Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sidste skub imod et Canon IXUS 400
Fra : Johan

Dato : 31-05-03 23:12

Først undskyld, da jeg ved I er lidt trætte af disse evindelige "skal jeg
købe eller..."-spørgsmål!

Men her er der faktisk kun et kamera at tage stilling til - nemlig Canon
IXUS 400. Jeg har læst anmeldelserne på dpreview.com og steves-digicams.com
og må sige det får ret pæn kritik. Jeg har også læst i de forskellige fora
derude, at folk virker meget glade og ligefrem imponerede med det lille
kamera. Jeg selv synes det virker optimalt til de 3 F'er
(Fest/Ferie/Først-gangs-digi-køb) (ja, den var hjemmelavet Anyway, så da
jeg ikke har råd eller lyst til at blive skuffet, når man nu skal ud og
lægge 4-5000 bucks for nyt legetøj, trænger jeg lige til det sidste skub
eller om man vil sidste advarsel. Det virker måske irrelevant, hvis jeg
allerede har besluttet mig for kameraet, men jeg vil bare være sikker på, at
der ikke er noget jeg har overset eller overhørt. I mine øjne er det eneste
minus, at der ikke er instillig blænde/lukketid, men det bliver i næste
omgang.

Så fyr løs, hvis I har noget at fortælle - både godt og dårligt. Taaaak

-johan

--

Pictures by Johan |
http://johanjessen.itinfo.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 01-06-03 06:48

I mine øjne er det
> eneste minus, at der ikke er instillig blænde/lukketid, men det
> bliver i næste omgang.

Dette er også mit eneste klagepunkt. Trods det skifter jeg selv mit Ivus V
ud med et Ixus 400 nu, og glæder mig til bedre opløsning og 3x zoom.

Mvh
Peter

Fra : Kurt Brixen

Dato : 01-06-03 08:15

On Sun, 1 Jun 2003 00:12:27 +0200, "Johan" <joeyj0007@hotmail.Kom>
wrote:

>Så fyr løs, hvis I har noget at fortælle - både godt og dårligt. Taaaak

Mit første digital-kamera var et Ricoh 6000, så IXUS 400 er mange
gange bedre.

Jeg er overrasket over hvor længe batteriet holder. Der er ingen grund
til at købe en net-adaptor også (så hellere et ekstra batteri).

Et plus mere: Man kan altid se hvor på billedet der fokuseres. Der
kommer en lille firkant så man kan lave det om, hvis det er forkert.

Kurt Brixen

Fra : JH

Dato : 01-06-03 08:24

Johan wrote:
> ikke er noget jeg har overset eller overhørt. I mine øjne er det
> eneste minus, at der ikke er instillig blænde/lukketid, men det
> bliver i næste omgang.

Jeg endte op med 2 kameraer:
Ixus 400 og Canon Powershot S45.
De kostede det samme, men jeg valgte
S45 pga af, at du kan indstille alt manuelt..
- og det har jeg ikke fortrudt.
Desuden er skærmen 1.8" hvilket er
meget behageligt.

JH

Fra : Olesen

Dato : 01-06-03 09:30

"Johan" <joeyj0007@hotmail.Kom> skrev i en meddelelse
..

> Så fyr løs, hvis I har noget at fortælle - både godt og dårligt. Taaaak

Jeg ser for mig, et Sony Cybershot med ægte Carl Zeiss objektiv..kan
de ikke fåes til ca. samme pris ????

Jeg mener..livet er andet end movie-clips og halvdårlige linser...

Fra : Johan

Dato : 02-06-03 20:47

Tak for jeres meninger....... Det bliver sku IXUS'en - nu er der ikke nogen
vej uden om

-johan