RPC-1 DVD-ROM drev
Fra : mr

Dato : 29-05-03 20:44

Hej

Min firewire-800 PM kan ikke boote i OS 9, så jeg har ingen mulighed
for at gøre combodrevet regionsfrit (så vidt jeg ved).

Er der nogen der kender et regionsfrit DVD-ROM drev, som passer i
PowerMac'en?

Det er selvfølgeligt heller ikke muligt at flashe et DVD-drev, da OS 9
kun kan køre som Classic.

Mvh.
Martin

NB
Som forholdsvis nybagt OS X bruger: Kan det virkeligt være rigtigt at
man ikke kan lave en tastaturkombination, som kan bruges til at lukke
Mac'en ned, fra tastaturet?
Hvor er vi henne, hvis Mac'er ikke kan slukkes fra tastaturet!?
(Apple skærme er et "no-no", efter AppleVision 1710 skandalen).

Fra : Simon T

Dato : 29-05-03 21:12

> Det er selvfølgeligt heller ikke muligt at flashe et DVD-drev, da OS 9
> kun kan køre som Classic.

Flyt det over i en mac der kan køre OS 9. Der er sikkert nogen i
nærheden af dig der kan hjælpe (og det var hvilket postnummer?)

> NB
> Som forholdsvis nybagt OS X bruger: Kan det virkeligt være rigtigt at
> man ikke kan lave en tastaturkombination, som kan bruges til at lukke
> Mac'en ned, fra tastaturet?

ctrl+eject-knappen i hjørnet... Så får du dialogboks med "Restart",
"Sleep", "Cancel" & "Shut Down" der kan vælges med [r], [s], [esc] og
[enter] - vel at mærke i OS 9! Jeg regner med du i hvert fald får et par
af de muligheder i OS X...

Med venlig hilsen

Simon T

Fra : Morten Lind

Dato : 29-05-03 21:28

Simon T <simon@REMOVEsamfundsnasser.dk> wrote:

> [...]
> "Sleep", "Cancel" & "Shut Down" der kan vælges med [r], [s], [esc] og
> [enter] - vel at mærke i OS 9! Jeg regner med du i hvert fald får et par

OS X............ctrl+alt+æble+eject=LUK
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Bitbucket

Dato : 29-05-03 21:51

mr <marrfls@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> Hvor er vi henne, hvis Mac'er ikke kan slukkes fra tastaturet!?
> (Apple skærme er et "no-no", efter AppleVision 1710 skandalen).

Her er en regionsindstiller til Apple DVD 3.01 og nyere til OS X

http://195.134.134.27/downloads/macdvd/Region_X_104.bin ; 975 KB
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : mr

Dato : 30-05-03 19:18

bitbucket@devnull.invalid (Bitbucket) wrote in message news:<1fvqsrc.fvkm99rxyt7fN%bitbucket@devnull.invalid>...

> Her er en regionsindstiller til Apple DVD 3.01 og nyere til OS X
>
> http://195.134.134.27/downloads/macdvd/Region_X_104.bin ; 975 KB

Hej alle

Tak for hjælpen, med luk-funktionaliteten. Hvorfor genvejen ikke står
i menuen er mig en gåde.

Mht. regionsindstilleren er det helt rigtigt. Men desværre er det kun
softwaren, som indstilles. Hvis selve drevet låses sidder man i saksen
(er det Big Brother eller hvad?).
Løsningen er et RPC-1 drev (regionsfrit). Jeg ved at Asus E616 er
regionsfrit, men jeg er ikke klar over, om det kan anvendes, med OS X,
eller om det passer i min PM.
Derfor var jeg interesseret i at vide, om der var nogen, der kendte
til et regionsfrit drev, som kan anvendes i en PM.
Ellers må jeg bare købe et Sony DDU 1612, som har fået en god
anmeldelse, på xlr8yourmac.com.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 29-05-03 23:01