MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvilket program kan lave en genopretnings ~
Fra : Erik W.

Dato : 29-05-03 20:13

Hej i gruppen
Jeg hjælper en familie med at vedligeholde deres gamle computer, og jeg er
nu nået dertil at jeg har brug for et program som kan lave en cloning af en
sund configuration på C drevet, så jeg kan brænde en CD, så jeg senere når
systemet er blevet råddent kan formatere hardisken og genoprette systemet
fra CD'en. Er der nogle freeware programmer, der kan det, eller skal jeg ud
at købe et program?

Mvh Erik

Fra : hcma

Dato : 29-05-03 20:49

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra CD'en. Er der nogle freeware programmer, der kan det, eller skal jeg

Jeg vil anbefale Norton Ghost fra Symantec
http://www.edbpriser.dk/
m v h
HC

Fra : Klaus

Dato : 29-05-03 23:44

> ud

http://perso.club-internet.fr/guiboure/, måske - har ikke selv prøvet det, endnu.
Klaus

Fra : Erik W.

Dato : 30-05-03 16:02

"Klaus" skrev ...
er
nu nået dertil at jeg har brug for et program som kan lave en cloning af en
sund configuration på C drevet.... [snip]

> http://perso.club-internet.fr/guiboure/, måske - har ikke selv prøvet det,
endnu.
> Klaus

Tak for tippet Klaus. Jeg har lige erstattet min svogers mislykkede
formatering og har lavet et friskt 98SE system på godt en halv giga. Jeg vil
prøve SavePart på det, så snart jeg lige har læst nok af dokumentationen.
Jeg vender tilbage med en mini-anmeldelse.

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 31-05-03 00:17

http://perso.club-internet.fr/guiboure/en/index_frame.html
> [...]
> prøve SavePart på det, så snart jeg lige har læst nok af dokumentationen.
> Jeg vender tilbage med en mini-anmeldelse.

Okay det er gjort, og det virkede. Min svogers gamle computer med 6,2 Giga
Hardisk havde jeg formateret og lagt friskt Win98SE system på, så der var
562 MB på disken. Jeg fandt ud af ved at læse dokumentationen på Savepart,
at selvom den åbenbart godt kan gemme sin temp fil på den disk den backupper
fra, så vil det kunne give nogen problemer efter restore. Det gad jeg ikke,
så jeg besluttede at pakke systemet på en CD med SavePart (jeg brugte en af
mine egne harddiske som mellemstation) og derefter lægge systemet ned med
Fdisk og lave en 1 Giga byte partition, som jeg i fremtiden kan bruge til at
gemme Saveparts Temp-filer på. Som sagt så gjort, og det virkede! (også
selvom C-drevet nu var blevet en giga mindre).
Programmet ligner noget fra de tidlige DOS-dage, så jeg ved ikke om man skal
være en gammel rotte som mig for at kunne life det. Under alleomstændigheder
virker det, det er gratis og kan ligge på en Floppy sammen med opstartsfiler
og CD-rom driver.
Endnu en gang tak for tippet Klaus.

Mvh Erik

Fra : Klaus