Rod i kistebænkene, ide'er søges
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 31-05-03 23:02

Jeg har to meget dybe kiskebænke i min Maxi Magic. Et agter der har en
naturlig hylde hvor benzintanken står og hvor jeg har lidt grej til motoren.
Resten af kistebænken er dyb og er i skibets bredde. Bagbord kistebænke er
dyb og lang (faktisk kan man fint sidde nede i den og ordene den om
foråret). De er fyldt med rod. Pga af deres størrelse er de svære at
indrette.
Jeg søger nogle ide'er til hvorledes jeg kan indrette de to kistebænke, så
jeg får lidt orden i båden. Jeg var lige ved at lave nogle "knager" til
tovværk i den agter, men er nu kommet i tanke om at den er lidt svær at
komme i når man sejler, fordi rorpinden kun går 5 cm over låget. Måske skal
jeg hellere have sejl og anker i den og holde tovværket ovre i kistebænken i
borde.
Gode ide'er og billeder af "smarte" indretninger modtages med tak. Specielt
hvis nogen har lykkes at udnytte dybden på en smart måde.

/Bjarke

Fra : Klaus

Dato : 01-06-03 01:41

> Gode ide'er og billeder af "smarte" indretninger modtages med tak. Specielt
> hvis nogen har lykkes at udnytte dybden på en smart måde.

Hvad med at dele rummet op ved hjælp af nogle tilpassede kasser fastholdt af stropper?
Klaus

Fra : Niludo

Dato : 01-06-03 07:53

Hvad med at ligge en bund med en luge i og stille små kasser ovenpå.
Nedenunder kan du så have ting man ikke bruger så tit, såsom motorolie,
grill osv. De små kasser skal være så små de kan tages op rimeligt let.

Den båd der ligger ved siden af mig får lavet sit agter rum om til agter
kahyt!

Niels

http://www.kandu.dk/

Fra : AJ

Dato : 01-06-03 08:31

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> wrote in message
> [...]
skal
> jeg hellere have sejl og anker i den og holde tovværket ovre i kistebænken

Hvis knagerne placeres i lugen så kan tovværket hænge og tørre når lugen er
lukket og når lugen åbnes kommer det op i lyset og er overskueligt og alt
ragelset nedenunder er tilgængeligt.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 01-06-03 13:24

Ok?? Hvordan laver man krogene, så ikke tovværket falder af krogen når låget
lukkes ??

Bjarke

Fra : AJ

Dato : 01-06-03 22:42

> Ok?? Hvordan laver man krogene, så ikke tovværket falder af krogen når
låget
> lukkes ??

åben:

| --
| *|
|----

lukket:

-----------------

| |
|*|
-

Du kan også købe nogle plasticholdere i en bådudstyrsforretning. Sådan nogle
ville jeg nu aldrig selv købe. Du kan sikkert selv finde på bedre måder at
lave det??

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 02-06-03 07:55

Hvad med at lave en indgang fra kahytten? Måske skal den deles/lukkes så
der ikke er risiko for vand i kahytten den vej.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:bbb8of$dou$1@news.cybercity.dk...