macsoup settings
Fra : Lone Schmidt

Dato : 29-05-03 20:56

Hej igen!
Når jeg skal åbne settings, ligger de i mappen dokumenter, er det den
rigtige placeing, eller skal jeg trække ikonet for "settings" til
Docken, for at komme direkte til sagen?
Håber at det var forståeligt!

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge! )

Lone Schmidt.

Fra : Morten Lind

Dato : 29-05-03 21:26

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> [...]
> Når jeg skal åbne settings, ligger de i mappen dokumenter, er det den
> rigtige placeing, eller skal jeg trække ikonet for "settings" til

Næeh.....du skal markere MacSoup Settigs(ét klik) og trykke æble+M, så
får du en henvisning, du hiver ud på skrivebordet.

Dén omdøber du til: MacSOUP default Settings

Den smider du i HD>Users>Lone>Library>Preferences

Så kan du trække MacSOUPs programikon ned i havnen, og når du så trykker
på det, skulle du være kommet lige til sagen

Knus
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-05-03 05:52

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Så kan du trække MacSOUPs programikon ned i havnen, og når du så trykker
> på det, skulle du være kommet lige til sagen

Det prøver jeg, her sendt mails igen her til morgen til DIN adr? Men
Jesper har også haft problemer med at få mine mails. Lad mig høre om de
er vel ankommet.

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge! )

Lone Schmidt.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-05-03 18:59

> [...]

> Det prøver jeg, her sendt mails igen her til morgen til DIN adr? Men
> Jesper har også haft problemer med at få mine mails. Lad mig høre om de

har kigget efter æ-M, mindre vindue? Hvad der forskel mell. æ-D og æ-M?
Det foregående vedr. mail, er irrelevant nu, kan jeg slette det?
Den gode Henrik Münster fortalte at alle indlæg(macSOUP) ligger på HD,
hvor meget fylder det? Hvordan sletter man evt. indlæg man ikke er
interesseret i?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge! )

Lone Schmidt.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 31-05-03 19:06

Hej Lone

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

[snip]

> har kigget efter æ-M, mindre vindue? Hvad der forskel mell. æ-D og æ-M?

Nu snakker jeg altså lige OS <10
ÆBLE-M plejer at være "opret henvisning", ÆBLE-D = dubbler

> Det foregående vedr. mail, er irrelevant nu, kan jeg slette det?
> Den gode Henrik Münster fortalte at alle indlæg(macSOUP) ligger på HD,
> hvor meget fylder det? Hvordan sletter man evt. indlæg man ikke er

Det er normalt ikke så voldsomt, så længe du bare læser tekstgrupper og
ikke binære grupper.

I OS<10 ligger mailene/nyhederne fra MacSoup i en mappe, der ligger i
samme mappe som prgrammet.

Hjalp det?

> interesseret i?

Man sætter suppen til at slette dem fra disken efter f. eks. 30 dage, og
hvis du kun henter headers, så får du dem jo kun hjem, hvis du markerer
det.

Var det info nok?

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-06-03 13:18

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Man sætter suppen til at slette dem fra disken efter f. eks. 30 dage, og
> hvis du kun henter headers, så får du dem jo kun hjem, hvis du markerer

Hej Sebastian.
Tak for dit gode svar, det hjalp
Du omtaler en "auto" sletning, hvis man vil slette manuelt, foregår det
så i mappen i MacSOUP? Jeg er oppe på 900 indslag og vil godt rydde lidt
op!
Hvis jeg sletter indslag, er det så kun på min egen HD, eller
forsvinder det fra hele MacSOUP?!
Mulighed for at se slettet indslag: Purge old artikles? eller?
Lone-spørge-kone!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-06-03 13:46

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

Min mappe fylder vist 10 MB, og det er jo ikke meget på moderne store
harddiske.

Det bestemmer man nu selv. Jeg havde altid min liggende i mappen med
dokumenter.

> [...]
> forsvinder det fra hele MacSOUP?!
> Mulighed for at se slettet indslag: Purge old artikles? eller?

