Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Antal pixels i forhold til CCD størrelse
Fra : Nikon D1 fan

Dato : 29-05-03 18:48

Når jeg læser debatten om antal pixels man skal have, ser man aldrig nogen
rigtigt spørge om CCD størrelse.

I denne http://www.dpreview.com/news/0210/02100402sensorsizes.asp kan man
læse en smule.

Er der ikke nogen af jer som er stive i at omsætte teori til oplysninger om
praktiske erfaringer og indvie os i det. Jeg har tidligere haft et Olympus C
2500 L som stod i manualen beskrevet med "progressiv CCD", hvad er det i
forhold til ??????????

Jeg er selv godt tilfreds med mine 2,7 MP med en CCD størrelse på 23,7 x
15,6 mm og bliver tit nærmest overfuset af familie og venner, som har
købt små kompakt kameraer med op til 10 MP, men de tier, når vi så
sammenligner, hvad der skulle være ens foto i A4 eller større størrelse.

Så kom ud og fortæl om jeres viden og lad os mindre "stærke" lære af jeres
erfaring

På forhånd tak

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : xylo

Dato : 29-05-03 20:10

"Nikon D1 fan" <nikon.d1@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> købt små kompakt kameraer med op til 10 MP, men de tier, når vi så
> sammenligner, hvad der skulle være ens foto i A4 eller større størrelse.

Hvad er det lige for nogle venner og fammilie du har som har SMÅ KOMPAKTE
kameraer med op til 10 !!! mpixel !!??

Søren.

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 29-05-03 20:49

xylo wrote:
> "
> Hvad er det lige for nogle venner og fammilie du har som har SMÅ
> KOMPAKTE kameraer med op til 10 !!! mpixel !!??
>
> Søren.

UPS det var en brøler, jeg forvekslede zoom og pixel det er Olympus med
5 MP.
Tak for du fik rettet fejlen

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 29-05-03 21:03

On Thu, 29 May 2003 21:48:37 +0200, "Nikon D1 fan" <nikon.d1@pc.dk>
wrote:

>UPS det var en brøler, jeg forvekslede zoom og pixel det er Olympus med
>5 MP.

Hehe - jeg var også lige ved at tro at du regnede Canon 10D og lign.
for kompakt kameraer! Godt nok et det mindre end dit D1, men...

Dit 1D - hvor har du købt det og hvad har du givet - hvis jeg må
spørge?
Jeg er selv lidt lun på sådan et, men er ikke rigtigt klar over hvad
prislejet er.

--
/Jesper Rasmussen
Husk dk i slutningen af mail-adresse ved direkte svar!

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 29-05-03 21:12

On Thu, 29 May 2003 22:03:20 +0200, Jesper Rasmussen

>Hehe - jeg var også lige ved at tro at du regnede Canon 10D og lign.

Ja - der skulle selvfølgelig have stået 1Ds
- som ved nærmere eftersyn faktisk ikke er ret meget mindre end 1D, så
nevermind

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 29-05-03 21:18

Jesper Rasmussen wrote:

> [...]
> spørge?
> Jeg er selv lidt lun på sådan et, men er ikke rigtigt klar over hvad

Jeg har købt det brugt via annonce hos privat (ikke proffesionelt brugt) og
det var/er som nyt og havde kun taget få billeder og gav incl en del
ekstraudstyr 12000 kr. Jeg kan virkelig anbefale D1, men var advaret om ikke
at købe fra proffessionel fotograf, da det da kunne være mere end slidt og
skulle have en større omgang hos DFA.

Jeg er helt sikkert ikke blevet snydt derfra, hvor jeg handlede, for der var
åbenhed og ærlighed hele vejen.

Bjarne
Nikon D1 fan