T2 Extreme Edition
Fra : LA2

Dato : 31-05-03 13:54

Hej
Fik endelig min T2 Extreme Edition, reg1, her i går.
Går straks i gang med at se den i HD på PC. Men der skulle lige først hentes
udvidet Licensstyring, det var jeg ikke meget for, men ville jo se T2 i HD,
så det blev hentet og installeret.
Fik installeret det krævede program for at se den i WMP9 og sad klar....
Så var det lige at der poppede et lille vindue op der sagde at "dette
indhold er kun tilgængeligt for borgere bosiddende i Canada og USA...
LOL så nu har jeg ventet i små to måneder på en udgave af T2, hvor
hovedargumentet for at købe denne, var HD udgaven af filmen.
Har endnu ikke fundet ud af hvordan jeg kommer forbi den spærring, men vil
se på når jeg får tid.
Den almindelige udvidede udgave af filmen er rigtig flot og skulle i følge
det medleverede materiale være den flotteste til dato. 1920 x 1080 24FsF. Nu
har jeg ikke den tidligere udgave så jeg kan ikke sammenligne.

PS. For dem der vil investere i den ny udgave pga. HD til Pc, skal lige
nævnes at de anbefalede specs er som følger: Win XP Proff. , WMP9, 512 MB
Ram, 3 GHZ CPU, 128 MB Grafikkort, 24 Bit 96 KHz
lydkort, Internet forbindelse, anbefalet skærmopløsning 1600 x 1200.
Så en opgradering kommer måske på tale for nogle.

LA2

Fra : Morten DH

Dato : 01-06-03 21:23

Giv lige et praj hvis du kommer uden om den spærring, ellers gider jeg sgu
ik købe den igen... "Ultimate" Edition my ass...

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 02-06-03 08:25

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message
> Giv lige et praj hvis du kommer uden om den spærring, ellers gider jeg sgu
> ik købe den igen... "Ultimate" Edition my ass...

Hov, Ultimate Edition fejler ikke noget, Extreme Edition kan du givetvis
proppe op i røven, men Ultimate Edition er stadig fed! Har Extreme Edition
måske Tin box?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Martin Møller

Dato : 02-06-03 10:32

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> proppe op i røven, men Ultimate Edition er stadig fed! Har Extreme Edition

Filmen bliver da ikke federe af at den kommer i en tinbox. Det er kun
nørder som dig der samler på den slags latterlig indpakning. Det er jo kun
en undskyldning for at presse prisen yderligere opad. Desuden er filmen vel
den samme uanset hvilken indpakning den kommer i. Når det så ovenikøbet
viser sig at man ikke kan se den på en dansk pc'er er det jo fuldstændigt
latterligt at investere i den. Desuden har den jo heller ikke DTS lyd.

Martin

Fra : Per

Dato : 02-06-03 11:24

> [...]
> viser sig at man ikke kan se den på en dansk pc'er er det jo fuldstændigt
> latterligt at investere i den. Desuden har den jo heller ikke DTS lyd.

Indpakningen er da bestemt ikke ligemeget. Det er ikke det afgørende, men
det giver da et ekstra pift.

Jeg er da chokeret over at høre, at man ikke uden videre kan afspille filmen
på sin PC i Danmark og at der ikke engang er DTS lyd på, som der er på
ultimate edition.

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 02-06-03 16:46

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> wrote in message
> [...]
> viser sig at man ikke kan se den på en dansk pc'er er det jo fuldstændigt
> latterligt at investere i den. Desuden har den jo heller ikke DTS lyd.

Nu tror jeg lige vi skal have nogle ting på plads:

T2: Ultimate Edition udkom i 2000, pakket ind i metal, havde både den
originale version af filmen, special edition, samt en version med en anden
slutning (som var super lam) - alle i DTS 6.1. Desuden havde den en røvfuld
ekstramateriale og var alt i alt rimeligt ultimativ!

T2: Extreme Edition er lige udkommet med en masse af det samme
ekstramateriale, Special Edition versionen af filmen (Den originale kan
tilgås via et easter egg) - uden DTS. HD versionen er åbenbart ikke for
danskere. Alt i alt må T2: EE betegnes som et forsøg fra Artisans side på at
piske lidt stemning op omkring T3. En unødvendig udgivelse set i lyset af at
T2: UE var udgivet (titlen siger det hele).

