CF-card PC-kort til PowerBook
Fra : Anders Petersen

Dato : 29-05-03 23:40

Søger en fiks måde at få digitale billeder fra et Ixus (og dermed et CF-
kort) overført til en PowerBook, og kom til at tænke på de PCMCIA-kort,der
kan tage et CF-kort direkte.

Så to spørgsmål (fra en mac-newbie):

- Kan jeg have ret i, at det er den mest fikse måde (er gald for at undvære
kabler)?

- Kan PowerBooks tage alle standard PC-kort, eller skal man sikre sig, at
de er Mac-kompatible?

På forhånd tak.

/A

Fra : Morten Lind

Dato : 30-05-03 08:18

Anders Petersen <anders@NOSPAMgadefejer.dk> wrote:

> [...]
> kabler)?
>
> - Kan PowerBooks tage alle standard PC-kort, eller skal man sikre sig, at

OS X på din PB? - så er det bare i med USB-stikket fra kortlæseren til
169,- i Netto (6 forskellige slags kort) og kortet ind i læseren - så
mounter læseren sig på skrivebordet, iPhoto starter og du importerer på
livet løs.

God fornøjelse
Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Morten Lind

Dato : 30-05-03 09:00

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> 169,- i Netto (6 forskellige slags kort) og kortet ind i læseren - så
> mounter læseren sig på skrivebordet, iPhoto starter og du importerer på

Undskyld.......havde ikke set det med PCMCIAkortet......så spring bare
over..

Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Anders Petersen

Dato : 30-05-03 15:13

mortenlind@mac.com (Morten Lind) wrote in

> Undskyld.......havde ikke set det med PCMCIAkortet......så spring bare
> over..
>
> Morten

Alles klar - ideen er skam god nok (billig og effektiv!) - eneste minus er
ledningen (omend kort) som jeg gerne ville undgå :)

/Anders

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 30-05-03 12:35

Anders Petersen <anders@NOSPAMgadefejer.dk> wrote:
> - Kan PowerBooks tage alle standard PC-kort, eller skal man sikre sig, at
> de er Mac-kompatible?
Skal det være til CF kort, er det nomalt ikke engang et PC kort med eget
elektronik men bare en "dum" adapter. Det skulle altså virke med hvilken
som helst adapter.

hilsen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Anders Petersen

Dato : 30-05-03 15:14

> Skal det være til CF kort, er det nomalt ikke engang et PC kort med
> eget elektronik men bare en "dum" adapter. Det skulle altså virke med
> hvilken som helst adapter.

Lyder fortryllende - jeg må ud på markedet og kigge. Apple selv (eller
'klassiske' Apple hardware-producenter) laver ikke noget sådant?

/Anders

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 30-05-03 19:03

Anders Petersen <anders@NOSPAMgadefejer.dk> wrote:

> Lyder fortryllende - jeg må ud på markedet og kigge. Apple selv (eller
> 'klassiske' Apple hardware-producenter) laver ikke noget sådant?

Er Toshiba en 'klassisk' Apple OEM leverandør?
En af mine kollegaer har lige købt en til 140 kr.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Anders Petersen

Dato : 31-05-03 16:56

> Er Toshiba en 'klassisk' Apple OEM leverandør?
> En af mine kollegaer har lige købt en til 140 kr.

Ved du hvor?

/Anders

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 01-06-03 21:39

> Ved du hvor?
nej

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : KJ

Dato : 03-06-03 20:31

Sebastian Loeck <thorfinn@forum.dk> wrote:

> nej

Den slags (PC-Card <-> CF card adapter) kan altså købes i de fleste mere
eller mindre velassorterede elektronikbikse som merlin, electronic world
osv. Prisen ligger normalt mellem 120 og 150 kr. Giver du mere, så
bliver du snydt

KJ

http://www.CetusGPS.dk
Kjeld

Fra : phineas 

Dato : 03-06-03 19:09

i used a PCMCIA-card adapter for a couple years now, works great, alot
faster than usb, and no cables. you can get on of those for about
100-150 krone, i got mine somewhere on falkoner allé...
--
Phineas
PowerBook G3 500 (pismo)