ICQ kontrol i VB
Fra : Michael K. Therkilds~

Dato : 31-05-03 04:51

Er der nogen som ved om det er muligt at kontrollere ICQ via. VisualBasic.

Det jeg har brug for er, automatisk at kunne sende beskeder til ICQ og SMS
gennem ICQ....

Fra : Phylock

Dato : 10-06-03 23:14

"Michael K. Therkildsen" skrev d. 31-05-03 04:51 dette indlæg :
> [...]
VisualBasic.

> Det jeg har brug for er, automatisk at kunne sende beskeder til ICQ og

denne sub sender en sms gennem icq.com og bruger din ICQ account

Public Sub sendsms(user As String, pass As String, country As Integer,
SMSMSG As String, mobile As String)
Label3.Caption = "Status: Connecting ..."
retval =
Inet1.OpenURL("http://web.icq.com/karma/dologin/1,,,00.html?uService=1&u
Login=" & user & "&uPassword=" & pass)

Label3.Caption = "Status: Connected, Transmitter data"
retval =
Inet1.OpenURL("https://web.icq.com/secure/sms/send_history/1,,,00.html?c
ountry=" & country & "&carrier=aaa&tophone=" & mobile &
"&y=15&prefix=%2B" & country & "&uSend=1&charcount=150&msg=" & SMSMSG)

If InStr(1, retval, "The SMS message could not be sent.") > 0 Then
ErrMsg = "The SMS message could not be sent." + vbCrLf
'check if the error is because you reach the message-sending limit
If InStr(1, retval, "You have reached your daily SMS message-sending
limit") > 0 Then
ErrMsg = ErrMsg + "You have reached your daily SMS
message-sending limit. "
ErrMsg = ErrMsg + "Please try again later."
End If
Label3.Caption = "Status: & ErrMsg"
junk = MsgBox(ErrMsg, vbInformation + vbOKOnly, "SMSender")
Else
Label3.Caption = "Status: Your message was sent with success"
End If
End Sub

har selv fået det meste af det tilsendt så jeg kan ikke engang give dig
navnet på hvem der har lavet det oprindeligt selvom han/hun fortjener
det.
Brugte rigtig lang tid på at skaffe det da jeg skulle bruge det
håber du kan bruge det

Phylock

http://www.kandu.dk/