Windows Taskbar
Fra : Per M. Jørgensen

Dato : 30-05-03 20:35

Hej alle,

Dette spørgsmål hører nok til de mere langhårede - og jeg håber I
forstår hvad jeg mener:

Når man åbner et program i Windows vil man kunne se en icon og
programnavnet i Taskbaren. Sådan har det været siden Win95.
Når man så åbner tilstrækkelig mange programmer vil programmernes
"visningsbredde" blive reduceret, så der er plads til at vise flere
programnavne på taskbaren.

Nu går mit spørgsmål så på, om man f.eks. via reg.basen eller via noget
API-halløj kan angive en anden (større) bredde, som de enkelte
programmers navne kan vises i ? (Jeg er ikke interesseret i at ændre
højden på Taskbaren og jeg er heller ikke interesseret i "allways on
top").

Baggrunden for mit spørgsmål er, at jeg er ved at kode et VB6-program,
som skal vise måleresultater modtaget via com-portene. Disse
måleresultater ville jeg gerne kunne vise på Taskbaren, således at man
hele tiden kan se dem, uanset hvilket program man arbejder i. Derværre
fylder disse måledata for meget i bredden til en
standardtaskbarprogrambredde.
Jeg har forsøgt mig med WinXP's muligheden for at lave egne
værkstøjslinier på Taskbaren - men desværre kan der kun benyttes mapper
eller internetadresser.

Så tidligere skrevet håber jeg I forstår spøgsmålet - men jeg vil dog
for en sikkerheds skyld præcisere, at spørgsmålet _ikke_ går ud på at få
anbragt en icon til venstre for uret - det er der 100'vis af eksempler
på, når man søger i Google.

Per