Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Exakta DC3100 digtalt kamera (Bilka)
Fra : JoDo

Dato : 31-05-03 14:11

Jeg vil gerne købe et digitalt kamera og har som sådan ikke de store krav
til det udover, at det skal være med 3 x optisk zoom og helst 3,x mega
pixels. Jeg kan se at Bilka i næste uge har tilbud på dette kamera til
kr.1.995 og så vil jeg lige høre om nogen vil fraråde denne? Jeg ved godt,
at billederne sikkert ikke bliver lige så gode som på et kamera til
kr.10.000 men mit behov er mest til WEB billeder (640x480 og 1280x1024).

Jeg ville jo helst have et lille "slimline" kamera, som var nemt og diskret
at have i lommen, men disse koster vel typisk dobbelt så meget? Hvis det
skal-skal være, vil jeg også godt bruge 3.000 på kameraet, men så skal det
som sagt også både være slimline og opfylde mine andre krav

Hvad siger I - er kameraet i Bilka OK og kan man få et slimline kamera til
kr.3.000?

JoDo

Fra : Anders pedersen

Dato : 31-05-03 15:21

Sat, 31 May 2003 15:11:28 +0200, JoDo <no-email@doesnotwork.com> skrev:

> [...]
> som sagt også både være slimline og opfylde mine andre krav
>
> Hvad siger I - er kameraet i Bilka OK og kan man få et slimline kamera til

Jeg har også set det tilbud.Billigt det må man da sige.
Vi har købt medion dehavde for knap 14 dage siden og det er ok tager gode billeder sam opløsning.Så mon ikke det kamera der er lige så godt.
Så er det lige 400-500 kr ved siden for et kort.Så er man jo oppe i sam pris som et SONY som kan fåes her til billige penge.
www.kamerahuset.dk

Anders

Fra : JoDo

Dato : 31-05-03 17:50

> Så er det lige 400-500 kr ved siden for et kort.Så er man jo oppe i sam
pris som et SONY som kan fåes her til billige penge.
> www.kamerahuset.dk

Øhh.. jeg forstår ikke - anbefaler du Sony istedet eller .. ?

JoDo

Fra : Henning

Dato : 31-05-03 17:54

"JoDo" <no-email@doesnotwork.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne købe et digitalt kamera og har som sådan ikke de store krav
> til det udover, at det skal være med 3 x optisk zoom og helst 3,x mega

Dine krav opfyldes af mærkevare med god kvalitet til få hundrede kroner
ekstra f.eks.:

HP PhotoSmart 720 til 2480,-
HP PhotoSmart 735 til 2081,-
Olympus Camedia C-350ZOOM til 2325,-
Sony CyberShot DSC-P52 til 2450,-

Indrømmet du skal bruge nogle 100 kr. ekstra men de sikre dig at der er
kvalitet bag.

mvh Henning

Fra : JoDo

Dato : 31-05-03 18:59

> [...]
> Olympus Camedia C-350ZOOM til 2325,-
> Sony CyberShot DSC-P52 til 2450,-
>
> Indrømmet du skal bruge nogle 100 kr. ekstra men de sikre dig at der er

Jeg har kigget lidt rundt på nettet og må sige, at jeg er blevet lidt
forelsket i en Pentax Optio S. Den er dyr (kr.3.600) men den er godt nok
lille (som en cigaretpakke)! Jeg tror nok, at jeg er indstillet på at ofre
lidt mere på det og så få en lille smart én, for det er altså meget nemmere
at have den i lommen

Men jeg kan forstå på diverse anmeldelser, at denne Pentax ikke er jordens
bedste til at tage billeder (lidt grumsede og farvefølsom)? Hvad skal man
istedet have, hvis jeg nu siger, at jeg vil ofre kr.3.500 på det? En lille
ekstra bonus ville være, hvis man kunne optage f.eks. 30 sek. lyd med hvert
billede. Det gør det lidt mere levende, når det bliver præsenteret på WEB
siden

Det skal siges, at jeg helst vil have, at jeg bare tænder for kameraet og
tager billeder - både i dagslys og om natten. Jeg vil helst ikke skulle
indstille ét eller andet før jeg tager hvert billede (alt for besværligt og
tidskrævende). Man får sikkert ikke lige gode billeder ved det, men det kan
jeg jo så selv vurdere (om jeg vil bruge tiden på). Den skal bare helst være
nogenlunde til at tage i alt slags vejr.

