trådløst net falder ud
Fra : Gert Simonsen

Dato : 31-05-03 17:00

Efter i dag at have købt en trådløs netforbindelse bestående af det der ses
www.computercity.dk `s forside, er det mig umuligt at opretholde
forbindelse i mere end et lille minut - så smutter den af. Når strømmen
bliver afbrudt i 15s og tilsluttes igen, ja så er jeg på igen, men atter et
minut, så ryger det ud igen

Den er tilsluttet en router med en stationær PC uden problemer.

Alle styresystemer er XP-home

Noget bud på hvad der kan være galt - åh jo - har skiftet kablet, men med
samme resultat

Venlig hilsen
Gert Simonsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-05-03 17:34

"Gert Simonsen" <gert(fjernmig)@mallin.dk> wrote in message

> [...]
> forbindelse i mere end et lille minut - så smutter den af. Når strømmen
> bliver afbrudt i 15s og tilsluttes igen, ja så er jeg på igen, men atter

Du forbindelsen ryger ud, hvad vises der så softwaren omkring Link? Altså
viser softwaren, at der stadig er link til accesspointet, eller viser den
her ingen forbindelse?

Ryger forbindelsen, selvom computeren står ved siden af accesspointet?

> Den er tilsluttet en router med en stationær PC uden problemer.

Du kan evt prøve at se på producentens hjemmeside, om der firmware
opgradering til accesspointet og pc-kortet. Så kunne det være en grov fejl i
hardwaren...

Fra : Gert Simonsen

Dato : 31-05-03 18:49

> [...]
>
> Du kan evt prøve at se på producentens hjemmeside, om der firmware
> opgradering til accesspointet og pc-kortet. Så kunne det være en grov fejl

Der er ingen link eller forbindelse til accesspointet.
Computeren står på samme bord som accesspointet.
Jeg vil prøve at se om der er en firmware opgradering!!

Hilsen
Gert Simonsen

Fra : Gert Simonsen

Dato : 31-05-03 20:46

"Gert Simonsen" <gert(fjernmig)@mallin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alle styresystemer er XP-home
>
> Noget bud på hvad der kan være galt - åh jo - har skiftet kablet, men med

Den firmware producenten har på hjemmesiden, er ældre end den der er
installeret på accesspointet!!
Jeg har også prøvet at undlade at tilslutte routeren - men - stadig kun
forbindelse mellem accesspointet og pc-kortet i få sek *suk*

Hilsen
Gert Simonsen

Fra : Mads Bahrt

Dato : 01-06-03 01:51

Gert Simonsen wrote:
> [...]
> Jeg har også prøvet at undlade at tilslutte routeren - men - stadig kun
> forbindelse mellem accesspointet og pc-kortet i få sek *suk*

Bruger du "simplest mulige opsætning"? - Altså ingen form for kryptering
eller MAC-filtrering.

MVH
Mads

Fra : Gert Simonsen

Dato : 01-06-03 08:17

"Mads Bahrt" <mads_bahrt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bruger du "simplest mulige opsætning"? - Altså ingen form for kryptering
> eller MAC-filtrering.

Yep....overhovedet ingen form for kryptering eller MAC-filtrering.

*SUK*

Fra : Martin

Dato : 01-06-03 10:09

> Yep....overhovedet ingen form for kryptering eller MAC-filtrering.
>
> *SUK*

Dit udstyr må være defekt, enten dit PCMCIA kort eller dit Access Points
eller begge dele. Du må ned til Computercity igen

/Martin

Fra : Gert Simonsen

Dato : 01-06-03 10:29

> Dit udstyr må være defekt, enten dit PCMCIA kort eller dit Access Points
> eller begge dele. Du må ned til Computercity igen
>
> /Martin

Ja.....det er også den konklusion jeg er kommet frem til.
Så er det bare surt man bor i Hjørring og Computercity i Aalborg

Hilsen
Gert

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-06-03 12:19

"Martin" <mkie@ Fjerndette tiscali.dk> wrote in message

> Dit udstyr må være defekt, enten dit PCMCIA kort eller dit Access Points
> eller begge dele. Du må ned til Computercity igen

Det kan evt også være at computerens PCMIA port ikke virker som den skal,
eller der er noget konflikt eller noget

Fra : Gert Simonsen

Dato : 01-06-03 12:45

> "Martin" <mkie@ Fjerndette tiscali.dk> wrote in message

> Det kan evt også være at computerens PCMIA port ikke virker som den skal,
> eller der er noget konflikt eller noget

Det får jeg afprøvet imorgen, da jeg tager "skidtet" med på arbejde, og
afprøver det på en bærbar, magen til min.

Hilsen
Gert