Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder om aftenen/natten, hvilket kamera~
Fra : Unlimited

Dato : 01-06-03 01:10

Hejsa

Jeg står og mangler et digitalkamera, der kan tage billeder i almindelig
gadebelysning.
Da tingene går lidt hurtigt når billederne skal tages, har jeg ikke mulighed
for 30 sek. før der bliver lukket igen..
Hvad for en kamera skal jeg bruge ??

/Flemming Hansen
Best.medlem klub-striben
www.klub-striben.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 01-06-03 06:22

Canon EOS 10D, fordi det kan tage billeder på ISO 3200. Der tilsættes et
godt Canon EF L objektiv med en så lille blænde som muligt. f.eks. et Canon
EF 200mm f-1.8 L U. Ialt ca. 27.500.- (Jeg gætter prisen på en 200mm f/1.8 L
U til 11.000)

-Det er altså hvis du skal bruge billederne proffessionelt. Hvis du bare
skal tage billeder af dene venner som laver burn-outs, skal du kigge efter
det kamera der har den laveste f/ værdi. f/1.0 er bedst, men findes vist
ikke i lommekamera format. f/1.2 eller 1.4 ville løse opgaven fint. Hvis
kameraet så smatidig kan gå op til ISO 1600 eller højere, ville det være
fantastisk.

--Michael

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 01-06-03 08:11

en anden mulighed, dog ikke digital, var at købe et brugt
spejlreflekskamera, en god linse (gerne en fast brændvidde, f.eks. en Canon
EF 50 f/1,8,, og så smide en hurtig film i den(en fuji superia 1600, der kan
man få 3x36 til 200 kr). Derefter kan du få fremkaldt dine billeder sammen
med en fotocd, så har du dine digitale billeder...

Udstyret kan du få til ca. 2000 kr og så skal du selvfølgelig have nogle
fremkaldelser og film, men der er flere muligheder i et sådan kamera end de
billigere digitalkameraer, du kan selvfølgelig købe et Canon EOS 10D, men
det koster noget mere, men er også en bedre løsning...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111