Hojda fra pjort
Fra : BladeWalker

Dato : 31-05-03 16:17

Nogen der ligger inde med temaet fra "Hojda fra Pjort"?

BladeW

Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-05-03 16:26

> Nogen der ligger inde med temaet fra "Hojda fra Pjort"?

mener du sebastians sang om hodja?
den har jeg på en opsamling med sebastian

"hodja fra pjort, hodja fra pjort, han flyver længere og længere bort...etc"
er det den du mener?

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : BladeWalker

Dato : 31-05-03 16:49

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in

> mener du sebastians sang om hodja?
> den har jeg på en opsamling med sebastian
>
> "hodja fra pjort, hodja fra pjort, han flyver længere og længere
> bort...etc" er det den du mener?

Yes det er den. Kan du lavet et rip af den? På forhånd tak :)

BladeW

Fra : AJC

Dato : 31-05-03 19:25

BladeWalker <mail@martinfrank.dk> wrote in

> "sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in

> Yes det er den. Kan du lavet et rip af den? På forhånd tak :)

Forkert gruppe!

Fra : BladeWalker

Dato : 01-06-03 19:04

Til AJC.

Jeg er godt nok meget ked af at jeg kom til at lave et indlæg i DIN
nyhedgruppe. Det skal aldrig gentage sig. Undskyld endnu en gang.

BladeW

Fra : BladeWalker

Dato : 31-05-03 16:50

> [...]

> mener du sebastians sang om hodja?
> den har jeg på en opsamling med sebastian
>
> "hodja fra pjort, hodja fra pjort, han flyver længere og længere

Er der forresten også den sang om "Nanna" så ville jeg også gerne have et
rip af den :)

BladeW

Fra : AJC

Dato : 31-05-03 19:27

> "sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in

> Er der forresten også den sang om "Nanna" så ville jeg også gerne have
> et rip af den :)

Stadig forkert gruppe!
Køb dog musikken!
Suk!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-05-03 20:35

> Er der forresten også den sang om "Nanna" så ville jeg også gerne have et
> rip af den :)

tja jeg ved ikke hvordan reglerne er for backup af egne cdere, det er lidt
svært at hitte rede i, men er det ikke noget med jeg ikke må lave digitale
kopier og slet ikke dele ud af dem.... jeg ville da inderligt gerne lave et
par mp3 ere af dem, men jeg ved ikke om det er lovligt og du kunne i
princippet være hvem som helst... ikke noget personligt, bare ikke en chance
jeg vil tage... desuden er hele cden rigtig fed og de to numre er langt fra
de bedste.... desuden må det efterhånden være en skive der er at finde i
lowprice afdelingen.
held og lykke med det.

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 01-06-03 19:35

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message

> tja jeg ved ikke hvordan reglerne er for backup af egne cdere, det er lidt
> svært at hitte rede i, men er det ikke noget med jeg ikke må lave digitale
> kopier og slet ikke dele ud af dem....

Hvis du låner din (originale) cd til BladeWalker, så må han lave en kopi af
den til sig selv, og give dig originalen tilbage...

http://www.pg.taarnby.dk/pilen/ophavsret.htm

> sniper_Nolight

Lars B
Formel 1 klub danmark
http://formel.zulfo.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-06-03 10:31

> Hvis du låner din (originale) cd til BladeWalker, så må han lave en kopi
af
> den til sig selv, og give dig originalen tilbage...

hmmm det lyder sgu da ligeså afsindigt....
"lån mig lige alle dine cdere en uges tid....gnæk gnæk"

Fra : Thomas Hillebrandt

Dato : 02-06-03 14:46

Ja, men det er den sindssyge lovgivning i øjeblikket. Lånte CD'er må godt
kopieres...Meeeen, det betyder altså ikke at du må sælge eller forære kopier
væk (hvadend det er som CD eller MP3, eller andet)..

/Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-06-03 14:52

> [...]
kopier
> væk (hvadend det er som CD eller MP3, eller andet)..

ja, det er helt tosset.

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 02-06-03 14:58

> af
>
> hmmm det lyder sgu da ligeså afsindigt....
> "lån mig lige alle dine cdere en uges tid....gnæk gnæk"

Ja, det er hvad man kunne kalde "fårkedup" kopiregler, men sådan er det.

Så længe du blot _selv_ kopiere de lånte CD'er, så må du godt, men du må
ikke få en kopi af originalens ejermand, uden selv at have haft originalen i
hænde.

Det er lidt firekantet, og jeg kan ikke se at det er særlig nemt at
håndhæve?

> sniper_Nolight

Lars B

Fra : Thomas Hillebrandt

Dato : 31-05-03 20:38

Hvis ikke du kan afholde dig fra at opfordre til pirat-virksomhed, må dine
data jo sendes videre til myndighederne!

