Hjælp... til vores hvalpe har tynd mave
Fra : Marin Nielsen

Dato : 30-05-03 10:27

vores 5 dage gamle hvalpe har fået dårlig mave.
moderen vil derfor ikke gøre dem rene mere.

Hvad gør man ved det???

Hvad skal tæven have, for at det hjælper.

Den får nu....A38, æggeblommer, sukker og lidt af dens normale foder

Fra : Estrid Heldager

Dato : 30-05-03 11:12

jeg vil gætte på at hvalpene reagere på noget de får via mælken. Så på en
måde er din hundemor klog nok, hun vil ikke smittes af det igen eller også
smager det ikke godt. Og hun har jo også dig til at gøre dem rene
En tæve plejer at stoppe med at rengøre hvalpene når de ikke er på ren
modermælk mere så måske kan hun mærke at der er noget galt.
Spørg din dyrlæge om du kan give hvalpene noget - en syg hvalp i den alder
lever ikke længe så er du i tvivl så vent ikke for længe.

Det du giver tæven svare til det jeg har haft givet min tæve når hun har
haft hvalpe. Så kosten behøver du kun at ændre hvis
- du har givet hende noget som godbidder der kan indvirke på mælken?
- du tror æggeblommerne har salmonella eller andet.

Hvis din tæve er meget tynd eller har et stort kuld kan du evt. skifte til
et hvalpefoder mens de dier.

Estrid Heldager

heldager@post9.tele.dk
http://home9.inet.tele.dk/heldager

Fra : Bodil Clausen

Dato : 30-05-03 16:38

Jeg ville gå til dyrlæge med det samme!!!!!!!!!
5 dage gamle hvalpe kan dø af væskemangel på få timer..

Bodil

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 30-05-03 17:15

Hej

Da vi havde hvalpe fik de også dårlig mave, vi fik noget Bene-bac (mener jeg
det hedder) til dem, de fik "normale" maver på under to timer. Det kan købes
hos dyrlægen.
Vi blev frarådet at give tæven andet end dens normale foder (af dyrlægen) da
den jo ikke fejlede noget. Han sagde at mælkeprodukter måske kunne være
skyld i hvalpenes dårlige mave. Ikke baseret på en videnskabelig
undersøgelse om hunde, men erfaring fra mennesker.
Håber det kan hjælpe.

Mvh
-Benedikte