Våbensamler?
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 28-03-01 11:41

Jeg har siden 1990 været den glade ejer af en replika af en gammel amerikans
forlader fra 1800 tallet.

Nu er lovgivningen ændret så skytteforeningen skal holde styr på hvor tit
man kommer og indberette det hvis nogen ikke er "aktiv nok"

Jeg kan ansøge om en tilladelse til at beside våbnet iden at være i klub,
men det koster 800 kroner for 5 år.....også selvom man får afslag.

Er der ikke noget med at man kan registrere sig som samler eller vil det
ikke hjælpe noget.

Jeg ved ikke om det er den rigtigt NG, men det var det der kom nærmest
våben.

Hilsen Ole Frederiksen

Fra : AKB

Dato : 01-04-01 17:56

Det lyder rigtigt.
Vores regering følger samme politik som Hitler, stalin og alle de andre
store diktatore igennem historien. Her i danmark har vi igennem de sidste 50
år ikke haft nogen nævneværdig væbnet kriminalitet men vores regering
strammer alligevel våben loven med jævne mellemrum. Bare se på england og
australien hvor våben næsten er blevet forbudt - med det resultat at væbnet
kriminalitet er steget.
Er der noget parti der overhovedet har en politik på dette område?
AKB