Folketællinger/vis husstand
Fra : Haugaard

Dato : 31-05-03 17:32

Hej.

På en ny PC har jeg installeret samme Windowa XP som tidligere, men
denne gang opdateret via Komputer for Alle's CD. Når jeg hos Dansk Data
Arkiv kigger på folketællinger, kan jeg modsat tidligere ikke længere få
husstanden frem. Jeg har prøvet at ændre en del indstillinger (enkeltvis).
Er der en, der har et bud på, hvad problemet er eller ved hvordan
hjemmesiden fungerer?

Venlig hilsen
Flemming Haugaard
haugaard@hobby.dk

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 31-05-03 20:18

"Haugaard" <haugaard@hobby.dk> skrev i en meddelelse

> Er der en, der har et bud på, hvad problemet er eller ved hvordan
> hjemmesiden fungerer?

God aften Flemming,

Prøv at give lidt flere detaljer om dit problem:
Søgenavn, Amt, herred, årstal osv.
Så kan vi jo sammenligne.

--
Venligst
Poul F. Andersen

PS: Windows X-Pro opdaterer altså sig selv online! Det såkaldte
computermagasin: "Komputer for Alle" er (også i denne sammenhæng) totalt
unødvendigt! )

Fra : Haugaard

Dato : 31-05-03 23:25

God aften Poul.

Nu er det en Home Edition vi har, men det gør jo ikke den store forskel
med hensyn til opdatering. Med et 56K modem og ekstra betaling for internet
brug ud over 1 time daglig, så var det lidt mere praktisk at anvende CD'en.
Og jo, jeg ofrede tiden på opdateringen i dag, så den side af sagen er i
orden, men lige lidt hjælper det.

> Prøv at give lidt flere detaljer om dit problem:
> Søgenavn, Amt, herred, årstal osv.
> Så kan vi jo sammenligne

Jeg har nogle aner, Jens Nielsen og Johanne Kathrine (født ?), der har
boet omkring St. Andst, samt en Maren Nielsen (født Haugaard) på Gamst Mark
lidt længere mod Vejen. Jens og Johanne Kathrine fik bl.a. sønnen Jens
Peter, der er min oldefar. Han blev gift med Maren. De har imidlertid også
boet andre steder på egnen. Derfor søgte jeg i første omgang bredt på Ribe
Amt, uden at vælge andet. Når jeg så kigger på de muligheder, der kommer på
skærmen, ville jeg jo gerne vælge de interessante ud og se deres husstand.
Her er det så, det går galt, for der sker intet. Jeg har en ide om, at jeg i
Internet Explorer skal ind i funktioner/internetindstillinger/sikkerhed og
ændre et eller andet. Jeg har prøvet nogle ting, men uden sucess. Det undrer
mig, for min fremgangsmåde på hjemmesiden har virket under en tidligere
installation. Jeg er så interesseret i at høre, om en anden har haft et
lignende problem. Jeg er også opmærksom på, at det kan være et java problem.
Derfor mit spørgsmål om, hvordan DDA's hjemmeside fungerer.
Jeg er i gang med at planlægge mit næste besøg på LA i Viborg, så jeg
bruger folketællingerne til at få en ide om, hvor jeg skal søge.

Venlig hilsen
Flemming Haugaard
haugaard@hobby.dk
..

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 01-06-03 08:48

> [...]
> Jeg er i gang med at planlægge mit næste besøg på LA i Viborg, så jeg
> bruger folketællingerne til at få en ide om, hvor jeg skal søge.

Goddag igen,
Jeg har forsøgt mig lidt frem og tilbage, og oplever ikke de problemer du
beskriver.
Jeg bruger også WinXP.
Jeg håber andre kan give dig et hint.

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-05-03 23:52

"Haugaard" <haugaard@hobby.dk> skrev Sat, 31 May 2003 18:32:28 +0200

>husstanden frem. Jeg har prøvet at ændre en del indstillinger (enkeltvis).
>Er der en, der har et bud på, hvad problemet er eller ved hvordan
>hjemmesiden fungerer?

Der er ikke noget mystisk ved den side. Når du vælger Se Husstand
aktiverer du en helt normal <form> der pakker søgekriterierne ind i
URL-strengen og sender dem til et asp-script der så finder de ønskede
oplysninger frem og præsenterer dem i et nyt vindue.

Det enste kunne være hvis du helt generelt har forbudt din Explorer at
åbne nye vinduer, men så ville du også få problemet mange andre steder.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred