MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
MS XP eller 2000 Pro ?
Fra : Reich-Christensen

Dato : 31-05-03 15:05

Hej derude.

Som gøn grøn IT-bruger må jeg hente lidt råd hos jer.
Hvilket styresystem MS Windows XP home eller 2000 Pro anbefaler I ?
Skal bruges i en "home" pc.

mvh. Kim

Fra : arc@na

Dato : 31-05-03 17:31

"Reich-Christensen" <kimc@c.dk> wrote in news:3ed8b670$0$32518
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hvilket styresystem MS Windows XP home eller 2000 Pro anbefaler I ?
> Skal bruges i en "home" pc.

Windows 2000. Hent SP3, når du har installeret.

WinXP er fuldt af farve-lir, og er i mange tilfælde dobbelt så
ressourcekrævende som 2000. Og så er der det med "aktiveringen", som jeg
rent personligt synes er noget svineri, da M$ hemed tyvter deres kunder.

arc@na

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-03 17:59

In dk.edb.system.ms-windows, arc@na <this.is@n.invalid.email.org>
says...
> Windows 2000. Hent SP3, når du har installeret.

Den bakker jeg op om.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : [8000]HH

Dato : 31-05-03 18:39

> Som gøn grøn IT-bruger må jeg hente lidt råd hos jer.
> Hvilket styresystem MS Windows XP home eller 2000 Pro anbefaler I ?
> Skal bruges i en "home" pc.

Hvad skal du give for dem der hvor du køber dem? Så vidt jeg husker er 2000
Pro da cirka 1½-2 gange så dyrt som XP Home er det ikke? Og da prisen ligge
på højde med XP Pro ville det vel være mere relevant at sammenligne med det.
Her vil jeg anbefale XP Pro. Ja der er noget farvelir på, men det kan du jo
bare slå fra hvis du ikke ka li det.

I bund og grund er det bygget på en nyere og bedre version af NT kernen, og
er efter mine erfaringer IKKE mere ressourcekrævende end 2000, hvis man slår
alt eyecandy fra.

Fra : Reich-Christensen

Dato : 01-06-03 10:20

"[8000]HH" <powerrangers_ja_somom@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> er efter mine erfaringer IKKE mere ressourcekrævende end 2000, hvis man

Jeg har begge programmerne - XP Home som en OEM ( fra min søns defekte pc )
og
en W2K Pro som gave.
Der er vist noget med at en OEM kun må installeres på én pc og når denne så
"dør" jå så
"dør" OEM udgaven også eller er jeg forkert på den ?

mvh. Kim

Fra : Martin San.

Dato : 01-06-03 10:33

"Reich-Christensen" <kimc@c.dk> skrev i en meddelelse
> Der er vist noget med at en OEM kun må installeres på én pc og når denne

> "dør" jå så
> "dør" OEM udgaven også eller er jeg forkert på den ?

Jeg har en XP Home DK som OEM-version (købt sammen med en mus) og jeg kan
ikke umiddelbart finde noget om det du nævner i den vedlagte folder eller i
licensaftalen som man accepterer inden installationen. Måske kan andre
præcisere? Fordi jeg havde da håbet på at kunne sælge min XP (sammen med den
tilhørende mus) igen engang.
Der står ikke noget uden på pakken om, at OEM-versionen kun må installeres
på én pc og når denne "dør", så "dør" OEM udgaven også. Og dermed bliver man
jo som forbruger afholdt fra vigtige oplysninger, når man står og skal købe
produktet. Jeg synes det er trist hvis det er sandt.

MVH Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-06-03 10:55

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev :

> [...]
>præcisere? Fordi jeg havde da håbet på at kunne sælge min XP (sammen med den

En OEM-version må kun bruges så længe den bruges i forbindelse
med den hardware den er købt sammen med.

Så længe den så bruges sammen med den mus den var bundled med, så
er det i orden.

For alle XP'er gælder, at der skal være en liens til hver maskine
de bruges på.
--
Knud

Fra : Martin San.

Dato : 01-06-03 17:36

> En OEM-version må kun bruges så længe den bruges i forbindelse
> med den hardware den er købt sammen med.
>
> Så længe den så bruges sammen med den mus den var bundled med, så
> er det i orden.
[...]

Og dermed kan OEM-sættet (WinXP OEM og den medkøbte mus) også videresælges,
sålænge de to samkøbte produkter altid følges ad, går jeg ud fra.
_Hvis_ WinXP OEM var samkøbt med en komplet pc, så skulle dette sæt også
sælges samlet for at man kan gøre brug af OEM-licensen.

MVH Martin