VB & Access
Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 31-05-03 11:27

Hej

Jeg sidder og forsøger at lave et lille Vb program der har database adgang.
Det går også meget godt hvis jeg tager en af de database der ligger færdig.
Hvis jeg fx. tager "Biblio.mdb" så får jeg en god connection. Laver jeg
derimod en ny i Access 2000 så går det galt.

Jeg anvender VB 6.0

Hvad går galt ?

Klaus Egebjerg

Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 31-05-03 12:22

"Klaus Egebjerg" <ke@brygladen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis jeg fx. tager "Biblio.mdb" så får jeg en god connection. Laver jeg
> derimod en ny i Access 2000 så går det galt.

Nå det er åbenbart et generalt problem. Løsningen skulle være at vælge
datakilde til Access 2000, men der hvor jeg skal vælge kan jeg altså kun
vælge en der hedder "Access"

Jeg kan ikke finde nogen løsning på dette. Er der nogen der ved hvordan ?

Klaus

Fra : Steen Alcor

Dato : 31-05-03 19:49

Hent den nyeste Service Pack ned til Visual Basic
http://msdn.microsoft.com/vstudio/downloads/updates/sp/vs6/sp3/default.aspx

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 02-06-03 08:07

Steen Alcor skrev:
> Hent den nyeste Service Pack ned til Visual Basic

http://msdn.microsoft.com/vstudio/downloads/updates/sp/vs6/sp3/default.aspx

Hmm. Du skriver ar Klaus skal hente den nyeste service pack (SP5), men
linker til den gammel service pack (SP3).

Den nyeste service pack til Visual Studio 6.0 kan findes her:
http://msdn.microsoft.com/vstudio/downloads/updates/sp/vs6/sp5/dnldoverview.
aspx

-------
Tomas