Vudering af brugt campingvogn.
Fra : Steen Larsen

Dato : 01-06-03 12:38

Hej NG.

Findes der en hjemmeside hvor man kan finde en vurdering af brugt
campingvogn eller et sted hvor man kan sætte den på auktion ligesom man kan
med en bil?

Er en der har forstand på hvad en Hobby 460 ufe årgang 2000 rimelig stand
med Isabella Commendore fortelt Fast vandtank og el-patron skal koste?

Jeg har lagt nogle billeder af den på news:dk.binaer
Meddelelses ID news:3ed9d31f$0$76065$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Hans J Mathiesen

Dato : 01-06-03 19:28

Jrg vil sige at det ligger omkring 90,000 - 100,000 kr.
Mvh. Hans J Mathiesen

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-06-03 20:21

Hans J Mathiesen wrote:

> Jrg vil sige at det ligger omkring 90,000 - 100,000 kr.

Er det ikke noget højt? Det er i ethvert tilfælde mere end jeg ville være
parat til at betale...

Og du Hans... Nu har du fulgt gruppen i noget mere end et par måneder, og du
kan ikke have undgået at at opdage at der er visse retningslinier du bør
overholde - ikke for at glæde mig, men for at denne gruppe fortsat vil være
læseværdig

Kunne du ikke tage og læse lidt på http://usenet.dk hvor de forskellige
retningslinier for brugen er nedskrevet.

Specielt bør du se på hvordan du besvarer indlæg:

Slet alt det der ikke er væsentligt for dit indlæg, og skriv under det du
svarer på!

Om ikke andet så for at være med til at bibeholde usenet som et effektivt
sted at udveksle meninger og erfaringer. Hvorfor? Det er fint forklaret på

Dette har du før fået at vide hvorfor jeg undrer mig over, at du
tilsyneladende konsekvent ser stort på netiketten!

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
http://campingstuff.dk

Fra : Robinson

Dato : 01-06-03 20:54

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Dette har du før fået at vide hvorfor jeg undrer mig over, at du
> tilsyneladende konsekvent ser stort på netiketten!

Til Carsten Stage.

Prøv selv at læse dine egne link. Der står bla.
Brug evt. email til personlige opgør
Hvis du bliver stødt over noget en skribent har skrevet om eller til dig i
en nyhedsgruppe, kan du vælge at sende en email til vedkommende. Det er tit
den bedste måde at udrede knuder og rette misforståelser på.

Mvh

Jan Vinterhøj.

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-06-03 22:01

Robinson wrote:

> Prøv selv at læse dine egne link. Der står bla.
> Brug evt. email til personlige opgør

Du tager fejl - der er ikke noget personligt i det! Det er en vejledning der
gensendes og ikke andet. Det sendes i gruppen blandt andet for at de mange
andre som læser det måske så undgår at falde i samme "fælde".

> [...]
> dig i en nyhedsgruppe, kan du vælge at sende en email til
> vedkommende. Det er tit den bedste måde at udrede knuder og rette

Hmmm - for så vidt enig... Men igen det er ikke noget personligt og der er
da heller ikke skrevet noget der retter sig imod min person - jeg ved ikke
hvordan du kommer til den slutning.

Vejledninger der udelukkende retter sig imod "fejl" i forhold til gældende
netikette hører skam til i gruppen. Eventuelt med FUT til den gruppe hvor
netikettedebatten hører til.

FUT: news:dk.admin.netikette - hvilket betyder at svar herpå automatisk
havner i den gruppe - med mindre at man aktivt forhindrer det.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 02-06-03 15:14

> [...]
>
> Dette har du før fået at vide hvorfor jeg undrer mig over, at du
> tilsyneladende konsekvent ser stort på netiketten!

