MS Windows
briani 27239
DVD-brænder i Ghost 2003
Fra : Klaus Jacobsen

Dato : 30-05-03 10:04

Hvorfor kan jeg ikke se min dvd-brænder, når jeg starter ghost2003 med min
ghost start-diskette?
Har prøvet at brænde en bootable ghost-dvd med nero, som hentede bootfilerne
fra ghost-disketten og det virker også fint, bortset fra at jeg ikke kan se
mit dvd-drev inde i ghost og altså dermed ikke kan loade imigefilen fra
dvd'en.
Mvh Klaus

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 30-05-03 11:32

"Klaus Jacobsen" <klaus@danbonet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
se
> mit dvd-drev inde i ghost og altså dermed ikke kan loade imigefilen fra

Hmmm...det med DVD drevet ved jeg ikke. Men kan den ikke kringles på anden
måde? Hva med at copy image til en mappe på harddisk og så læse image ind
derfra?

Jakob

Fra : CS

Dato : 30-05-03 18:16

> [...]
se
> mit dvd-drev inde i ghost og altså dermed ikke kan loade imigefilen fra

Hmm hvis jeg læser det her rigtigt, booter du dvd'en, men du kan ikke se
indholdet af den?

Så vidt jeg husker bliver mit cdrom drev til a: når jeg booter på cd, så har
du tjekket at det ikke er tilfældet hos dig os?

CS

Mangler du en ven, så prøv http://groups.google.com/

Fra : Klaus Jacobsen

Dato : 31-05-03 09:34

Ja for når jeg booter fra min ghost dos-diskette, kan jeg jo heller ikke se
min brænder på listen over drev, hvor man kan hente eller dumpe en imagefil.

Fra : Klaus

Dato : 31-05-03 09:38

"Klaus Jacobsen" <klaus@danbonet.dk> skrev i en meddelelse news:bb9peb$1sao$1@news.net.uni-c.dk...
> Ja for når jeg booter fra min ghost dos-diskette, kan jeg jo heller ikke se
> min brænder på listen over drev, hvor man kan hente eller dumpe en imagefil.

Er der ikke noget med, at man kan få Ghost2003 til at lave to forskellige opsætninger af boot-disk?
Som jeg husker det, skal man vælge type på et eller andet tidspunkt.
Klaus

Fra : Erik Olsen

Dato : 31-05-03 09:48

Klaus Jacobsen wrote:
> Ja for når jeg booter fra min ghost dos-diskette, kan jeg jo heller
> ikke se min brænder på listen over drev, hvor man kan hente eller
> dumpe en imagefil.

Loader du en driver til dvd-drev / brænder fra startdiketten?

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : CS

Dato : 31-05-03 21:47

> [...]
se
> min brænder på listen over drev, hvor man kan hente eller dumpe en

Nå læste det som du havde fået computeren til at boote på dvd'en, men bare
ikk kunne åbne image filen.