Bios Upgrading ?
Fra : Mr@

Dato : 31-05-03 10:50

Hej Ng
Håber at der er en som kan hjælpe mig!.
Jeg vil gerne have en større cpu i min pc en AMD Athlon XP 2400. mit
bundkort er et Soltek sl-75 KAV og jeg har win XP. Har hentet ny bios
75KAVQ11.BIN + AWDFLASH.EXE og denne tekst, men jeg har aldrig prøvet at
update før,det er step 2 og step 4 som jeg ikke kan forstå Upgrading the
System Bios

Step 1. Please visit the board maker's website, download the latest BIOS
file and Award Flash utility (AWDFLASH.EXE).The Bios file will be in a
*.bin Format,(*stands for the specific bin file name).

Step 2. Create a pure bootable diskette by including only the Drvspace*.bin
file, Io.sys and the AWDFLASH.EXE onto the diskette. This program only works
in pure DOS environment, the utility can not be worked in win95/98/
ME/NT/2000/XP.

Step 3. Insert the diskette into drive A; reboot your system from the disk.

Step 4. Type Awdflash *.bin /sn/py/cc and then press "ENTER"to run BIOS
upgrade program. (*.bin depends on your Mainboard Model and version code).
Instead of typing *.bin, you should replace the * with the specific .bin
file name for your Mainboard.

Step 5.Please press "F1" or "F10" to exit or reset your system.
"WARNING" If you receive the message WRITE FAIL while award "FLASH MEMORY
WRITER" is verifying the Flash memory, just repeat the process. Please DO
NOT reset or turn off the system. If the award memory flash utility is not
able to update the BIOS successfully, your system may not be able to boot
up.

Step 6.You will need to see the message "CMOS checksum error-Default loaded"
while booting the system. Press "DEL" to enter BIOS setup to run CMOS setup
utility, then reload "LOAD SETUP DEFAULTS" or OPTIMISED DEFAULTS" and save
this change.

The Parameters of AWDFLASH.EXE
/ sn: No original BIOS backup
/ py: Program flash memory
/ cc: Clear CMOS data after programming.

Note: User can type AWDFLASH / ? to get further details about parameters.
Wrong use of Parameters will damage the BIOS information, so that we
strongly recommend not using or adjusting the parameters unless you
understand their function.

After upgrade, please press "F1" or "F10" to exit or reset your system.

WARNING: If the message "WRITE FAIL" appears while Award "FLASH MEMORY
WRITER" is verifying memory, just repeat the process, please DO NOT reset or
turn off the system if the "AWARD FLASH" utility was not able to update the
BIOS successfully as the system may not be able to boot up.

NOTE: You will see a message "CMOS checksum error -Default loaded during
system boot. Please press "DEL" to run CMOS setup utility, then reload "LOAD
OPTIMIZED DEFAULTS" and save this change.

--
Med Venlig Hilsen
Mr@

Fra : Torben

Dato : 31-05-03 12:40

"Mr@" <fsj@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> 75KAVQ11.BIN + AWDFLASH.EXE og denne tekst, men jeg har aldrig prøvet
> at update før,det er step 2 og step 4 som jeg ikke kan forstå

Hejsa :)

Jeg har faktisk lige opgraderet til en XP 2400 på et soltek sl75-KAV.

Du laver bare en bootdisk, og smider de 2 filer over på den.
Smider disketten i maskinen, og starter den op.

Den booter fra disketten så, og når prompten kommer skriver du bare:
Awdflash *.bin /sn/py/cc

*= navnet på .bin filen. i dette tilfælde: 75KAVQ11.bin
Så kører det hele af sig selv.

XP 2400 er dejlig!
jeg bruger en GlacialTech Igloo 462 AMD Silent Breeze som køler.
Den holder en temp på 39 grader, og den lamer stort set ikke.
Den koster kun 185,- ved PC focus.

--
Best Regards / Venlig Hilsen:
Torben

---

Fra : Mr@

Dato : 01-06-03 10:23

Hej hvordan kan jeg se om den har update min bios. Jeg prøvede det som du
skrev Torben, så kom der en skærm frem hvor der stod Awdflash8,0 og en masse
mere, her kunne jeg ikke gøre noget. Så jeg trykkede på reset og krydsede
mine finger, min pc virker men er den updatet?
--
Med Venlig Hilsen
Mr@