cpu varm
Fra : Henning Hansen

Dato : 29-05-03 22:16

Det er hørt før cpu'en synes for varm.
I begyndelsen havde jeg et MSI 655 Max-FISR, SiS655, Dual DDR bundkort
monteret og en P4, 2400MHz FSB533, her kom cpu temperaturen max op på
43 C.
Bundkortet var fejlbehæftet så det blev byttet til et MSI 865PE
NEO2-LS, DualDDR samme cpu. Her sker så det at tomgangstemp på cpu er
49 C og når den arbejder maximalt er temp oppe på 64 C - hvilket jeg
synes er lige lovligt højt.
Første gang blev brugt den køle "pasta" som følger med bokssættet
anden gang brugte jeg kølepasta fra coolermaster - High performance
thermal compound.
Har haft afmonteret og genmonteret med et tyndere lag, men uden det
ændrede situationen.
Hvad gør jeg for at finde fejlen?

Henning Hansen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 30-05-03 10:47

"Henning Hansen" <henningf@fjernmail.dk> wrote in message
> [...]
> thermal compound.
> Har haft afmonteret og genmonteret med et tyndere lag, men uden det

Det er ikke nødvendigvis en fejlmontering, men derimod en fejlmåling af
temperaturer. Jeg ville ikke bekymre mig om det, så længe computeren er
stabil. Jeg har selv en P4 2,533 @ 2,85. Idle ca. 50 og full load 69. Dette
på et MSI 845PE. Har læst flere steder, at MSI boards ofte læser forkert.

Venlig hilsen Jesper Laursen