MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP installations Q
Fra : Jesper - fjernx - La~

Dato : 29-05-03 23:47

Problemer er at jeg skal have installeret Win XP på min nye maskine og så
ville jeg gerne formatere den nye disk på min gamle maskine, (det gamle
motherboard kan bare ikke se diske på mere end 136 GB og den er på 180 gb)
men er det unødvendigt - kan installationen af xp fra cd-rom godt formatere
en disk inden den kopierer data ned til disk?

Fra : Stefan Dam

Dato : 30-05-03 00:01

du kan formatere under installationen af xp den spørger hvilken partition
den skal være på og så hvilket filsystem der kan du gøre det

--
MVH Stefan
husk at rette min mail adr ved direkte svar

Fra : Lars Grau

Dato : 30-05-03 07:14

windows xp kan godt formater den, men hvis din bios ikke kan se der som en
180 gb kan windows heller ikke formater den til mere end biosen kan se den
til.

mvh

Lars

Fra : Jesper - fjernx - La~

Dato : 30-05-03 07:47

"Lars Grau" <news@ilejr.dk> wrote in message news:bb6sq5$skj$1@sunsite.dk...
> [...]
> 180 gb kan windows heller ikke formater den til mere end biosen kan se den

Det er jeg med på, men på min nye maskine kan bios godt understøtte 180GB,
så det må være løsningen