MS Windows
briani 27239
XP -home - lukke problem !
Fra : steen raaschou

Dato : 30-05-03 14:40

Når jeg skal slukke PC en, er der ikke lys i den gule "Stand-by", og
når jeg trykker "Luk" genstarter PCen. Er nødt til at hive stikket ud.

Systemet er 2 mdr. gammelt og har virket fint. Har gendannet til før
problemet opstod, men uden virkning. Nogen der har et bud. Jeg er
bare "en øvet begynder"

venlige hilsner Steen Raaschou, København

Fra : Lundsteen

Dato : 30-05-03 16:28

"steen raaschou" <blicher@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemet opstod, men uden virkning. Nogen der har et bud. Jeg er
> bare "en øvet begynder"
>
> venlige hilsner Steen Raaschou, København

Windows er højst sandsynligt instillet til at genstarte, hvis der er opstået
fejl på din computer!! Jeg har tidligere været ude for at Roxio CD-Creator
fik min XP til at genstarte, dette skyldes at versionen ikke var
XP-kompatibel! (Kunne klares med en update, men ikke ved blot at slette
programmet!). Muligvis noget i den stil du har været ude for??!!

MVH. Andreas

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 30-05-03 18:08

> [...]
> problemet opstod, men uden virkning. Nogen der har et bud. Jeg er
> bare "en øvet begynder"
>
> venlige hilsner Steen Raaschou, København

Hvad der er årsag til det ved jeg ikke, men du behøver ikke trække stikket
ud. Hold "tænd-knappen" inde i 5 sec. Så slukker pc´en. Det svarer til at
hive stikket ud, men så behøver man ikke rende så langt.

Jakob

Fra : Leony

Dato : 30-05-03 20:06

"steen raaschou" <blicher@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg skal slukke PC en, er der ikke lys i den gule "Stand-by", og
> når jeg trykker "Luk" genstarter PCen. Er nødt til at hive stikket ud.

Måske er der gået kuk i indstillingerne i strømstyring.
Prøv at læse lidt om APM her:
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/index.htm
det er den hyppigste årsag til det problem du beskriver.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/