Klumpende pels, nogle bud?
Fra : Ukendt

Dato : 31-05-03 16:52

Min gamle kat på godt 14-15 år, indekat, er begyndt at få nogle samlinger af
filtret pels. Den ene samling sidder på ryggen, de andre 2 omkring
bagbenene. Den er frisk nok & jeg har ikke set den angribe områderne på
nogen måde. Kan den ha' fået lopper eller noget andet? Eller er det et
problem med dens kost...?
Håber nogen kan hjælpe.

Venlig hilsen
Thomas

Fra : Camilla Scharff

Dato : 31-05-03 17:21

Hej Thomas

Filterknuderne sidder lige dér, hvor det er mest besværligt at holde sig i
orden, når man er en ældre kat - og det er man, når man er 14-15 år gammel!
Du bliver vist nødt til at hjælpe lidt med soigneringen (børste/rede), så
missen kan blive fin igen

Mvh. Camilla

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-03 17:28

Tak for rådet, så er jeg da lidt mere rolig. Jeg prøvede at børste den
forleden ( jaja, jeg har gjort den slags før selvfølgelig) & fik redt det
meste væk. Men jeg var lidt i tvivl om det var det rette at gøre. Nu har den
også en vorte eller to på ryggen & jeg ved ikke hvor hård børsten er ved
dem. Katten lader da til at nyde at blive friseret, men jeg vil jo ikke gøre
skade på kræet.

Venlig hilsen
Thomas

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-05-03 21:51

In <3ed8d76e$0$5145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> wrote:

> Nu har den også en vorte eller to på ryggen & jeg ved ikke hvor hård
> børsten er ved dem. Katten lader da til at nyde at blive friseret, men
> jeg vil jo ikke gøre skade på kræet.

Hej Thomas

Nu ved jeg jo ikke lige hvad slags pels din kat har - men mine _
meget_ korthårede har det fint med at blive børstet med en af de dér
gummibørster man kan købe - og de kan da i hvert fald ikke rive noget i
stykker, ville jeg mene.
Mine eeelsker det - jeg tror det føles som at blive kløet på ryggen

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-03 20:29

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mine eeelsker det - jeg tror det føles som at blive kløet på ryggen
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Tak for forslaget, jeg tror jeg skifter dens børste ud med en lidt blidere.

Thomas