Re: Sygdom Hvidt lag på Øjnene
Fra : Lars O. Lyngsø

Dato : 28-03-01 09:56

Hej Torsten

Skynd dig at fiske den op. Hvis du vil prøve at redde den kan du isolere den
i en karantæne akvarie på et par litre og komme lidt salt i (svarende til 1
gram pr. 10 liter). Det skulle være nok. Personligt ville jeg nok skånsomt
aflive fisken og købe en ny! Kilepletbarber koster ikke ret meget og man
skal jo tænke på fiskens velfærd også selv om det er en lille fisk!!!

Lars

Hej med jer , Jeg har bl.a. 4 fisk , som jeg mener er Kileplet barber .
efter størrelsen at dømme er de ret gamle. Den ene har pludselig fået
ligesom en hvid hinde der næsten dækker øjet. Begge øjne er angrebet.
Umiddelbart er der ikke andre symptomer hverken i adfærd eller udseende. Er
der nogen der har en ide til hvad det kan være ? Skal jeg hive fisken op med
det samme afht. evt. smittefare ? Venlig hilsen Torsten

--
Posted from mail.osteobio.dk [213.129.15.178]

Fra : Jonas Jacobsen

Dato : 28-03-01 09:59

"Lars O. Lyngsø" skrev:

>Skynd dig at fiske den op. Hvis du vil prøve at redde
>den kan du isolere den i en karantæne akvarie på et
>par litre og komme lidt salt i (svarende til 1 gram pr.
>10 liter). Det skulle være nok. Personligt ville jeg nok

Her må da være en tastefejl af en slags...?
Hvad skulle 1 gram salt pr. 10 liter vand hjælpe?

[snip]

Mvh Jonas