MS Windows
briani 27239
hurtigere lukning af win xp
Fra : Rosch

Dato : 01-06-03 09:13

For et stykke tid siden læste jeg et sted om der kunne ændres i
registreringsdatabasen ganske let så windows XP hurtigt lukkede ned. Der
var et link. Hvem kan evt. hjælpe med det, for jeg har søgt tilbage her i
gruppen og på google, men kan ikke lige finde netop det.

På forhånd tak

Rosch
Fjern IKKE no spam i mailadresse

Fra : CS

Dato : 01-06-03 10:20

"Rosch" skrev i en meddelelse

> [...]
> var et link. Hvem kan evt. hjælpe med det, for jeg har søgt tilbage her i
> gruppen og på google, men kan ikke lige finde netop det.

Du kan ændre det her:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control]
"WaitToKillServiceTimeout"="1000"

Min er sat til 1000, men kan ikke lige huske hvad den er som standard

> På forhånd tak

CS

Mangler du en ven, så prøv http://groups.google.com/

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 01-06-03 21:51

> Du kan ændre det her:
>
> [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control]
> "WaitToKillServiceTimeout"="1000"
>
> Min er sat til 1000, men kan ikke lige huske hvad den er som standard

Min er/var sat til 20000. Det går jeg ud fra er standard efter som jeg ikke
har pillet dér før.

Jakob

Fra : CS

Dato : 02-06-03 00:01

> Min er/var sat til 20000. Det går jeg ud fra er standard efter som jeg
ikke
> har pillet dér før.

Er nok rigtigt nok, men de 20000 = 20 sekunder, mens de 1000 = 1 sekund. Jeg
kan tydeligt mærke forskel på min maskine ved nedlukning.

Fra : preben kaas

Dato : 02-06-03 16:48

On Sun, 1 Jun 2003 11:20:14 +0200, "CS" <cs@sleDELETEepy.dk> wrote:

>Du kan ændre det her:
>
>[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control]
>"WaitToKillServiceTimeout"="1000"

Det forstår jeg ikke.
Det findes ikke i reg.basen på min XP pro.
Hva' så?

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : CS

Dato : 03-06-03 13:27

> Det forstår jeg ikke.
> Det findes ikke i reg.basen på min XP pro.
> Hva' så?

Har du prøvet at tilføje den?

Fra : preben kaas

Dato : 03-06-03 19:02

On Tue, 3 Jun 2003 14:26:49 +0200, "CS" <cs@sleDELETEepy.dk> wrote:

>Har du prøvet at tilføje den?

Næh!
Hvordan gør man det?
Jeg har ikke en disse forstand på den slags.

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : CS

Dato : 03-06-03 21:03

"preben kaas" <prebenkaas@hjallesenetxxx.dk> skrev i en meddelelse

> Næh!
> Hvordan gør man det?
> Jeg har ikke en disse forstand på den slags.

Kopier følgende ind i notesblokken, og gem det. omdøb herefter filen *.reg
(ex: shutdown.reg)

***Kopier nedestående***
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control]
"WaitToKillServiceTimeout"="1000"
***Kopiering slut***

De 1000 kan ændres til en anden værdi. Standard er 20000

Herefter kører du bare filen, ved at dobbeltklikke på den, og den skulle
blive tilføjet i reg.basen.

Fra : Leony

Dato : 01-06-03 10:29

"Rosch" <brsf.nospam@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der var et link. Hvem kan evt. hjælpe med det, for jeg har søgt
> tilbage her i gruppen og på google, men kan ikke lige finde netop det.

HVis du har et Nvidia grafikkort kan dette måske hjælpe:
http://www.activewin.com/winxp/tips/shutdown/1.shtml

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Rosch

Dato : 01-06-03 10:32

Leony wrote:
> "Rosch" <brsf.nospam@os.dk> skrev i en meddelelse

> HVis du har et Nvidia grafikkort kan dette måske hjælpe:
> http://www.activewin.com/winxp/tips/shutdown/1.shtml

Foreløbig tak til jer begge jeg går i gang med at prøve mig frem