Barton / XP CPU
Fra : Naess

Dato : 30-05-03 17:34

Kan man gå ud fra, at de nye AMD Barton CPU'er svarer til AMD XP CPU'er, at
Barton kan køre på et bundkort beregnet til XP CPU'er.
Jeg skal opgradere min PC med bla. nyt bundkort, men er kommet i tvivl da de
websites jeg har kigget på ikke oplyser noget om Barton kompatibilitet.

På forhånd tak

--
Hilsen / Regards
Kevin Naess

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 30-05-03 18:18

> [...]
de
> websites jeg har kigget på ikke oplyser noget om Barton kompatibilitet.

Hej Kevin.

Man kan svare både ja og nej på dit spørgsmål. Den mest væsentlige forskel
der er på Thoroughbred/Palomino/Barton er at de nye Barton Cpu'er har en fsb
på 333 og 400 mhz. Dvs. at hvis dit bundkort ikke understøtter så høj en
fsb så spilder du dine penge ved at købe en Barton.

Hvis du gider skrive hvilket bundkort du har nu, så kunne det være der var
en som kunne hjælpe dig med om det understøtter en Barton cpu eller ej.

I nogle tilfælde kræver det at du opdatere din BIOS for at du kan bruge en
Barton cpu.

Mvh.

Kenneth

Fra : Naess

Dato : 30-05-03 22:04

> [...]
> en som kunne hjælpe dig med om det understøtter en Barton cpu eller ej.

Hej Kenneth

Mit nuværende bundkort understøtter ikke de store 1,8> GHz CPU'er, så jeg
vil både købe nyt bundkort og CPU, og her har jeg kig på en AMD Athlon XP
Barton 2500+. Hvilket bundkortet jeg skal vælge, er jeg derimod lidt i tvivl
om, men det skal være ASUS.
Indtil idag havde jeg kig på nedestående bundkort, men det ser kun ud til at
understøtte en fsb 200/266 MHz.
Så nu er jeg lidt i tvivl om jeg skal vælge et andet bundkort eller anden
CPU
- Har du et godt bud ? Min økonomi tillader spendering på ca. kr. 2000.

PRODUCENT: Asus
MODEL: A7V8X/Lan/GD
INFO: 5xPCI, 1xAGP, 3x DDR DIMM DDR2700/3200, Sokkel A, UDMA 133,
FSB200/266, Realtek 6 kanals lydkort, LAN
CHIPSÆT: Via KT400VIA KTddwd400
PROCESSOR:
- AMD Duron -> 1300 MHzd
- AMD Thunderbird -> 1400 MHz
- AMD XP -> 2600+
FSB: 200/266 (100/133) MHz
STANDARD: ATX
RAM: 3xDDR DIMM Ram sokler PC2100/PC2700/PC3200
RAM MAX: 3 GB

--
Hilsen / Regards
Kevin Naess

Fra : Mogens

Dato : 30-05-03 23:19

On Fri, 30 May 2003 23:03:44 +0200, "Naess" <INVALID@MAIL.ADRESS>
wrote:

> [...]
>CPU
>- Har du et godt bud ? Min økonomi tillader spendering på ca. kr. 2000.

Soltek laver også nogen rigtigt gode bundkort.
Du kan f.eks. få et Soltek SL-75FRN2 med det nye
nForce2 chipset til under 800,-
Dette bundkort understøtter hele AMD XP serien, både
Thoroughbred og Barton.
Jeg har selv lige bygget en maskine med dette kort og
det fungerer bare 100%.

mvh Mogens

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 30-05-03 23:25

> [...]
> FSB: 200/266 (100/133) MHz
> STANDARD: ATX
> RAM: 3xDDR DIMM Ram sokler PC2100/PC2700/PC3200

Hejsa
Jeg ville vælge et NForce2 kort
Jeg har selv et
EP-8RDA+ Socket A / nForce-2 SPP / 6PCI-1AGP / IDE133 / LAN / Audio 865
kr.
samt Barton 2500+ Socket A / FSB 333MHz 788 kr.
Mange er dog også glade for Abit Nforce2 kortene,men jeg kender dem ikke
rigtigt.

Det holder sig da under de 2000 kr,men hvad med dine ram?

//Henrik

Fra : Naess

Dato : 31-05-03 00:57

> [...]
> rigtigt.
>
> Det holder sig da under de 2000 kr,men hvad med dine ram?

Hej

Jeg har tænkt mig at købe 512 Mb DDR RAM 2700 (PC333), og yderligere 512 Mb
engang i juli.

Mht. bundkortet så har jeg kun gode erfaringer med ASUS produkter, og vil
fortrække at opgradere med ASUS igen

--
Hilsen / Regards
Kevin Naess

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 31-05-03 05:45

> [...]
> FSB: 200/266 (100/133) MHz
> STANDARD: ATX
> RAM: 3xDDR DIMM Ram sokler PC2100/PC2700/PC3200

Når du nu selv længere nede skriver at det helst skal være ASUS så er den
model du selv har foreslået nok det bedste bud.

Mvh.

Kenneth