IE laver fejl selvom kode er valid
Fra : hoaX

Dato : 30-05-03 21:20

Hey

<http://www.hoaxmusic.dk/prod.php>

I Opera viser den en fin liste med mit udstyr, men i IE viser den kun en tom
kasse... Koden er valid, så det skulle jo ikke være noget problem...

Nogle forslag til hvad jeg skal gøre??

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-05-03 22:32

hoaX skrev:

> <http://www.hoaxmusic.dk/prod.php>
>
> I Opera viser den en fin liste med mit udstyr, men i IE viser
> den kun en tom kasse... Koden er valid, så det skulle jo ikke
> være noget problem...

Hvad er årsagen til at din liste er pakket ind i <object>? Det er
temmelig sikkert derfor IE har problemer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : hoaX

Dato : 30-05-03 23:05

> Hvad er årsagen til at din liste er pakket ind i <object>?

Line 56, column 18: document type does not allow element "ul" here; missing
one of "button", "map", "object", "ins", "del", "noscript" start-tag

<!--<object>--><ul>
^

<ul> skal være pakket ind i et eller andet og jeg har valgt object da det
ikke giver problemer i andre browsere (eller i hvert fald Opera)...

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 30-05-03 23:34

"hoaX" <pt5@mail.dk> writes:

> [...]
>
> <ul> skal være pakket ind i et eller andet og jeg har valgt object da det
> ikke giver problemer i andre browsere (eller i hvert fald Opera)...

Lister (inkl. ul) er blokelementer. Der er et ulukket p-element ovenover,
og man må ikke putte blokelementer ind i p-elementer. Derfor foreslår
validatoren nogle elementer som må være inde i p-elementer og som
også må indeholde blokelementer.

En bedre løsning er at lukke p-elementer før ul'en (og fjerne den
ekstra </p> efter ul'en).

Lige præcist objekt-elementet er farligt at bruge. Det er til at putte
andre typer filer ind i en HTML-side (fx java-applets, billeder,
flash, etc.). Det er kun hvis browseren ikke kan vise den type data at
den skal vise indholdet af object-elementet. I dette tilfælde mente
browseren åbenbart at den forstod alt hvad du bad den om at vise (ikke
noget), så derfor viste den ikke det alternative indhold.

/L

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-03 22:44

"hoaX" <pt5@mail.dk> skrev :

>I Opera viser den en fin liste med mit udstyr, men i IE viser den kun en tom
>kasse... Koden er valid, så det skulle jo ikke være noget problem...

Bare det var sådan, det er <object> IE ikke kan lide.
--
Knud