Familienavnet LUJA
Fra : Steven

Dato : 31-05-03 21:37

Er der nogen her i gruppen, som ved noget om familien LUJA?

Jeg har en Christian Henrich LUJA, født 13 sep 1628, død 02 apr 1709, og
hans datter:
Euphosyne LUJA, født 1670, død 1736. Hun blev gift med Peder Jensen Winther
og de fik en søn: Lauritz Petersen Winther.

Hvis nogen har yderligere oplysninger om slægten LUJA, vil jeg meget gerne
høre herom.

Venlig hilsen

Steven

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 01-06-03 04:23

"> Hvis nogen har yderligere oplysninger om slægten LUJA, vil jeg meget
gerne
> høre herom.
>
> Venlig hilsen
>
> Steven
**************
Dette unike navn fik "en klokke til at ringe" en tidlig søndag morgen.

Fra mine renskrivninger af Helsingørs kirkebøger træffes i

St. Olai Kirke:
No: 96:
Publiceret i kirken d. 6. Junii 1823 - Født 6. marts 1823 : Frederik Ludvig
Luja. Forældre: Pigen, Regine Petersen der selv angiver som barnefader
afdøde Adjunkt ved den lærde skole og capitain ved det kongelige artilleri,
Richard Hagerup Luja.
Hjemmedøbt af jordemoderen og daaben blev publiceret i kirken d. 6. Juni
1823.
Faddere: Moderen, mdm.Urban, lodserne Svendsen og Niels Hansen. - Uægte.
*********
Med alle forbehold for tyrkfjel og fejltydninger:
hilsen Flemming Svendsen.

Fra : Steven

Dato : 01-06-03 15:23

> [...]
> *********
> Med alle forbehold for tyrkfjel og fejltydninger:

Kære Flemming,

Som sædvanlig er du en "guldgrube" med oplysninger vedr. Helsingør.
Tak for din indsats.

Venlig hilsen

Steven

Fra : Sølvi Arntzen

Dato : 01-06-03 07:53

Assessor i Concistorie, Dr.Med Practicus i Odense, jubellærer, Christian
Henric Luja ble født 13.9.1628 i Merseborg og døde 2.4.1709.
Han var sønn av Christian Luja og Euphrosyne Borstorph.
Han giftet seg 1658 med Karen Clausdatter Mule dom døde i barselseng
24.2.1663 i Odense.
Med henne hadde han sønnen, rektor 1680 i Assens, sogneprest til Ørbeck
1688, Christian Michael Luja (1660-1710) og datter Euphrosyne Luja, født
1662.

Christian Henric gitet seg i 1665 med Abigael Lauridsdatter Hindsholm, død
etter 1709.
Barn: Catharina Luja, professor Laurits Luja (1668-1732), professor
Christian Henr. Luja, død 1714, Karen Luja og Birgitta Luja.

Kilde: "Jubellærere", bind II-1, 1781, av Chr. Giessing

Vennlig hilsen fra Bergen, Norge
Sølvi Arntzen

Fra : Steven

Dato : 01-06-03 15:25

> [...]
> Christian Henr. Luja, død 1714, Karen Luja og Birgitta Luja.
>
> Kilde: "Jubellærere", bind II-1, 1781, av Chr. Giessing

Hej Sølvi,

Mange tak for nogle gode oplysninger. De kæder sig flot sammen med de
oplysninger jeg har her.

Venlig hilsen

Steven

Fra : Sadolin

Dato : 01-06-03 09:00

Du kan se Laurits Luja er: www.gencircles.com/users/onetree/1/data/13620

"Luja"-navnet går i øvrigt videre i Balsløw/Balslev-slægten som
mellemnavn.

Mange hilsener

Nikolaj Sadolin

http://www.kandu.dk/

Fra : Steven

Dato : 01-06-03 15:27

> Du kan se Laurits Luja er: www.gencircles.com/users/onetree/1/data/13620
>
> "Luja"-navnet går i øvrigt videre i Balsløw/Balslev-slægten som
> [...]

Hej Nicolaj,

Tak for din henvisning

Venlig hilsen

Steven

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 01-06-03 16:17

"Steven" <ccc98484@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og de fik en søn: Lauritz Petersen Winther.
>
> Hvis nogen har yderligere oplysninger om slægten LUJA, vil jeg meget gerne

Prøv at slå navnet op på www.familysearch.org -
du vil finde navnet både i Danmark, Finland, Norge, Frankrig,
Spanien, Mexico, USA og andre skønne steder - men se selv,
om du kan få det til at hænge sammen med din familie.

Mvh.Bodil.

Fra : Ivan jensen

Dato : 01-06-03 18:45

"Steven" <ccc98484@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her i gruppen, som ved noget om familien LUJA?

I 'Register til Personalhistorisk Tidsskrift 1880-1965 er der knap ½ side
med ca. 40 navne på opslaget Luja.
Og i registret omfatende 1966-1996 er der 5-6 stykker.
Så slægten har åbenbart været behandlet ret intensivt i dette tidsskrifft,
så dér må være noget et komme efter.

mvh
Ivan Jensen

Fra : tovekrog

Dato : 04-06-03 12:27

Hej Steven.
Jeg er stødt på navnet i en skudsmålsbog fra Frisenborg i 1857. Var det
mon ladefogeden, som skrev anbefalingerne i skudsmålsbøgerne ?
XXXX som kom i min tjeneste osv. står der.
Venlig hilsen
Tove Krog

http://www.kandu.dk/

Fra : JustineO

Dato : 09-07-03 11:03

"Steven" skrev d. 31-05-03 21:37 dette indlæg :
> [...]
> og de fik en søn: Lauritz Petersen Winther.
>
> Hvis nogen har yderligere oplysninger om slægten LUJA, vil jeg meget

I am named for Ane Justine Luja 1821, of Kalundborg Denmark - It appears
all the Luja families are related - I don't have a lot of information on
them - perhaps we can learn together?

cheers from New Zealand

Justine

http://www.kandu.dk/