MS Windows
briani 27239
Små "ruder" -
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 30-05-03 08:38

Hej i gruppen

Microsoft Internet Explorer - nyeste version - og så videre.
Når jeg klikker på et hyperlink, dukker resultatet smukt op i normal
skærmstørrelse.
Det har faktisk også være tilfældet, når man vælger at anvende "Åbn i et nyt
vindue" -- altså højreklik på hyperlinket og foretage valget.

Men søreme om ikke Internet Explorer nu har fundet på at åbne den "type" med
"små næsten kvadratiske "ruder".

Hvordan får jeg denne uskik til at ophøre?

Hans-Jørgen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-03 09:43

"Hans-Jørgen Sindholt" <ridendo_dicere_severum@mail.invalid>
skrev :

>Men søreme om ikke Internet Explorer nu har fundet på at åbne den "type" med
>"små næsten kvadratiske "ruder".

Lader være med at maksimere vinduerne, men trækker i siderne til
vinduet fylder det ønskede.

Så vil IE huske denne størrelse indtil du havner på en side, som
selv vil bestemme størrelsen på vinduet.

Så trækker du igen osv.

Fut: news:dk.edb.internet.software.browser, hvor svar herpå
bringes.
--
Knud

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 30-05-03 11:10

Knud Gert Ellentoft skrev:
-------------------citat----------------------
Lader være med at maksimere vinduerne, men trækker i siderne til
vinduet fylder det ønskede.

Så vil IE huske denne størrelse indtil du havner på en side, som
selv vil bestemme størrelsen på vinduet.
--------------------citat slut -------------------

Tak for det venlige svar -- blot virker tippet ikke helt efter hensigten.
IE vil ikke huske "udtrækningerne" --- jeg burde have skrevet, at det var
prøvet - so sorry!
Engang fandt jeg et lille program, som kunne sikre det hele skærmbillede,
men det er længe siden - og det var i de glade "98-dage"...
Jeg skylder lige at skrive, at jeg bruger Windows XP Home.
Kunne man mon forestille sig, at det har en smule at gøre med installation
af Q811493, som Windows foretog her til morgen?

Hvad mon er grunden til dette lille problem?
Hvad kan man så gøre?

Hans-Jørgen

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 30-05-03 20:01

Fra : Kenneth Østergaard

Dato : 31-05-03 16:09

Hent IE Booster v1.6
Med den kan du bl.a. definere standard størrelsen for browser vinduet.
Kenneth Ø.