Og jeg undrer mig over at du og nogle andre ikke kan se at det somme tider
er mere praktisk at svare ovenfor. Vi har LIGE læst spørgsmålet og kan
sikkert godt huske det, og vi kan så læse svaret med det samme uden at
skulle scrolle forbi en hel masse først, hvilket faktisk er P....
irriterende!!
Det var faktisk sådan man gjorde dengang man brugte fidonet, men siden har
nogen fundet på at lave andre "regler" for hvordan man skal skrive.
Det er forøvrigt også irriterende at se på alle de henstillinger der kommer
hver gang nogen ikke følger jeres elskede netetikkette!
Nogen kunne faktisk fristes til, bevidst at bryde den blot for at irritere
netpolitiet, jeg er én af dem!
Og ja, jeg har brugt både udråbstegn, og store bogstaver og kommaerne er
sikkert ikke sat rigtigt, men det er vel okay eller hvad?
Kunne I ikke lade folk skrive deres indlæg og svar i fred uden alle disse
venlige henstillinger, der er faktisk ikke så meget traffik i denne gruppe
at man behøver at have en meget streng disiplin.
Jeg har forøvrigt også seet andre grupper hvor man gør som jeg er fortaler
for.

Hilsen Steen Jakobsen.

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 02-06-03 15:22

Steen Jakobsen wrote:
> [...]
> og kan sikkert godt huske det, og vi kan så læse svaret med det samme
> uden at skulle scrolle forbi en hel masse først, hvilket faktisk er

Det er jeg ganske enig i.
Ebbe

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-06-03 15:53

Ebbe Rasmussen ebberas@mail1.stofanet.dk skrev dette:

> [...]

Så let er det ikke for dem der måske følger med i rigtig mange
grupper!

> Det er jeg ganske enig i.

Også jeg, hvorfor jeg også synes at det er rigtig god idé at klippe
alt det bort der ikke er absolut nødvendigt for at forstå hvad der
svares på og til hvem der svares

FUT dk.admin.netikette - hvilet betyder at svar på dette indlæg kun
kan ses der, og da debat om den slags hører hjemme der.

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Carsten Stage

Dato : 02-06-03 16:54

Steen Jakobsen wrote:

> ...Vi har LIGE læst spørgsmålet
> og kan sikkert godt huske det,

Måske - og kun måske! Alle argumenter er hørt før og endnu har de ikke holdt
ved nærmere eftersyn. Prøv at læse
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html der står det hele forklaret på
let og forståelig vis.

Man kan lige så godt komme fra en af de mange andre tråde i en af de mange
andre grupper man følger. Blandt andet derfor er det rart med en enkelt
eller to linier citeret - som i dette indlæg.

> ...uden at skulle scrolle forbi en hel masse først, hvilket faktisk er
> P.... irriterende!!

Det er det smarte ved korrekt citering - nøjes med en linie eller to - så
skal der ikke scrolles og det er relativt nemt at fange tråden igen!

> Det var faktisk sådan man gjorde dengang man brugte fidonet..

Det er jeg ikke enig i - men det er i det hele taget også irrelevant at
drage FidoNet ind i det.

> Det er forøvrigt også irriterende at se på alle de henstillinger der
> kommer hver gang nogen ikke følger jeres elskede netetikkette!

Det er irriterende at de skal skrives, noget som ellers kunne undgås let!
Det er så enkelt at hvis man følger netiketten så er der heller ingen
vejledninger!

Og så skal du lige huske på at netiketten ikke er "jeres" som du skriver -
men "vores". Det er en konklusion af hvad nyhedsgruppernes brugere har
fundet ud af fungerer bedst. Selvfølgelig er der nogle som ikke er enige men
det ændrer ikke på at det er brugernes egene holdninger der ligger bag.

> Nogen kunne faktisk fristes til, bevidst at bryde den blot for at
> irritere netpolitiet, jeg er én af dem!

Tja, det siger mere om dig...

Du vil nok opdage at det ikke er hverken smart eller klogt at tilsidesætte
nyhedsgruppernes brugere. Det er før set at holdninger som dine gør det
svært at få den hjælp man måtte ønske.

Hvorfor har du til hensigt at chikanere nyhedsgruppernes brugere?

> Og ja, jeg har brugt både udråbstegn, og store bogstaver og kommaerne
> er sikkert ikke sat rigtigt, men det er vel okay eller hvad?

