spil på hardisken
Fra : Claus Larsen

Dato : 30-05-03 16:50

hej.

Hvordan ligger man spillet på hardisken så man er fri for at skulle
bruge cd hver gang man vil spille?

Hilsen Claus

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-05-03 16:56

> Hvordan ligger man spillet på hardisken så man er fri for at skulle
> bruge cd hver gang man vil spille?

eksempelvis med daemon tools der laver et virtuelt drev på din pc.
med et brænderprogram... eksempelvis cdrwin kan du så lave en bin/iso fil af
dit spil og når du så spiller så "lægger" du bin/iso filen i det virtuelle
drev... som er meget hurtigere end dit normale drev... det skal ikke spinne
op og du skåner dine original skiver... har selv gjort det med Raven Shield
så det hele tiden er klar når jeg spiller online.
skriv hvis du vil have det lidt mere udførligt.

Fra : Claus Larsen

Dato : 30-05-03 17:04

sniper_Nolight wrote:

> skriv hvis du vil have det lidt mere udførligt.

Det vil jeg være glad for.

Hilsen Claus

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-03 17:11

Eller han kan bruge clone-cd http://www.elby.ch/en/products/clone_cd/

Fra : Claus Larsen

Dato : 31-05-03 10:20

sniper_Nolight wrote:

> eksempelvis med daemon tools der laver et virtuelt drev på din pc.

Det laver en række "drev"som man så kan mounte. Det er det du snakker
om, ikke?

> med et brænderprogram... eksempelvis cdrwin kan du så lave en bin/iso fil af
> dit spil og når du så spiller så "lægger" du bin/iso filen i det virtuelle
> drev...

daemon tools laver en mappe den kalder noget med D-Tools. Der lægger man
så sine isoer, korrekt?

> [...]
> så det hele tiden er klar når jeg spiller online.
> skriv hvis du vil have det lidt mere udførligt.

Jeg kan ikke få lov til at lave et iso pga kopibeskyttelse ( regner jeg
med er årsagen).

Hvordan omgåes man det?

Hilsen Claus

Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-05-03 16:30

> Det laver en række "drev"som man så kan mounte. Det er det du snakker
> om, ikke?

kun et drev der vil stå som feks G:DVD (hos mig)

> så sine isoer, korrekt?

du kan lægge dine iso / bin hvor du vil du mounter dem blot inde fra daemon
> Jeg kan ikke få lov til at lave et iso pga kopibeskyttelse ( regner jeg
> med er årsagen).

kan det sagtens være... hvilket program bruger du... clonecd er klart det
bedste synes jeg

> Hvordan omgåes man det?
ja det er jo straks værre... så teknisk er jeg ikke, andre der kan hjælpe
her... så mange har jeg ikke prøvet at jeg ved om det er tit det sker... med
raven shield var der dog ikke problemer, men clonecd kan vistnok klare de
fleste beskyttelser... noget bedre end nero og andre gængse brænderprogs
(ret mig endelig hvis jeg tager fejl her)

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 31-05-03 22:06

Claus Larsen wrote:

Snip

> Jeg kan ikke få lov til at lave et iso pga kopibeskyttelse ( regner
> jeg
> med er årsagen).

CloneCD kan godt læse en CD med kopibeskyttelse, men det er ikke sikkert
at din CD brænder kan brænde en 1:1 kopi. Men du kan godt lave en kopi
af den, som så ligger på harddisken istedet. Herefter kan du så "mounte"
kopien i CloneCD's Virtual Clone Drive, som selvsagt er kompatibelt med
alt hvad CloneCD kan kopiere.

-Sune

Fra : Ding-Dong

Dato : 30-05-03 19:28

Claus Larsen skrev i en meddelelse
> hej.
>
> Hvordan ligger man spillet på hardisken så man er fri for at skulle
> bruge cd hver gang man vil spille?

Man kan også finde en NOCD_crack, i praksis er det en fil der ligner det
ikon som du starter spillet op med normalt men med dette ikon skal cd'en
ikke være i cdrom-drevet.
Mvh

Ding-Dong

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-03 23:06

> Man kan også finde en NOCD_crack, i praksis er det en fil der ligner det
> ikon som du starter spillet op med normalt men med dette ikon skal cd'en
> ikke være i cdrom-drevet.

Nogle spil bla. bf1942 virker ikke ordenligt hvis man bruger no_cd.

Fra : Ding-Dong

Dato : 31-05-03 10:42

peet_dk skrev i en meddelelse
> Nogle spil bla. bf1942 virker ikke ordenligt hvis man bruger no_cd.

Ok, det var jeg ikke klar over. Har dog B1942 men har aldrig brugt en NOCD
til den. Men ellers har jeg aldrig haft problemer med dem....
Mvh

Ding-Dong