/Thomas

Fra : PsykoFrans

Dato : 31-05-03 21:25

Det er godt Usenet politi. Bare gi ham tørt på. Du kan da være ligeglad
skovl. Vi kan jo ikke allesammen rende rundt med en glorie på hovedet. Ikke
at jeg er for pirat musik, men derfor blander jeg mig ikke.

PsykoFrans

Fra : Thomas Hillebrandt

Dato : 01-06-03 11:57

Da jeg selv taber penge på piratkopiering kan jeg så sandelig ikke være
ligeglad. Desuden ER det ulovligt, og hvadend det er usenet, internet eller
den Blå Avis, så skal man sgu' holde sig fra det. End of discussion!

/Thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-06-03 12:58

"Thomas Hillebrandt" <news@thomashillebrandt.com> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> den Blå Avis, så skal man sgu' holde sig fra det. End of discussion!

Hej Thomas

Når du nu fastslår, at du taber penge på " Pirat kopiering " Kan du så med
sikkerhed sige, at du ikke også tjener penge på pirat kopiering. Som jeg
ser det, er du da en af dem, som har rigtig gode muligheder for at tjene på
den. Helt ærligt, jeg havde absolut ikke hørt om dig, før jeg læste dit
indlæg, og det undrede mig, så ved at checke din mailadresse, fandt jeg frem
til din hjemmeside. Så hvis jeg havde fået en pirat kopi af en cd med din
musik, så kunne den da kun være til din fordel. For så havde jeg opdaget
din musik, og så er der to muligheder, jeg kunne li' det, eller ikke. Kunne
jeg li' det, havde jeg nok købt den plade som jeg havde fået en kopi af, og
vel sagtens nogle flere, kunne jeg ikke li' det, så var der jo ikke gået
skår af dig, for jeg ville jo ikke have købt det alligevel. Så for dig, må
piratkopieringen da helt klart være en fordel. Microsoft startede engang i
sin tid, med at uddele piratkopier, idag er de verdens største.

M.V.H.....Benny..

Fra : MCP_DK

Dato : 01-06-03 13:46

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i

Microsoft startede engang i sin
> tid, med at uddele piratkopier, idag er de verdens største.

har du noget du kan understøtte den påstand med eller er det noget du
bruger for at legalisere din egen piratkopiering.

--
Michael Petersen

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Are you going to Roskilde Festival? Visit here first http://mcp.amok.dk

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 02-06-03 15:00

"MCP_DK" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i
>
> Microsoft startede engang i sin
> >
> har du noget du kan understøtte den påstand med eller er det noget du
> bruger for at legalisere din egen piratkopiering.

Tænk, jeg har hørt den samme historie om Commodore toppen, dengang de
lancerede Commodore 64'eren :)

> --
> Michael Petersen

Lars B

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-06-03 22:36

> [...]
>
> --
> Michael Petersen
>
> Who is General Failure and why is he reading my disc?

Hej Michael

Nu ved jeg ikke hvad det er jeg skal undskylde ???... Men hvis du mener det
med Microsoft, at de selv udsendte piratkopier, har vist aldrig været nogen
hemmelighed. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om man kan kalde det piratkopi,
når det er deres egen vare.

Borland gjorde det samme i en periode.

Ja jeg tror faktisk stadig jeg har en del af disketterne stående, så du er
da velkommen til at konstatere det ved selvsyn.

Microsoft regner helt sikkert stadig med en vis piratkopiering af deres
programmer, i den sikre forvisning, at idag bruger du nok en piratkopi, men
næste år, en original Windows, og som du kan se, det var jo den helt rigtige
satsning, for det går jo strygende. Hvad der måske fortæller det bedre end
noget andet, der er stadig ingen kopibeskyttelse på Windows cd'erne, og da
vist heller ikke på andre Microsoft produkter.

Så derfor spurgte jeg, om han kunne sige sig fri, for at have tjent på
piratkopiering, hvis nogen havde kopierer hans musik. Jeg ved ikke hvad det
er for noget musik han laver, så hvis jeg fik en piratkopi af hans musik,
har han da kun mulighed for at tjene på det, for så længe jeg ikke kender
hans musik, så køber jeg den helt sikkert ikke.

Det andet eksempel, jeg mener det var G'n'R eller måske Metallica, der
direkte opfordrede deres fans til at give en kopi væk, da de også var sikker
på, kun kunne komme dem tilgode.

Jo jeg laver da piratkopier, for jeg bruger ikke andet i bilen, hvis man kan
kalde det pirat. Ellers laver jeg en del andre kopier, dog mest til eget
brug, men det er hovedsageligt LP'er kørt over på CD'er, og det er der vist
ikke nogen lov der forbyder mig.

M.V.H.....Benny..