Men bevares, fred være med dem der har købt Extreme Edition, min pointe i
det tidligere indlæg var bare Morten DH vist var lidt forkert på den med
versionerne.... Det er heller ikke let!

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Morten DH

Dato : 02-06-03 17:33

> Men bevares, fred være med dem der har købt Extreme Edition, min pointe i
> det tidligere indlæg var bare Morten DH vist var lidt forkert på den med
> versionerne.... Det er heller ikke let!

Det afhænger jo lidt af hvad man går efter... for mit vedkommende er billed
og lyd altafgørende.... EE har en helt ny film til video overførsel (også på
den helt almindelige film), der hvor den halter er det manglende DTS...

Men vi kender jo Artisan, de har jo kun T2 og Stargate at sælge, så mit gæt
er vi ser T2 i 1-2 nye udgaver inden T3 kommer så mon ikke der kommer DTS på
næste gang...

Fra : René Eske Jensen

Dato : 02-06-03 18:41

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> wrote in message

> T2: Ultimate Edition udkom i 2000, pakket ind i metal, havde både den
> originale version af filmen, special edition, samt en version med en anden
> slutning (som var super lam) - alle i DTS 6.1.

Det er nu godt nok kun DTS ES 5.1

Mvh. René

Fra : Taba

Dato : 03-06-03 11:00

> [...]
røvfuld
> ekstramateriale og var alt i alt rimeligt ultimativ!

*snøft* Min UE er i papæske *snøft*
Jeg kunne dog godt efterlyse et "rigtigt" kommentator spor på filmen i
stedet for det der sammenklipperi af en masse enkeltstående udtalelser og at
der næsten intet er fra selve skuespillerene og/eller iunstruktøren... Men
det skulle der vist være i EE....

/Taba

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 02-06-03 17:17

"LA2" <ltour_@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hovedargumentet for at købe denne, var HD udgaven af filmen.
> Har endnu ikke fundet ud af hvordan jeg kommer forbi den spærring, men vil

fandt dette på et forum. Jeg ved ikek om det virker, jeg har hverken filmen
eller hardwaren.

- install Windows Media Player 9
- in WMP9 Option -> Network, select Use Browser Proxy
- in Internet Explorer Tools -> Internet Option -> Connections -> Settings,
select Proxy Server and input the address and port number. You can find some
US based open proxy servers at www.publicproxyservers.com/page1.html

- install the stupid InterActual Player on the T2EX DVD disc2
- use DVD Region Killer or DVDIdle to fix any DVD region issue if the
InterAcutal Player won't play the DVD
- select High-Definition T2 in the InterActual Player
- the DRM license box will popup and if everything is fine it will say the
license is install ok, if it say region issue for NOT in the Canada or US,
try another proxy server from that URL
- then the WM9 T2 should plays in InterActual Player
- quite InterActual Player and use WMP9 to play by directly open the file on
the DVD
- I guess you can even copy the WM9 file to HD to play
- once it get the license, you can remove the proxy setting in IE and WMP9

Fra : LA2

Dato : 03-06-03 18:06

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse

> fandt dette på et forum. Jeg ved ikek om det virker, jeg har hverken
filmen
> eller hardwaren.

Hej
Tak for tippet vil prøve her i weekenden.

LA2

Fra : PerX ...

Dato : 04-06-03 13:22

In article <bbftao$946e0$1@ID-81106.news.dfncis.de>, agjo@li.is says...
> - once it get the license, you can remove the proxy setting in IE and WMP9

Bortset fra det er en tidsbestemt licens, dvs man kan kun se den fx i en
måned, før man skal have en ny licens.....

The joys of copyright...

Fra : Brian Christensen

Dato : 09-06-03 20:41

> fandt dette på et forum. Jeg ved ikek om det virker, jeg har hverken
filmen
> eller hardwaren.