Du må endelig ikke slette i mappen MacSOUP. Purge betyder, at MacSOUP
sletter gamle artikler. Du kan sætte den til at slette efter alder eller
antal indlæg. Det sættes for hver nyhedsgruppe for sig i nyhedsgruppens
indstillinger. Æble-I, når nyhedsgruppen er markeret i MacSOUP Settings.
900 indlæg er i øvrigt ikke ret meget. Jeg har 4-5000. Hvornår der
purges (slettes) sætter du i MacSOUP Preferences. Det kan være, når
programmet åbnes, når du henter nyheder eller manuelt, når du har lyst.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-06-03 14:04

> [...]
> purges (slettes) sætter du i MacSOUP Preferences. Det kan være, når
> programmet åbnes, når du henter nyheder eller manuelt, når du har lyst.

Igen et lærerigt indslag fra dig, dejligt!
Tak for rettelsen,orker ikke altid at slå de engelske ord op, så jeg gik
ud fra at "purge" var noget med at "hente frem", UHA!
Godt, så skal jeg vist bare styre min "oprydningstrang"!
Lone.
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-06-03 14:32

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Tak for rettelsen,orker ikke altid at slå de engelske ord op, så jeg gik
> ud fra at "purge" var noget med at "hente frem", UHA!

purge vb rense;
(med.) virke afførende, udrense;
(fig) rense ( fx purged of sin);
(pol etc) udrense;
sb renselse;
(politisk) udrensning.

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-06-03 19:16

> 900 indlæg er i øvrigt ikke ret meget. Jeg har 4-5000.

Nå, så det er _dig_ der har dem!

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-06-03 21:01

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Nå, så det er _dig_ der har dem!

Jep, og jeg _holder_ på dem. Men jeg har nogle dubletter, jeg gerne vil
sende dig. Og hvis du har nogle guld-indlæg, så kan vi måske finde ud af
at bytte.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Bitbucket

Dato : 01-06-03 20:35

> [...]

> forsvinder det fra hele MacSOUP?!
> Mulighed for at se slettet indslag: Purge old artikles? eller?

Hvis du sletter indlæg i Macsoup forsvinder de helt fra din'puter, sæt
den til f.eks. at slette når der er mere end x antal indlæg i en bestemt
nyhedsgruppe og så kan du sætte den til at autopurge enten ved opstart
eller når nye indlæg hentes, manuelt gøres det med Ævle+Y.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-06-03 21:01

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> [...]
> nyhedsgruppe og så kan du sætte den til at autopurge enten ved opstart
> eller når nye indlæg hentes, manuelt gøres det med Ævle+Y.

Jeg synes, det er rart at have indlæg to uger eller måske en måned
tilbage. Så kan man hurtigt gå tilbage, hvis der er en henvisning til en
anden tråd, der måske er lidt ældre. Nogle gange støder jeg på et navn,
jeg ikke lige kender. Så kan jeg hurtigt se, hvad og hvor meget
vedkommende har skrevet den sidste måned. Det er meget praktisk og frem
for alt hurtigt, at indlæggene ligger på ens harddisk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Bitbucket

Dato : 01-06-03 21:15

> [...]
> vedkommende har skrevet den sidste måned. Det er meget praktisk og frem
> for alt hurtigt, at indlæggene ligger på ens harddisk.

Jeg kan pt se 23 dage tilbage i tiden i dk.edb.mac, da jeg sletter når
altallet overstiger 2000 indlæg.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 09-06-03 17:53

> [...]

> Man sætter suppen til at slette dem fra disken efter f. eks. 30 dage, og
> hvis du kun henter headers, så får du dem jo kun hjem, hvis du markerer

Ja, du har også været en dejlig kilde til hjælp, det skal du khave tak
for. Faldt over en snart gammel sag, hvad betyder det når du skriver
headers? Nyheder og ikke mail?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 09-06-03 20:29

Hej Lone

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Ja, du har også været en dejlig kilde til hjælp, det skal du khave tak
> for.

Jamen selv tak ,-) Skulle det være en anden gang

>Faldt over en snart gammel sag,

Tak jeg er kun 31; men tak fordi du kalder mig smart ;_)

>hvad betyder det når du skriver
> headers? Nyheder og ikke mail?

Det er de få linier, der følger før selve beskeden, og hvori der står:
titel, forfatter, dato, længde og sådan noget.
Det gælder egl for både nyheder og e-post, at de findes "headers" med
disse oplysninger i.

/Sebastian