java til exe filer.
Fra : Monica

Dato : 28-03-01 09:33

Hejsa.

Jeg er overbevidst om at dette problem har været ofte oppe at vende her, og
dette undskylder jeg naturligvis, men da jeg ikke kan huske hvad svarene
blev, tillader jeg mig at spørge igen.

Hvordan får man en masse javafiler pakket sammen til en enkelt jar fil, og
kan man få ud fra denne jarfil køre en javaexe fil som så bruger jarfilen. ?

/Monica.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-03-01 10:05

On Wed, 28 Mar 2001, Monica wrote:

> Hvordan får man en masse javafiler pakket sammen til en enkelt jar fil, og
> kan man få ud fra denne jarfil køre en javaexe fil som så bruger jarfilen. ?

Du skulle gerne have en "jar" kommando sammesteds som din "java.exe".

Syntaksen er cirka:

   jar cf minjarfil fil1.class fil2.java fil3.class osv

Herefter kan du putte denne jarfil i din CLASSPATH. Hvis du kan hitte ud
af at skrive en MANIFEST-fil (det kan jeg ikke, ellers havde jeg fortalt
dig hvordan) kan du også angive den klasse der skal startes hvis man
benytter

   java -jar minjarfil

varianten.

Kig i "Java Tutorial" på www.javasoft.com - der skulle gerne være fine
eksempler (min internetforbindelse er nede lige nu så jeg kan ikke chekce)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Peter Lind

Dato : 28-03-01 10:16

"Monica" <Monica@mail.ikasths.dk> wrote:

> Hvordan får man en masse javafiler pakket sammen til en enkelt jar fil, og
> kan man få ud fra denne jarfil køre en javaexe fil som så bruger jarfilen.
?

For at pakke alle dine .class filer sammen i en jar-fil, skriver du ganske
simpelt:
jar -cvf minnyejarfil.jar enclassfil enandenclassfil entredjeclassfil

hvis alle classfilerne ligger i et directory, og er i en package med samme
navn som dette directory, så kan du bare skrive
jar -cvf minnyejarfil.jar mitdirectory

Iøvrigt, v'et i -cvf er ikke nødvendigt, det er bare for at man på skærmen
kan følge med i hvad der sker.

Når du så har din jar-fil og gerne vil have at brugeren bare kan klikke på
den, og køre (forudsat at hun har jre installeret) så skal du tilføje lidt
halløj til META-INF delen af jar-filen.

Først skal du lave en lille fil, hvor der ikke står andet end:
Main-Class: MinPackage.MinKlasse

Altså Main-Class efterfulgt af det der skal til for at starte programmet.

Så skriver du:
jar -cmf lillefil minnyejarfil.jar

Og så skulle den være hjemme...

Når brugeren klikker på .jar filen, vil programmet starte helt automagisk.

-
Jeg ved ikke liiiige om det var det du spurgte om, men jeg håber at det kan
hjælpe lidt af vejen..

mvh
Peter Lind

Fra : Monica

Dato : 28-03-01 17:18

Jo mange tak, det er ret så fyldestgørende og sager...takker..

Men vil dette også virke hvis der er en bunke subdir's og sådan noget..?

/Monica

Fra : Morten Primdahl

Dato : 28-03-01 17:13

Monica wrote:

> Jo mange tak, det er ret så fyldestgørende og sager...takker..
>
> Men vil dette også virke hvis der er en bunke subdir's og sådan noget..?

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jar/

Mvh Morten

--
Morten Primdahl Caput A/S Tel +45 70 12 24 42
morten@caput.com Nygade 6 Fax +45 70 11 24 42