Harbo --Harboe
Fra : Jørn Dyrholm

Dato : 30-05-03 08:38

Hej

Jeg så at navnet Harbo(e) var oppe og vende for en tid siden --og ville lige høre om en eller anden evt havde
en postmester fra KBH ved navn Harboe !??
Det er denne postmesters enke --jeg er interesseret i ?
Det fortælles at hun i året 1807 --kom på besøg hos grevinden på Holsteinborg --og hun fortæller efter dette besøg
at hun mens hun var der havde mødt den engelske general Wellesley i følge med Jørgen Jørgensen .Hun påstod
at de var ankommet sammen og at de talte om emner som hun mente var landsforrædderi --og tilbage i KBH
anmeldte hun Jørgensen for dette --men uvis af hvilke årsager --blev sagen aldrig fulgt op !?
Så sidder der en af Harbo(e) forskerne og har denne postmesterenke i sine papirer --er vi meget interesserede

Venlig hilsen
Jørn Dyrholm

Fra : Bente Aaris

Dato : 30-05-03 23:35

> [...]

aldrig fulgt op !?
>Så sidder der en af Harbo(e) forskerne og har denne postmesterenke i sine

Her er link til en mulig kandidat, dersom "Madamen" ikke var enke i 1807,
man skulle jo tro det er i den her kreds historien hører hjemme.

http://home19.inet.tele.dk/harbou/default.htm

Og måske en nyttig link her:

http://www.riksarkivet.no/arkivverket/publikasjoner/nett/handbok-ra/sentralinst/generalpost.html

--
Venlig hilsen
Bente Aaris

Fra : Bente Aaris

Dato : 30-05-03 23:44

"Bente Aaris" <benaaris@online.no> skrev i melding

> [...]
>
> Her er link til en mulig kandidat, dersom "Madamen" ikke var enke i 1807,
> man skulle jo tro det er i den her kreds historien hører hjemme.

Nåh, du skal altså finde frem til Hans Frederik Walter Harbou 1765-1832.

--
Bente Aaris