2 Pcer på én ADSL
Fra : Kresten K. Jeppesen

Dato : 31-05-03 17:56

Jeg spørger muligvis dumt, men...

Hvis jeg skal have 2 PCer på nettet med en Tele2 adsl forbindelse med 2
dynamiske IP, er det så nok at sætte en hub eller en switch ind mellem
modemet og PCerne? Eller hvordan skal den kringles? Der skal ikke flere
computere på den linie, og den ene (en bærbar) skal kun lejlighedsvis kobles
på nettet - i den forbindelse et tillægsspørgsmål: kan man koble den bærbare
på når en hub/switch er tændt eller skal den stationære og hub/switch
genstartes og alt muligt bøvl?

---------
KKJ

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-03 18:33

"Kresten K. Jeppesen post.opasia.dk>" <kkj@<FJERN DETTE> wrote in message
> [...]
bærbare
> på når en hub/switch er tændt eller skal den stationære og hub/switch

Modem -> switch -> 2 pc'er.
Det kan faktisk ikke gøres nemmere.

Nu har jeg kun haft en router-løsning i alle de år jeg har haft adsl. Her
skal der bare plugges til switchen og den bærbare er på nettet og
lokalnettet med det samme.
Jeg _mener_ at det er lige så nemt ved modem-switch løsningen.

Mvh
FB
--
Vil du have billigt ADSL?
Tjeck www.Tele2adsl.dk - Det er dælme billig

Fra : Flare

Dato : 31-05-03 20:51

> Jeg _mener_ at det er lige så nemt ved modem-switch løsningen.

Det er det.....

Anders

Fra : JRS

Dato : 01-06-03 10:00

"Flare" <anders@pings.dk> skrev i en meddelelse

> Det er det.....

Lige et tillægsspørgsmål da jeg selv tænker på at få mig tele2adsl .. :

-Hvis man vælger kun at ha én fast IP virker det så ligeså fint med
modem>>switch/hub>>2 x comp ?
Hvis ja, hvad får man så egentligt ud af at køre med router i stedet for
modem? Får modemet svært ved at vide hvilken pc der bruger de forskellige
porte ?

MVH
JRS

Fra : jens

Dato : 01-06-03 10:05

"JRS" <jrsFjernMig@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> >

> Lige et tillægsspørgsmål da jeg selv tænker på at få mig tele2adsl .. :
>
> -Hvis man vælger kun at ha én fast IP virker det så ligeså fint med

Nej.

Inetforbindelse fordrer enten en public ip til hver pc gennem en hub eller
switch, eller em public ip til en router som så deler nettet til flere pcèr.
Man kan bruge en pc som erstatning for routeren, men det er ikke praktisk i
længden.

Hub eller switch (og pcløsningen) giver nogle sikkerhedsproblemer som
undgåes med routeren.

Mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-06-03 12:31

In dk.edb.netvaerk, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
> Hub eller switch (og pcløsningen) giver nogle sikkerhedsproblemer som
> undgåes med routeren.

Hvis ikke PC'en er sat op som dedikeret router. Den kan suppleres med en
firewall (på PC'en).

Jeg har en PC som dedikeret router. Det virker ganske fortrinligt og det
har været billigere for mig end at købe en router.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : jens

Dato : 01-06-03 15:09

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har en PC som dedikeret router. Det virker ganske fortrinligt og det
> har været billigere for mig end at købe en router.

Sikkert, og du har så netop haft viden og mulighed for at undgå de
sikkerhedsproblemer som kan opstå.

At din 24/7 pc så tager strøm nok til at betale en router hver 6 md er en
anden sag jo.

(jeg ved godt det kan være et bundkort med cpu og lidt ram, men det er ikke
en løsning for hr sørensen med en win maskine og intet andet.)

Mvh Jens