> wrote:
> [...]
> mange butikker er så en anden sag. Troede egentlig at man havde 7 dages

Det er jeg skam udemærket klar over ;) Det forholder sig jo lidt
anderledes for postordre-firmaer, så det var nødvendigt at spørge.