Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Powershot s400 - køb i USA
Fra : Peter Holm

Dato : 31-05-03 11:27

Hejsa,
jeg overvejer at sende en bestilling på et Powershot s400 med min veninde
til USA på ferie i morgen.
Jeg kommer dog til at tænke på hvordan det forholder sig med den
batterilader der følger kameraet.
Det betyder ikke noget at stikket er et andet, men hvad med volt'ene - er
det også 220v på en lader købt i USA ?

Mvh
Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : *gavtyven*

Dato : 31-05-03 13:06

Derover hedder det jo Powershot 400

Kan købes her på ebay til ca 3500kr

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2932141408&category=30012

Fra : Peter Holm

Dato : 31-05-03 13:35

*gavtyven* wrote:
> Derover hedder det jo Powershot 400

øhh, det er jo lisom oxe det jeg skriver, ik :o/

> Kan købes her på ebay til ca 3500kr

Det fås til ca 2650kr i butukker i NY.
http://www.epinions.com/pr-Digital_Cameras-Canon_PowerShot_S400

Peter

Fra : *gavtyven*

Dato : 31-05-03 14:21

">
> øhh, det er jo lisom oxe det jeg skriver, ik :o/

Nååååå ja
læsebrillerne sad i panden ! LOL!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-05-03 14:27

Peter Holm wrote:
> [...]
> Det betyder ikke noget at stikket er et andet, men hvad med volt'ene
> - er det også 220v på en lader købt i USA ?

Den er sikkert kun 110 volt - men måske kan den bruges til begge dele ?

Ellers kan man nok finde en billig lader på f. www.batterier.dk eller
lign sted.

En anden ting du skal være opmærksom på et du skal betale moms hvis
toldvæsnet kan se at det er købt på turen, så din bekendste skal ikke
tage det med hjem i den priginale indpakning gennem tolden, men få det
til at se ud som det har været med hjemmefra.

En tredie ting er så at Canons garanti på digitalkameraer købt i USA
ikke gælder i Europa pga forskellen i modellerne, så hvis det skal
repareres skal det sendes til USA.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 31-05-03 15:45

> [...]
>
> En tredie ting er så at Canons garanti på digitalkameraer købt i USA
> ikke gælder i Europa pga forskellen i modellerne, så hvis det skal

Ok tak for det. Vigtig info.
Mvh
Peter

Fra : Morten Nielsen

Dato : 02-06-03 21:59

På Canon S45 kan laderen tilkobles 100-240 50/60 Hz
Dvs man skal bare købe en adapter til en 20 og så kan den bruges i DK.
Jeg ville formode at det samme gælder S400 !?

Mvh Morten

Fra : Peter Holm

Dato : 03-06-03 07:15

Morten Nielsen wrote:
> På Canon S45 kan laderen tilkobles 100-240 50/60 Hz
> Dvs man skal bare købe en adapter til en 20 og så kan den bruges i DK.
> Jeg ville formode at det samme gælder S400 !?

Fint- Jeg har også set at laderen til Ixus V er til 100-240v, så mon ikke
det er det samme på s400.

Peter