Jeg kan hermed bekræfte at proceduren virker fint, og at billedet står meget
skarpt og med mange detaljer.
Nu har jeg ikke fremvist det på min projektor endnu, idet min htpc ikke kan
klare kravene, og jeg skal derfor flytte denne pc ned til projektoren.
Men i løbet at ugen vil jeg se filmen dernede i 1920*1080 (1080p) og er ret
spændt på at se resultatet, som jeg er sikker på, bliver extremt.
Jeg skal nok give en tilbagemelding her i gruppen.

Brian

Fra : PerX ...

Dato : 04-06-03 13:13

In article <3ed8a5f4$0$76140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
ltour_@hotmail.com says...

> [...]
> så det blev hentet og installeret.
> Fik installeret det krævede program for at se den i WMP9 og sad klar....

Fortæl lige lidt mere om dette. Er det en normal dvd som du kan se i en
dvd afspiller, OG filmen ligger i WMV (windows media format) på DVD'en?

> [...]
> hovedargumentet for at købe denne, var HD udgaven af filmen.
> Har endnu ikke fundet ud af hvordan jeg kommer forbi den spærring, men vil

Microsoft er vilde med deres DRM (digital rights management) og det
bliver kun værre (eller bedre alt eftre hvordan du ser det)

Se film på computeren? No way *g*

Hvor bestilte du den fra?

Fra : Agricola

Dato : 04-06-03 16:08

> Se film på computeren? No way *g*

Køb en projektor, og du vil aldrig slippe computeren som DVD afspiller igen

mvh
Lars

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 04-06-03 19:33

"Agricola" <vadsholt@(remove)e-box.dk> wrote in message

> Køb en projektor, og du vil aldrig slippe computeren som DVD afspiller
igen

For man vil hellere sætte sin computer til projektoren end en standalone
DVD-afspiller?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Morten DH

Dato : 05-06-03 14:29

> For man vil hellere sætte sin computer til projektoren end en standalone
> DVD-afspiller?

Du kunne jo fx. springe D/A konverteringen over på billedsiden ved at bruge
DVI stik... Computeren kan opgraderes efterhånden der kommer bedre dele som
kan betyde noget for gengivekvaliteten - bruger du en stationær afspiller
skal den enten modificeres (dyrt) eller skiftes helt ud.

Endelig kan man sætte computeren til at scalere osv - noget der normalt
koster kassen i stationær form

Fra : Brian Christensen

Dato : 05-06-03 19:39

> [...]
> skal den enten modificeres (dyrt) eller skiftes helt ud.
>
> Endelig kan man sætte computeren til at scalere osv - noget der normalt

yes - og jeg er meget spændt på at se den 1080p version på min Barco 1209
CRT projector.

Brian

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 09-06-03 13:25

> [...]
> kan betyde noget for gengivekvaliteten - bruger du en stationær afspiller
> skal den enten modificeres (dyrt) eller skiftes helt ud.

Konvertering til Analogt billede slipper man jo aldrig for, spørgsmålet er
bare hvor den foregår: der er jo ikke noget ved at se på etter og nuller....

Jeg vil se det før jeg tror på at computeren er bedre end en god stationær
afspiller.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : René Eske Jensen

Dato : 09-06-03 19:48

Mikkel Selsøe Sørensen wrote:

> Jeg vil se det før jeg tror på at computeren er bedre end en god
> stationær afspiller.

Ikke desto mindre er det rigtigt. OK, det er lidt firkantet sagt, det
afhænger også af hvilken fremviser man har. Hvis det drejer sig om en
projektor er det ofte en fordel at have en HTPC istedet for en separat
afspiller.

Mvh. René

Fra : Brian Christensen

Dato : 09-06-03 20:35

> [...]
> afhænger også af hvilken fremviser man har. Hvis det drejer sig om en
> projektor er det ofte en fordel at have en HTPC istedet for en separat

især hvis man har en CRT projektor, er en HTPC klart at foretrække.

Fra : PerX ...

Dato : 07-06-03 18:33

In article <8XnDa.5177$Jp3.160755@news010.worldonline.dk>, "Agricola"
<vadsholt@(remove)e-box.dk> says...

> Køb en projektor, og du vil aldrig slippe computeren som DVD afspiller igen

Bare et XCard er godt også :)