sjov detalje ved Telmores "find godt numme~
Fra : Jacob Riis

Dato : 30-05-03 18:54

Jeg har lige for et par dage siden tilmeldt mig Telmore. Jeg brugte en hel
del tid på et godt nummer og havde også fundet et godt et. Næste dag ville
jeg så tilmelde mig og nummeret var optaget.

Så prøvede jeg bare for sjov at indtaste et tlf. nede i boksen [du har valgt
nummer] jeg valgte nr. 61 xx 90 90 (xx er lavet for at sikre mit privatliv)
nummeret var ledigt

Når jeg laver en søgning på find godt nummer er der ingen xx xx 90 90 numre,
men når man indtaster nummeret direkte i [du har valgt nummer] kan man
åbenbart være heldig og få fat i et godt nummer.

Ville bare lige dele mine erfaringer med gruppen, hvis der er nogen her som
vil have Telmore og som ønsker et godt nummer.

--
Jacob

Fra : Jimmy

Dato : 30-05-03 19:07

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in message

> [...]
> men når man indtaster nummeret direkte i [du har valgt nummer] kan man
> åbenbart være heldig og få fat i et godt nummer.

Hvilken browser?
I min IE 6.0 er feltet låst.

Mvh
Jimmy

Fra : Jacob Riis

Dato : 30-05-03 19:29

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in message

> [...]

Ja, du har ret men det opdagede jeg slet ikke da jeg oprettede mig. Jeg
kopierede simpelthen nummeret fra den øverste boks og satte nummeret ned til
boksen [du har valgt nummer] Det virker helt fint, jeg har lige selv
efterprøvet det.

--
Jacob

Fra : Jimmy

Dato : 30-05-03 19:44

> [...]
til
> boksen [du har valgt nummer] Det virker helt fint, jeg har lige selv

Ja det gør det.
Jeg fandt ikke nogen gode numre

Mvh
Jimmy

Fra : Jacob Riis

Dato : 30-05-03 19:57

> "Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in message

> [...]

Næ jeg kunne ikke lige finde nogle gode ved at bruge" tricket". Jeg aner
ikke hvordan det kunne lade sige gøre, når jeg lavede en søgning på xxxx9090
kunne den ikke finde nummeret. Jeg fandt dog lige helt tilfældigt et godt
nummer til dig. Hvad med 61 78 06 05 (bemærk at 6+1 giver 7 og så kommer
8) nummeret er ikke perfekt men det er sgu noget af det bedste jeg hidtil
har fundet. Alle de gode numre er tilsyneladende blevet snuppet.

--
Jacob

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 30-05-03 22:11

> [...]
> 8) nummeret er ikke perfekt men det er sgu noget af det bedste jeg hidtil
> har fundet. Alle de gode numre er tilsyneladende blevet snuppet.

Jeg synes tit at man kan lave sine huskeregler så lange at man næsten ligeså
godt bare kan forsøge at huske nummeret som det nu en gang er

Personligt synes jeg at et nummer med mange forskellige tal kan være ligeså
nemt at huske som et med mange ens... det ksla bare ligesom kunne "rulles"
ud af munden, ikke sådan en et hvor man er ved at brække sig når man siger
det hurtigt hvis du forstår

Fra : Jacob Riis

Dato : 30-05-03 22:36

"Peter Sepstrup" <peter@_REMOVE_sepstrup.zapto.org> skrev i en meddelelse
> xxxx9090
>
> Jeg synes tit at man kan lave sine huskeregler så lange at man næsten
ligeså
> godt bare kan forsøge at huske nummeret som det nu en gang er

Ja du har en pointe der,

> [...]
> ud af munden, ikke sådan en et hvor man er ved at brække sig når man siger

ja, og her er mit nummer som jeg foreslog Jimmy ikke særligt godt. Men det
ser da godt ud når man kigger på det. Men mit eget der slutter på 90 90 er
jeg godt tilfreds med, det "ruller " også let ud af munden og er samtidig
let at huske

--
Jacob

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 31-05-03 07:34

> [...]
> jeg godt tilfreds med, det "ruller " også let ud af munden og er samtidig

Jeps sådan nogen med 10, 20, 30 osv. i er aldrig at fornægte...

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 02-06-03 14:38

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in message

[snip]

> kunne den ikke finde nummeret. Jeg fandt dog lige helt tilfældigt et godt
> nummer til dig. Hvad med 61 78 06 05 (bemærk at 6+1 giver 7 og så kommer

[snip]

*LOOL* Det minder mig lidt om engang hvor DR skulle lave en reklame om hvor
let deres nummer var:

Man starter med 0. Derefter det næste tal i rækken: 1. Så tager man et 1-tal
mere og derefter lægger man de to 1-taller sammen og får 2. De to foregående
tal lægges sammen (1+2) og man skriver 3. Så tager man 3-tallet og ganger
med 2-tallet, hvilket giver 6, og det 6-tal dividerer man så med 3-tallet
foran og gentager det 2 gange

/Lars

Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-05-03 09:01

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in

> N†r jeg laver en s›gning p† find godt nummer er der ingen xx xx 90 90
> numre, men n†r man indtaster nummeret direkte i [du har valgt nummer]
> kan man †benbart v‘re heldig og f† fat i et godt nummer.
>
> Ville bare lige dele mine erfaringer med gruppen, hvis der er nogen
> her som vil have Telmore og som ›nsker et godt nummer.

Tja, søgerutinen er rimelig fleksibel, og den har nogle sjove resultater
ind imellem.

Hvis man f.eks. gerne vil have et nummer der slutter på 6789, så kan man
ikke gøre så meget andet end at skrive 6789 i søgefeltet, og trykke søg
- det giver så disse svar:

6126 7893 6126 7895 6167 8938 6167 8943 6167 8958 6167 8973

Bemærk ingen af dem slutter på den ønskede sekvens, men indeholder den
tidligere i nummeret. Man kan faktisk være heldig og finde nogle numre
der er endnu nemmere at huske på den måde :)

Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-05-03 09:06

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in news:bb9nf3$147g
$2@news.cybercity.dk:

> Hvis man f.eks. gerne vil have et nummer der slutter p† 6789, s† kan man
> - det giver s† disse svar:

Jeg ved godt at man kan anvende XXXX6789 hvis man kun vil have dem som
slutter på sekvensen - så ovenstående er ikke korrekt. Man har andre
muligheder, men jeg synes det er fedt man kan søge på tværs af sekvenser :)

Flemming