Endvidere (whau, jeg bliver ved). Det Pentax kamera havde sit eget lille
specielle batteri. Det synes jeg ikke er så praktisk og vil helst have én
der kan køre på standard batterier, så jeg kan gå ind i en butik og købe
flere, hvis jeg lige en dag står og skal bruge det.

Nogen bud?

JoDo

Fra : Lars Dahl

Dato : 31-05-03 19:33

http://www.dpreview.com/reviews/canonsd100/

hvad med denne?

Fra : JoDo

Dato : 31-05-03 20:36

> http://www.dpreview.com/reviews/canonsd100/
> hvad med denne?

Den har kun 2 x optisk zoom. Måske er det kun 1 x zoom jeg så går glib af,
men jeg vil altså mindst have 3 x optisk zoom

Hvad med Canon PowerShot S400 (IXUS 400)? Den er godt nok dyr (kr.4.200),
men den bliver vel billigere en gang!?

JoDo

Fra : Lars Dahl

Dato : 31-05-03 20:43

Eller eventuelt IXUS 330 til 3.277 kr
Der får du de 3X optisk zoom i et lækkert IXUS kabinet

Lars

Fra : Dan Rasmussen

Dato : 31-05-03 21:08

On Sat, 31 May 2003 21:42:36 +0200, "Lars Dahl"
<FjErNsPaM(maas@sproejtemaas.dk)> wrote:

>Eller eventuelt IXUS 330 til 3.277 kr
>Der får du de 3X optisk zoom i et lækkert IXUS kabinet

Ixus400 har også 3X optisk og er mindre end 330 (har selv 330)

Fra : JoDo

Dato : 31-05-03 21:29

> Ixus400 har også 3X optisk og er mindre end 330 (har selv 330)

Nu har jeg bestilt et IXUS 400 til kr.4.350. Jeg blev ret fasineret af den
lille størrelse og da Pentax ikke har fået så gode anmeldelser mens denne
har, ja så sked jeg pokker i min økonomi og "invisterede" Nu kan jeg jo
så bare gå og vente i spænding og se om det er et (dyrt) flop.

JoDo

Fra : Anders pedersen

Dato : 31-05-03 21:52

Sat, 31 May 2003 22:28:53 +0200, JoDo <no-email@doesnotwork.com> skrev:

> [...]
> har, ja så sked jeg pokker i min økonomi og "invisterede" Nu kan jeg jo
> så bare gå og vente i spænding og se om det er et (dyrt) flop.

Ved kamerahuset.dk kan du få det til 4210 kr Det er 140kr billigere
Så er der efterkravsgebyr på 83 kr og værdi tillæg da kameraet er over 300kr på 76 kr Ialt bliver det 159 kr.
4210+159=4359 kr.
Hvor har du så bestilt det kamera henne?

Anders

Fra : JoDo

Dato : 01-06-03 01:47

> Ved kamerahuset.dk kan du få det til 4210 kr Det er 140kr billigere

De har det ikke på lager.

> Så er der efterkravsgebyr på 83 kr og værdi tillæg da kameraet er over
300kr på 76 kr Ialt bliver det 159 kr.
> 4210+159=4359 kr.
> Hvor har du så bestilt det kamera henne?

Ved noget der hedder Befro. Kender dem ikke, men de var på EDBPriser og
havde e-mærket.
Ialt inklusiv porto har jeg givet kr.4.391 = kr.32 mere for (hvis alt går
godt) at have det tirsdag eller onsdag i næste uge så det har jeg det helt
fint med

JoDo

Fra : Lars Dahl

Dato : 01-06-03 02:44

Jeg tror næppe du bliver skuffet med dit køb
Har selv taget en del billeder med IXUS serien, og har bestilt den nye IXUS
II og glæder mig som et lille barn
Når man får det i hånden kan man straks mærke at det er "kram"... Og så
størrelsen Jeg er vild med dem!

Held og lykke med det...

-Lars

Fra : Weasel

Dato : 01-06-03 08:16

Havde selv de samme kvaler da jeg skulle købe. Jeg startede med en max pris
på 2500-3000, men endte på 4000 for et Ixus 330. IMO findes der ikke et
kamera med lækrere finish.

God fornøjelse....