Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med mem-kort og Kinox type V3000
Fra : Pølle

Dato : 31-05-03 07:17

Hej NG

Jeg har i denne uge købt et kamera i Netto. Kameraet er et Kinox type V3000.

Kameraet virker fint, men jeg har problemer med SD mem-kortene, som jeg har
købt.
Mit problem er at kameraet ikke kan huske, at det var stillet til extern
hukommelse, da det blev slukket, derfor skal jeg, hvergang det tændes,
skifte til extern hukommelse.
Endvidere kommer der ofte meddelelsen "Memory Card Error", når kameraet
stilles om til extern.
Jeg har prøvet med 2 kort med ens resultat.

Kan forklaringen evt. være at et kortene, som er købt
http://www.prc-data.dk/, hedder "Performance Memory 64 MB Secure Digital med
Sandisk modul" og i manualen er anført korttype SD/MMC. Det er således, at
PRC-data også har et kort fra samme firma, som hedder "Performance Memory 64
MB MultiMediaCard" og et med betegnelsen "Performance Memory 64 MB
SmartMedia"

Mvh PØLLE

Fra : Anders pedersen

Dato : 31-05-03 08:49

Sat, 31 May 2003 08:16:43 +0200, Pølle <No@Name.dk> skrev:

> [...]
> PRC-data også har et kort fra samme firma, som hedder "Performance Memory 64
> MB MultiMediaCard" og et med betegnelsen "Performance Memory 64 MB

Dit digital kamera er i virkeligheden et TRUST 910Z POWERC@M det er det samme.Der er enda flere modeller der ligner.
Har du prøvet at rense kortes kontakt filter?
Har du prøvet kortene andre steder?

Kameraet bruger enten sd/mmc.
Det kan enten være kortet eller kameraet.

Anders

Fra : Pølle

Dato : 31-05-03 10:35

Hej Anders

"Har du prøvet at rense kortes kontakt filter ?"
Jeg har prøvet med flere kort
"Har du prøvet kortene andre steder ?"
Når kameraet viser "Memory Card Error" kan jeg heller ikke det i PC'en
før kortet er formateret om.

Mvh PØLLE

Fra : Anders pedersen

Dato : 31-05-03 11:57

Sat, 31 May 2003 11:35:06 +0200, Pølle <No@Name.dk> skrev:

> [...]
> Jeg har prøvet med flere kort
> "Har du prøvet kortene andre steder ?"
> Når kameraet viser "Memory Card Error" kan jeg heller ikke det i PC'en

Jeg mener i en kortlæser eller et andet kamera.
Der er måske nok neget galt med kameraet.
Har du prøvet med sd kort?
Prøv at oversætte fejlmeddelsen til dansk

Anders