ECS K7S5A problemer!
Fra : Jens Ulrik Hogrefe

Dato : 31-05-03 23:58

Hej gruppe

Jeg har lige investeret i et ECS K7S5A bundkort v3.1 sammen med en Athlon XP
2400+.
Når jeg booter fra slukket tilstand får jeg en sort skærm med blinkende
cursor....reset....derefter valg af sidst fungerende konfiguration og det
booter normalt. Næste gang jeg slukker computeren for derefter senere at
starte den, gentager det hele sig igen!

Hvad er årsagen til dette?

System specs:
AMD Athlon XP 2400+
ECS K7S5A
512 MB DDR ram
GeForce 3 Ti-200
SB Audigy
Kører Windows XP Pro....

Mvh.
Jens Ulrik

Fra : Jens Ulrik Hogrefe

Dato : 01-06-03 00:06

Update!

Glemte at sige at min strømforsyning er en 350W fra NC.
Findes der en bios update til 3.1 versionen?

Mvh.

Jens Ulrik

Fra : monty

Dato : 01-06-03 08:17

Jeg har lige oplevet det sammen med samme bundkort. Godt nok er det kun en
1.3 men alligevel. Grunden til at det skete var at jeg skiftede mine 256 mb
sd ram ud med en klods på 512 mb ddr ram pc2700. Det kunne den ikke finde ud
af.

Det var netop de samme symtomer. Blinkende skærm og efter en genstart
virkede det helt normalt.

Løsningen blev at jer fik fat i den nyeste bios update. Den flashede jeg og
så resetter den selv din bios. Efter at jeg havde sat den op igen og bootede
op, forsvandt problemet. Det er nu små 14 dage siden og der har ingen
problemer været siden.

Dennis

Fra : Jens Ulrik Hogrefe

Dato : 01-06-03 08:56

Er der en opdateret bios til min revision (v3.1 "på printet")?

Mvh.
Jens Ulrik

Fra : Leony

Dato : 01-06-03 09:19

> Er der en opdateret bios til min revision (v3.1 "på printet")?

Du kan finde en ny BIOS på denne side:
http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm

Her finder du guide til opdatering af BIOS:
http://www.ecsusa.com/downloads/flashAMI.html

ECS har også lavet et flashprogram som kører under Windows:
http://www.ecsusa.com/downloads/winFlash.html
Hvordan det virker, om det er sikkert og om det virker med dit
motherboard ved jeg desværre ikke.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jens Ulrik Hogrefe

Dato : 01-06-03 09:48

tak for linket....har åbenbart den nyeste version af bios!

Mvh.
Jens Ulrik

Fra : Jens Ulrik Hogrefe

Dato : 01-06-03 11:28

Er der iøvrigt et "monitor program" - som Asus pc probe - bare til ECS
kortet?

Fra : Leony

Dato : 01-06-03 12:11

> Er der iøvrigt et "monitor program" - som Asus pc probe - bare til
> ECS kortet?

Prøv Speedfan eller Motherboard Monitor:
http://www.almico.com/speedfan.php
http://mbm.livewiredev.com/

De burde virke med dit motherboard.

Fra : JK

Dato : 01-06-03 15:46

On Sun, 1 Jun 2003 12:28:26 +0200, "Jens Ulrik Hogrefe"
<juhogrefe@hotmail.com> wrote:

>Er der iøvrigt et "monitor program" - som Asus pc probe - bare til ECS
>kortet?

Ja, det ligger på CD'en for bundkortet. Jeg husker ikke lige, hvad
navn det har.