Det har jeg ikke noget problem med - ud over at det i ekstreme tilfælde vil
gøre det sværere at læse dine indlæg.

> Kunne I ikke lade folk skrive deres indlæg og svar i fred uden alle
> disse venlige henstillinger, der er faktisk ikke så meget traffik i
> denne gruppe at man behøver at have en meget streng disiplin.

Jo, det kunne man godt - men det er en dårlig idé! Det vil sansynligvis
betyde at mange af gruppernes faste brugere ikke gider hjælpe i det omfang
det sker nu - og så vil gruppernes værdi som informationskilde blive
voldsomt begrænset.

Men det er måske det du ønsker?

> Jeg har forøvrigt også seet andre grupper hvor man gør som jeg er
> fortaler for.

Næppe i nogle af de aktive velfungerende grupper i det danske news hierarki!
Der er enkelte grupper der stort set er ubrugelige fordi man har opgivet at
håndhæve den almindelige netikette - og det kunne være en af dem du hentyder
til.

Ønsker du at denne gruppe skal blive ubrugelig?

FUT news:dk.admin.netikette - hvilket betyder at svar på dette automatisk
havner i den gruppe hvor netikettedebatten hører til...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : J S L

Dato : 02-06-03 17:07

Steen Jakobsen wrote:

> Jeg har forøvrigt også seet andre grupper hvor man gør som jeg er
> fortaler for.

Hej Steen!

Jeg glemmer sikkert også engang imellem at følge etiketten 100%, men prøv
engang at kikke indenfor på news:dk.fritid.jagt og se nogle af de indlæg og
svar der er der. Så må du da give mig ret i at det er p......irriterende at
scrolle ned gennem 17 svar på svar, blot for at få et nyt svar på ...... ja
netop...en linje...

Mvh Jaime

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-06-03 22:48

J S L J S L@privat.dk skrev dette:

> [...]
> at det er p......irriterende at scrolle ned gennem 17 svar på svar,
> blot for at få et nyt svar på ...... ja netop...en linje...

Det er jo netop også derfor der er disse opfordringer til at følge
netikettens udmærkede regler for klippe- og citatteknik. Det gør det
lettere for os alle sammen på en overskuelig måde at følge en debat i
en tråd.

FUT news:dk.admin.netikette - hvilket betyder at svar på dette
automatisk havner i den gruppe hvor netikettedebatten hører til...

Og læs meget gerne linket i min signatur!

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 01-06-03 22:26

Steen Larsen skrev:
> Findes der en hjemmeside hvor man kan finde en vurdering af brugt
> campingvogn eller et sted hvor man kan sætte den på auktion ligesom man
kan
> med en bil?

Et bud kunne være http://www.p-pladsen.dk/, der er der e´n der spørger efter
en vog af den type du vil sælge.

> Er en der har forstand på hvad en Hobby 460 ufe årgang 2000 rimelig stand
> med Isabella Commendore fortelt Fast vandtank og el-patron skal koste?

Nu kender jeg ikke din grund til at sælge, men jeg tror ikke du kan få den
vurderet nogen steder via nettet og billeder. Du må nok forbi en eller helst
flere forhandlere.Overvej evt. at sætte den i kommision, selv om det giver
et mindre provenu. Der er vist ret stor efterspørgsel efter nyere velholdte
vogne.

Ved en søgning på nettet fandt jeg nedenstående tre vogne:
- Møllehallen, Svenstrup: 2001 Hobby Excelent 460 UFE Isabella solsejl
96.900,-
- Køge Caravan Center: 2001 HOBBY DE LUXE 460 UFE, m/fortelt 93.985,-
- Indrykket i Den Blå Avis 28-05-2003 fra Struer1998 Hobby Deluxe 460, brugt
2 mdr., m.dobb.seng, kold/varm vand, fortelt, gulvtæppe 69.500,-

Det kan måske give dig et fingerpeg.

Med campinghilsen
Jens-Peder Rasmussen
post@it-entre.dk
I denne nyhedsgruppe udtaler jeg mig altid som privatperson.