Rigtig god bog om katteernæring
Fra : martin b

Dato : 30-05-03 17:12

Hej med jer,

Jeg har lige læst en fantastisk bog:

Kymythy R. Schultze: Natural Nutrition for Dogs and Cats.

Den gennemhuller en masse myter om den dyre "designerkost", som de fleste af
os giver vores katte.
Jeg har i hvert fald tænkt mig at give min nye kat en helt anden kost, efter
at have læst bogen.

I kan se den på Amazon:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1561706361/ref=sr_aps_books_1_1/202-8620790-7803013

Et lille tip: Hvis I køber bøger på amazon.co.uk (England) i stedet for
Amazon.com (USA), slipper i for at tolden snupper bøgerne og lægger ekstra
moms på.

Og nej - jeg har intet med forfatter eller forlaget at gøre

Martin

Fra : Coffea ramosa

Dato : 30-05-03 17:41

> I kan se den på Amazon:

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1561706361/ref=sr_aps_books_1_1/202
-8620790-7803013

> Og nej - jeg har intet med forfatter eller forlaget at gøre

Nææh, men du er dum som en dør. Tror du vi er født igår? Det vaskeægte spam
det der, du tjener nemlig penge hver gang folk bruger dit link (som fører
til et køb).

Fra : martin b

Dato : 30-05-03 17:55

Hej du,

Niksen. Det er et rent link til bogen. Det indentificerer ikke mig, og jeg
får intet ud af det.
Det er bare helt ærligt en god bog, som folk bør læse, hvis de interesserer
sig for emnet.

Martin

Fra : Camilla Larsen

Dato : 30-05-03 19:13

On Fri, 30 May 2003 18:12:00 +0200, "martin b" <mort@example.net>
wrote:

>Jeg har i hvert fald tænkt mig at give min nye kat en helt anden kost, efter
>at have læst bogen.

Hej Martin

Ret mig lige hvis jeg er forkert på den, men er den nye kost så BARF
metoden????

--
Camilla

Fra : martin b

Dato : 30-05-03 19:31

Hmm. Der nævnes ikke noget om BARF i den.
Hvad står det for?

martin

Fra : maz

Dato : 30-05-03 19:38

"martin b"> wrote in message >
Hmm. Der nævnes ikke noget om BARF i den.
> Hvad står det for?
Bones And Raw Food.....
Det vil sige, mad du selv tilbereder fra bunden om man vil....
Alt råt kød og ben......skal selvfølgelig sammensættes ordentligt hvis
katten 'kun' skal have BARF. Men det kan godt blive lidt tidskrævende -d er
er for øvrigt skrevet bøger om det, så vidt jeg husker...
De fleste bruger vel en komb. ml. tilberedt dyrefoder (fabriksfremstillet)
og f.eks. dagamle kyllinger, rå lever, råt hakket oksekød osv osv....ofte
det sidste som 'godbidder' i variende mændgde og interval..

Fra : martin b

Dato : 30-05-03 19:41

Hej,

Ja, så er det i retning af BARF. Det er sikkert alment kendt, men for mig
var det virkeligt fedt at læse om kattekost på den måde. Det vriker så
åbenlyst rigtigt.

Jeg vil i hvert fald tilstræbe at minimere købemad mest muligt, når jeg får
min kat.

Martin

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-05-03 19:56

BARF = bones and raw food

Ja den er om hjemmelavet mad, BARF og så vidt jeg
husker også lidt "tilberedt"

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-05-03 19:58

UPS her er en link med et udvalg af bøger omkring
BARF (hjemmelavet mad)

http://www.holisticat.com/books.html

man kan så klikke på bøgerne og læse lidt mere om dem

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Camilla Larsen

Dato : 30-05-03 20:51

On Fri, 30 May 2003 20:57:48 +0200, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som@KATTEmail.dk> wrote:

Hej Martin

Jeg kan kun sige godt om BARF da jeg selv fodrede mine hunde efter den
metode, men det kræver virkelig at man sætter skema/system i det pga
det kræver umådeligt meget forbederelses tid. Et godt råd er at lave
en hel uges menu hver søndag, det gode ved barf er at det kan fryses
ned.

En side som har mange gode informationer:

http://www.moellgaard.dk/dansk/Mine_hunde/BARF-fodring.htm

Håber du kan bruge den, ellers spørg løs, tror bestemt der er en del
her inde som kender til den kost
--
Camilla